FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: gateway w Kwiecień 24, 2011, 21:15:27 pm
-
Witam.
Jako, że wczoraj wyjąłem silnik z auta (gsi) i na dniach wkładam 1,8, to potrzebuję schematu elektrycznego z GSI z 98r aby połączyć to wszystko razem.
Jest dość sporo napisane odnośnie Gli, ale nie mogę się doszukać niczego nt GSI.
Ktoś poradzi?
Dodam, że chciałbym maksymalnie zubożyć instalację zostawiając tylko kontrolki i światła.
-
Nikt nie pomoże?
Chłopaki buduje się kolejny poldon 1.8 16v ;) i potrzebna porada w sprawie elektryki.
Jeśli nie ma nigdzie schematu, to może ktoś podpowie, jak połączyć instalację?
-
Silnik wyjechał.
Teraz zastanawiam się nad instalacją. Chcę aby pod maską było czysto i schludnie, więc nie chcę niepotrzebnych kabli i wiszących wtyczek.
Na zdjęciu poniżej mam zdjęcie wtyczki chyba 13 pinowej. Czy ktoś może mi potwierdzić tą informację?
Czy to z tą wtyczką się łączę? I pytanie czy łączę się z wtyczką, czy wtykiem?
http://img824.imageshack.us/i/img4827sl.jpg/ (http://img824.imageshack.us/i/img4827sl.jpg/)
czy druga wtyczka 13 pinowa, która jest podłączona do wiązki silnika może zostać usunięta wraz z wiązką?
http://img194.imageshack.us/i/img4829w.jpg/ (http://img194.imageshack.us/i/img4829w.jpg/)
Jak tu się dodaje zdjęcia ???
-
Szczerze to żeby było najelegansiej to zdejmij deskę rozdzielczą i za zegarami znajdziesz małą białą kostkę 12 pinową. Rozpinasz ją i wywalasz wszystkie kabelki które idą od niej w stronę ecu gsi. Jeśli masz całą wiązkę z rovera ew. samą jej przednią część to wyplącz z niej samo złącze 13to pinowe. Będzie w tym raptem 5 albo 6 kabelków które wkładasz pod deskę i łączysz z kostką 12pinową zza zegarów. Jeśli nie masz tej instalacji a jedynie samą wiązkę silnika to albo wykorzystasz z kostki 13 piniowej od gsi kabelki albo utniesz w ogóle z wiązki rovera tą kostkę i dorobisz te kilka brakujących przewodów.
ja robiłem u siebie w ten sposób ale ja miałem całą instalację z dawcy. Jako że akumulator mam w oryginalnym miejscu OHV (strona pasażera) to zasilanie stałe z akumulatora (przez dodatkowy bezpiecznik) i masa poszły na krótko bez wciągania pod deskę rozdzielczą. pozostałe przewody z kostki 13pinowej ładnie wyciąłem ze starej instalacji elektrycznej dawcy i przeprowadziłem pod deską do wczesniej wspomnianej kostki 12pinowej białej za zegarami (zasadniczo to ją też wyciąłem bo potrzebowałem raptem połowy przewodów z tamtąd). Z tego samego miejsca dałem też kabelek bezpośrednio do czujnika temperatury płynu do wskaźnika. W ten sposób nie mam żadnych zbędnych kabelków pod maską i odzyskałem cała nienaruszoną wiązkę sterownika gsi.
