FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: altowiolista w Kwiecień 22, 2011, 09:31:16 am

Tytuł: CBK 083 o zwiekszonej precyzji-warto?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Kwiecień 22, 2011, 09:31:16 am
Czy na wałek sprzęgłowy skrzyni warto założyć łożysko o zwiększonej precyzji? Symbol P66.
W książce nie piszą o konieczności zakładania takiego łożyska, ale biorąc pod uwagę precyzję zazębienia z wałkiem zdawczym, może warto?
Tytuł: Odp: CBK 083 o zwiekszonej precyzji-warto?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 22, 2011, 09:42:31 am
Jeśli już masz wałek sprzęgłowy na wierzchu to proszę zrób mi jego fotkę, a przynajmniej zębów znajdujących się wewnątrz skrzyni.
Tytuł: Odp: CBK 083 o zwiekszonej precyzji-warto?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Kwiecień 22, 2011, 12:34:39 pm
Skrzynia ciągle w aucie. Gromadzę części, będę wyjmował wraz z silnikiem - zanosi się na kompleksowy remont. Też słyszałem o dwóch wersjach wałka sprzęgłowego...
Tytuł: Odp: CBK 083 o zwiekszonej precyzji-warto?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 03, 2011, 18:16:36 pm
jkezeli wymiary sie zgadzaja to mozna zakladac ,
roznce predkosci miedzy walkami nie ogromne ,wiec lozysko nie powinno sie zablokowac po rozszerzeniu elementow
Tytuł: Odp: CBK 083 o zwiekszonej precyzji-warto?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Maj 04, 2011, 23:50:56 pm
No właśnie, na podstawie klekotu skrzyni typuję właśnie to łożysko. Fakty poznam, jak już rozbiorę całość. Łożysko pracuje w oleju, więc jest chłodzone. Cena większa o 10 zł, a jest to główne zazębienie skrzyni. Gorzej, jak nie ma wałka sprzęgłowego <mysli>
Tytuł: Odp: CBK 083 o zwiekszonej precyzji-warto?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Lipiec 18, 2011, 21:59:24 pm
Okazuje się, że do skrzyni powinny właśnie byś stosowane łożyska o zwiększonej precyzji (kulkowe). Łożysko CBK-083 w skrzyni, podobnie jak 6306NR nie pracuje w kąpieli olejowej, lecz w zapasie własnego smaru, dlatego po jakimś czasie się kończy. Po zdjęciu klapek z łożyska , w środku nie było śladu smaru, ale oleju też nie było.