FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Seba OBR w Kwiecień 26, 2011, 12:48:35 pm
-
Czy ktoś przerabiał ten temat, albo posiada jakieś materiały?
Oczywiście tą stronę znam:
http://kengine.dvapower.com/
czytałem też o wkładaniu większych zaworów. Sam mam zamiar powiększyć kanały w głowicy pod kolektory oraz kanały wodne. Potem przepolerować to i owo.
Czy jest jakaś różnica po obróbce głowicy?
Za każdą przydatną radę z góry dziękuję.
-
Ja zaczalem robic w 1.4 ale nie skonczylem (bo wpadlem na pomysl 3.0L ;) )
Generalnie warto (niejaki arturW z FSOAK robil polerke i powiekszanie kanalow i na zlotach na jego 1.4 nie bylo mocnych, czy to tej samej klasy czy fiatowskich 2.0)
w 3.0L tez powiekszam kanaly, i poleruje co sie da.
Najlepiej miec druga glowice do tego, bo troche to trwa
-
a co z zaworami? te co były?
-
Bez ingerencji w gniazda zaworowe ciężko będzie coś zrobić z zaworami. Nie spotkałem się też z "większymi" zaworami do serii K16 z których można by zrobić zawory na obecnych gniazdach. Jedyna ew. opcja to przeszczep zaworów i gniazd zaworowych z VVC ale czy jest to wykonalne nie wiem bo to mimo wszystko zupełnie inne głowice. Ostatecznie to rzeźba z głowicą VVC na sztywnych wałkach ale to nawet UK jest skomplikowana zabawa niemniej jednak najbardziej efektowna i efektywna ;).
-
Bez ingerencji w gniazda zaworowe ciężko będzie coś zrobić z zaworami. Nie spotkałem się też z "większymi" zaworami do serii K16 z których można by zrobić zawory na obecnych gniazdach. Jedy
Przecież zawory od VVC sa największe i wystarczające.
-
ja tam nie wiem jak by mialy sie zmiescic wieksze zawory do glowicy rovera, jak tam zawory sa na samym skraju komory spalania i nie ma miejsca na wiekszy zawor. nie mowie, ze sie nie da, tylko ciekawe jak by to mialo wygladac...
-
poczytajcie sobie tą stronkę, którą wrzuciłem w pierwszym poście. pisze tam o większych zaworach, innych uszczelniaczach i obróbce tego wszystkiego by spasowało
-
Wszystko fajnie, tylko wtedy od razu trzeba myśleć o Ecumasterze lub czymś w tym guście, żeby w 100 % wykorzystać to, co się zrobiło mechanicznie z tą czapką.
-
Jak wrócę do domu to wrzucę fotki czapki z VVC160, którą miałem przez chwilę.
-
Zgadza się że VVC mają max zawory jakie wejdą. tyle tylko że zawory w serii są dużo mniejsze (jakieś 3-4mm) i nie da się zmienić samych zaworów na te z VVC. Inne są też gniazda zaworowe. Ze strony Dave'a Andrewsa wynika że na oryginalnych gniazdach zaworowych max można pociągnąć o jakieś 2mm. Tylko gdzie dostać takie zawory bo te od VVC trzeba by przetaczać i jak potem utwardzić przylgnię pod nowy wymiar...
PS. Dawno temu znalazłem w katalogu że jakieś zawory z BMW by pasowały pod rozwiercane gniazda w głowicy (29/27mm ztcp) tyle że trzpień trzeba by skracać trzonki i podtaczać rowki pod zamki zaworowe.
-
W VVC160 zawory ssące mają 31,5mm natomiast wydechowe 27mm. Głowice fabryczne w porównaniu do głowic VVC to nadają się głównie na przetop, jakość VVC wymiata. Niestety, krańcowe "czopy" wałka ssącego są tu sporym problemem...
-
http://www.youtube.com/watch?v=eDB4vgaTDa0
-
Obawiam sie ze polerka i poprawki głowicy na niewiele sie zdadza jezeli pozostanie seryjny chropowaty kolektor ssacy :/. Mysle ze kolektor ten po obróbce AFM ((Abrasive Flow Machining czyli obrobce przeciskajaco-sciernej) najbardziej odetkałby K16 :D