Kilka uwag praktycznych. Obrotek w GSI współpracuje z ecu roverka bez problemu. jak podłączałem sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa (jest umieszczony w skrzynce bezpieczników) to miałem taką zagwozdkę że silnik zapalał ale po przekręceniu kluczyka nie chciał gasnąć. Przekaźnik podawał jakieś dziwne zasilania przez co napięcie nie zanikało po wyłączeniu zapłonu. Jako że ecu rovera podaje plus zasilania na pompę paliwa sygnał ten wykorzystałem do sterowania cewką fabrycznego przekaźnika pompy paliwa GSI a drugą nogę tego przekaźnika odciąłem od instalacji i zwarłem na stałe do masy. Po tym zabiegu wszystko funga jak trzeba.
mam jeszcze problem z ładowaniem bo jest 13,5V i jak się mocno przegazuje to altek zaczyna dawać 14,2V ale po kilku chwilach spada ponownie do 13,5. Obstawiam że jest to spowodowane usterką samego altka ale to muszę jeszcze sprawdzić...
W kwestii samego opisu który kabel jest którym w kostce 13pionwej rovera z głowy ci nie powiem ale nie raz bylo to opisywane na forum wystarczy poszukać.
-
No i super. Już mniej więcej coś zostało naświetlone.
Rozpiskę kabli mam już dawno skopiowaną :D
Tam jest tylko kilka kabli do podłączenia. I z tego co się orientuję to w zasadzie do odpalenia silnika potrzebuję tylko plus po stacyjce do złącza roverowego i do cewki.
Jutro wywalam dechę i będę pytał dalej, bo na pewno będą pytania ;)
Pozdrawiam
-
Jest problem.
Zdjąłem deskę i... nie mam kostki 12 pinowej białej. Zrobie zdjęcia i wstawię.
-
A więc zacząłem pruć instalację.
Nie ma kostki 12 pinowej białej
http://img825.imageshack.us/i/image006f.jpg/ (http://img825.imageshack.us/i/image006f.jpg/)
http://img96.imageshack.us/i/image007po.jpg/ (http://img96.imageshack.us/i/image007po.jpg/)
http://img638.imageshack.us/i/image008bd.jpg/ (http://img638.imageshack.us/i/image008bd.jpg/)
W wiązce silnika mam kilka niewiadomych.
Po pierwsze czujnik wstecznego? tam gdzie jest linka predościomierza ida trzy przewody, ale gdy zdjąłem peszel, to okazało się, że niektóre przewody łączą się w kilka, co widać na zdjęciu. Który z nich ma zostać? czy w ogole to wyrzucić i dać osobny kabel (tylko gdzie?)?
http://img842.imageshack.us/i/image012ll.jpg/ (http://img842.imageshack.us/i/image012ll.jpg/)
Co to jest?
http://img714.imageshack.us/i/image013ld.jpg/ (http://img714.imageshack.us/i/image013ld.jpg/)
Do czego podłączam ten przewód? altek?
http://img801.imageshack.us/i/image014txy.jpg/ (http://img801.imageshack.us/i/image014txy.jpg/)
-
Brak białego złącza za zegarami oznacza wiązkę z 1997-pierwszej połowy 1999.
Co to jest?
Do czego podłączam ten przewód? altek?
To jest czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP Sensor)
Jest to przewód sterujący rozrusznikiem (od stacyjki).
-
No fakt ja robiłem swapa w budzie z 2001 roku. U mnie cała wiązka z GSI ładnie zchodziła z budy i z całością elektryki łączyła tylko ta złączka. Podejrzewam że w starszych poldkach jest to podobne tylko złaczek nie ma. W najgorszej opcji te 12 przewodów GSI jest zaszyte w instalacji auta i
dochodzi do skrzynki bezpieczników. Mi się udało wyjąć wiązkę gsi bez obcinania ani jednego kabla (nie licząc wcinek do gazu).
Moja rada to nie rozłączac wiązek tylko poodpinać od wszystkich możliwych czujników pod maską i zaczynając od ecu gsi pod fotelem wyciągać całe wiązki. Być może uda się znaleźć w którym miejscu wiązka silnika łączy się z resztą instalacji.
-
Zastanawiam się, czy ruszać kompa od GSI, czy może zostawić go w spokoju?
Czym on steruje poza silnikiem i immo?
-
Zastanawiam się, czy ruszać kompa od GSI, czy może zostawić go w spokoju?
