FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Seba OBR w Kwiecień 26, 2011, 12:48:35 pm

Tytuł: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 26, 2011, 12:48:35 pm
Czy ktoś przerabiał ten temat, albo posiada jakieś materiały?

Oczywiście tą stronę znam:
http://kengine.dvapower.com/

czytałem też o wkładaniu większych zaworów. Sam mam zamiar powiększyć kanały w głowicy pod kolektory oraz kanały wodne. Potem przepolerować to i owo.

Czy jest jakaś różnica po obróbce głowicy?

Za każdą przydatną radę z góry dziękuję.
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Kwiecień 26, 2011, 22:55:52 pm
Ja zaczalem robic w 1.4 ale nie skonczylem (bo wpadlem na pomysl 3.0L ;) )
Generalnie warto (niejaki arturW z FSOAK robil polerke i powiekszanie kanalow i na zlotach na jego 1.4 nie bylo mocnych, czy to tej samej klasy czy fiatowskich 2.0)
w 3.0L tez powiekszam kanaly, i poleruje co sie da.
Najlepiej miec druga glowice do tego, bo troche to trwa
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 26, 2011, 23:28:06 pm
a co z zaworami? te co były?
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 27, 2011, 08:54:44 am
Bez ingerencji w gniazda zaworowe ciężko będzie coś zrobić z zaworami. Nie spotkałem się też z "większymi" zaworami do serii K16 z których można by zrobić zawory na obecnych gniazdach. Jedyna ew. opcja to przeszczep zaworów i gniazd zaworowych z VVC ale czy jest to wykonalne nie wiem bo to mimo wszystko zupełnie inne głowice. Ostatecznie to rzeźba z głowicą VVC na sztywnych wałkach ale to nawet UK jest skomplikowana zabawa niemniej jednak najbardziej efektowna i efektywna ;).
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 27, 2011, 09:46:18 am
Cytuj (zaznaczone)
Bez ingerencji w gniazda zaworowe ciężko będzie coś zrobić z zaworami. Nie spotkałem się też z "większymi" zaworami do serii K16 z których można by zrobić zawory na obecnych gniazdach. Jedy
Przecież zawory od VVC sa największe i wystarczające.
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Kwiecień 27, 2011, 12:22:36 pm
ja tam nie wiem jak by mialy sie zmiescic wieksze zawory do glowicy rovera, jak tam zawory sa na samym skraju komory spalania i nie ma miejsca na wiekszy zawor. nie mowie, ze sie nie da, tylko ciekawe jak by to mialo wygladac...
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Kwiecień 27, 2011, 12:45:56 pm
poczytajcie sobie tą stronkę, którą wrzuciłem w pierwszym poście. pisze tam o większych zaworach, innych uszczelniaczach i obróbce tego wszystkiego by spasowało
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 27, 2011, 13:00:43 pm
Wszystko fajnie, tylko wtedy od razu trzeba myśleć o Ecumasterze lub czymś w tym guście, żeby w 100 % wykorzystać to, co się zrobiło mechanicznie z tą czapką.
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 27, 2011, 13:04:40 pm
Jak wrócę do domu to wrzucę fotki czapki z VVC160, którą miałem przez chwilę.
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 27, 2011, 13:25:55 pm
Zgadza się że VVC mają max zawory jakie wejdą. tyle tylko że zawory w serii są dużo mniejsze (jakieś 3-4mm) i nie da się zmienić samych zaworów na te z VVC. Inne są też gniazda zaworowe. Ze strony Dave'a Andrewsa wynika że na oryginalnych gniazdach zaworowych max można pociągnąć o jakieś 2mm. Tylko gdzie dostać takie zawory bo te od VVC trzeba by przetaczać i jak potem utwardzić przylgnię pod nowy wymiar...

PS. Dawno temu znalazłem w katalogu że jakieś zawory z BMW by pasowały pod rozwiercane gniazda w głowicy (29/27mm ztcp) tyle że trzpień trzeba by skracać trzonki i podtaczać rowki pod zamki zaworowe.
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 27, 2011, 13:29:36 pm
W VVC160 zawory ssące mają 31,5mm natomiast wydechowe 27mm. Głowice fabryczne w porównaniu do głowic VVC to nadają się głównie na przetop, jakość VVC wymiata. Niestety, krańcowe "czopy" wałka ssącego są tu sporym problemem...
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Sobek24 w Maj 06, 2011, 22:08:14 pm
http://www.youtube.com/watch?v=eDB4vgaTDa0
Tytuł: Odp: Obróbka głowicy w K16
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 06, 2011, 23:07:30 pm
Obawiam sie ze polerka i poprawki głowicy na niewiele sie zdadza jezeli pozostanie seryjny chropowaty kolektor ssacy :/. Mysle ze kolektor ten po obróbce AFM ((Abrasive Flow Machining czyli obrobce przeciskajaco-sciernej) najbardziej odetkałby K16 :D