FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: altowiolista w Kwiecień 22, 2011, 09:31:16 am
-
Czy na wałek sprzęgłowy skrzyni warto założyć łożysko o zwiększonej precyzji? Symbol P66.
W książce nie piszą o konieczności zakładania takiego łożyska, ale biorąc pod uwagę precyzję zazębienia z wałkiem zdawczym, może warto?
-
Jeśli już masz wałek sprzęgłowy na wierzchu to proszę zrób mi jego fotkę, a przynajmniej zębów znajdujących się wewnątrz skrzyni.
-
Skrzynia ciągle w aucie. Gromadzę części, będę wyjmował wraz z silnikiem - zanosi się na kompleksowy remont. Też słyszałem o dwóch wersjach wałka sprzęgłowego...
-
jkezeli wymiary sie zgadzaja to mozna zakladac ,
roznce predkosci miedzy walkami nie ogromne ,wiec lozysko nie powinno sie zablokowac po rozszerzeniu elementow
-
No właśnie, na podstawie klekotu skrzyni typuję właśnie to łożysko. Fakty poznam, jak już rozbiorę całość. Łożysko pracuje w oleju, więc jest chłodzone. Cena większa o 10 zł, a jest to główne zazębienie skrzyni. Gorzej, jak nie ma wałka sprzęgłowego <mysli>
-
Okazuje się, że do skrzyni powinny właśnie byś stosowane łożyska o zwiększonej precyzji (kulkowe). Łożysko CBK-083 w skrzyni, podobnie jak 6306NR nie pracuje w kąpieli olejowej, lecz w zapasie własnego smaru, dlatego po jakimś czasie się kończy. Po zdjęciu klapek z łożyska , w środku nie było śladu smaru, ale oleju też nie było.