Czym on steruje poza silnikiem i immo?
Niczym. To nie VAG na CANie. :P
-
znalazłem cos takiego:
http://student.pwsz.elblag.pl/~tualatin/polonez/klimatyzacja/GM_Multec-uklad%20sterowania.jpg (http://student.pwsz.elblag.pl/~tualatin/polonez/klimatyzacja/GM_Multec-uklad%20sterowania.jpg)
Czy ktoś może to skomentować?
-
Mogę to skomentować. Komputer w GSi nie steruje niczym po za silnikiem, immo, oraz klimatyzacją, jeśli takowa w danym aucie występuje.
-
Jutro wykręcam fotel pasażera, ecu i wszystkie kable które idą od ecu przez skrzynkę bezpieczników aż do komory silnika wycinam. Zobaczymy co z tego będzie.
Takie pytanie: Czy ktoś z forumowiczów może mi powiedzieć jak podłączyć akumulator do instalacji wnętrza GSI aby mieć zasilanie instalacji?
Chodzi o całą elektrykę oprócz silnika. Tak abym podczas wycinania części instalacji wiedział czy nie wyciąłem za dużo.
Nie wiem czy się jasno wyraziłem... <mysli>
-
Czy ktoś może powiedzieć albo przerobić ten schemat na schemat do GSI?
Jest dla mnie bardzo czytelny i z niego wszystko rozumiem.
http://img576.imageshack.us/f/dsc02396f.jpg/ (http://img576.imageshack.us/f/dsc02396f.jpg/)
-
Jest zajebiście.
Dzisiaj udało mi się wyjąć całą instalację od silnika z auta :D
Wyszło na to, że są kostki! Ale nie za zegarami, tylko za konsolą środkową, niedaleko stacyjki. Mam porobione zdjęcia więc jak zakończę prace to wszystko opiszę.
Znalazł się kabel zasilający całą instalację auta (czerwony co idzie do altka). Wczoraj podłączyłem prostownik do instalacji i coś działało, ale ogólnie wszystko się takie dziwne wydawało, bo w sumie nie działało. Dzisiaj po podłączeniu akumulatora dowiedziałem się, że prostownikiem, to można sprawdzać żarówkę. Od razu cała instalacja ożyła i poprawiła mi humor.
Mam już wstępnie odszukane kable do wskaźnika temp. kontrolki oleju, ładowania.
Zastanawia mnie jeszcze kabel do obrotomierza. Gdzie on jest?
-
Znalazł się kabel zasilający całą instalację auta (czerwony co idzie do altka). Wczoraj podłączyłem prostownik do i
Puść od razu grubszy jeśli już masz wszystko na wierzchu. Ja mam fabrycznie nową instalację z Plusorovera i od razu wrzucam jakiś porządny kabelek.
Przewód od obrotomierza wychodzi z kompa, na forum gdzieś był schemat złącz zegarów w Plusie, musiałbyś znaleźć kolor przewodu przy złączu zegarów i na tej samej zasadzie znaleźć jego koniec przy wtyczce od kompa.
-
Już 3 dni szukam tego schematu na forum, ale np linki z działu FAQ nie działają i nie mogę go odszukać.
Ja sobie pociągnę kabelek prosto pod zegary. Tylko muszę zlokalizować ten kabelek.
-
W Morawskim znalazłem wszystkie oznaczenia kolorów kabli, ale nie doszukałem się oznaczenia dla aut po 93r z katalizatorem <mysli>
Potrzebuję takie:
B-
OZ-
BK-
BC-
BO-
N-
CF-
OB-
SC-
OK-
Edit: Chyba znalazłem
B — Biały
C — Czarny
F — Fioletowy
K — Czerwony
L — Jasnobłękitny
N — Niebieski
O — Brązowy
P — Pomarańczowy
R — Różowy
S — Szary
T — Zielony
Z — Żółty