FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: gateway w Maj 11, 2011, 21:59:22 pm
-
Koledzy, kolejny problem do rozwiązania <mysli>
Podłączone wszystko wg schematu z książki morawskiego.
Plus po stacyjce idzie na cewkę, kabelek ze złącza 13 krotnego do plusa cewki, masa, zasilanie kompa, itd itp.
Wszystko jest,
Przepustnica się odzywa, przekaźniki pompy też, ale sama pompa nie podaje. No i brak iskry.
Do tego wszystkiego cewka po kilku kręceniach zrobiła się ciepła.
Przewody zapłonowe są nowe, kopułka, palec tak samo.
Nie wkręcałem świec, aby chwilę pokręcić rozrusznikiem i napompować olej w zakamarki silnika.
Włożyłem świecę do fajki, masa i kręcę, a on nic.
Nawet się tym za bardzo nie martwię, bo są tu fachowcy, którzy na pewno pomogą <spoko>
-
Jak (dokładnie) jest podłaczona cewka?
Plus po stacyjce podłacza się do +cewki, kabelek sygnałowy ze złacza 13kr. do -cewki, tam gdzie również obrotomierz.
plus pos tacyjce równiez powinien być puszczony do złacza.
pompa jest podłaczona przez wyłacznik bezwładnościowy? jesli tak, to zobaczy czy wciśnięty jest.
-
stawiałbym na wyłacznik bezwladnosciowy czy jak on tam sie nazywa. Z lewej strony jest przymocowany na "scianie". Taki guziczek ma od góry. Odepnij od niego wtyczkę i zewrzyj jakims kabelkiem te 2 piny. Powinno pomóc :>
-
pompa to jedna sprawa-tylko ona wyłaczana jest bezwładnościówką.
-
wydaje mi się ze za iskre tez jest odpowiedzialna... Przerabiałem to - mialem tak u siebie. Moze ja cos mialem pokićkane...
-
faktycznie. Ma być podłączone do minusa a ja mam do plusa (nie wiem dlaczego tak podłączyłem).
-Plus po stacyjce do plusa cewki
-sygnal z kompa tez na plus (tu jest błąd)
-obrotek mam na minusie
A więc jedna sprawa wyjaśniona.
Pompa:
Bezwładnościówka jest podłączona. Nawet ją mierzyłem miernikiem, czy na pewno ma przejście i wszytko działa.
Jutro chyba dam przewód bezpośrednio do pompy i zobaczę co się będzie działo.
-
Właśnie poszedłem zmienić kabelek w cewce z + na - i działa.
Tzn jest iskra, ale nie ma paliwa.
Jeszcze jakieś pomysły?
Dodam, że pierwotnie było to GSI.
PS. Czy pochłaniacz par paliwa ma tutaj coś do gadania? Nie instalowałem tej puszki, a wtyczka sobie wisi.
-
Pochłaniacza może nie być, nie trzeba podpinać.
jak podłaczyłeś tą pompę? bezpośrednio pod kabel idący do zbiornika dałes kabel ze złacza-jak nie, to tak zrób. Daj tylko po drodze bezpiecznik 10A
-
dla eksperymentu podłącz pompę na ostro...
ZObacz czy na bezwładnościówce pojawia się +12V podczas kręcenia i "w ciągu 3 sekund po zapłonie"
-
Podczas sprawdzania złącza 13-krotnego znalazłem przewód pompy i jak dałem na niego 12v na krótko to pompa działała.
Jutro podłącze miernik do czujnika bezwładnościowego i zobaczę co pokaże.
Jeśli będzie napięcie, to dam bezpośrednio kabel do pompy i już.
Jutro odpalanie :D:D:D
-
Ty nei miernik do czujnika tylko wtyczkę wyjmij i drutu kawałek tam wepnij.
-
Spoko, wiem jak to sprawdzić ;)
-
A co zrobiłeś z oryginalnym przekaźnikiem pompy paliwa w skrzynce bezpieczników. Tam jest jakieś dziwne sterowanie. U mnie jak podłączyłem na początku wyjście oryginalnego przekaźnika pompy paliwa do sterowania przekaźnikiem z GSI to silnik nie chciał gasnąć. Dopiero jak jeden koniec cewki przekaźnika PPgsi dałem na stałe do masy zaczęło to normalnie działać...
-
Pamiętam o tym, ale z tego co pisałeś, to ona działała, ale nie chciała się wyłączyć. Więc na początek musi się odezwać, aby działać dalej.
-
Pompa ogarnięta :)
-
Podziel sie spostrzeżeniami.
-
Zabrałem się za wlew paliwa w atu.
Zacząłem rozbierać, aż zdjąłem cały bak. Skoro bak był poza autem, postanowiłem sprawdzić jego zawartość.
Odkręciłem pompę (muszę kupić nową uszczelkę) i podłączyłem ją prosto pod kompa. Po przekręceniu kluczyka włącza się na kilka sekund i przestaje pompować. Przy kręceniu rozrusznikiem pompuje cały czas.
Jutro zamierzam wykorzystać kabelki, które idą do skrzynki z bezpiecznikami i stamtąd pociągnąć kabelek do kompa, wykorzystując oryginalny bezpiecznik w skrzynce.
Z pompy wychodzą dwa kabelki. Jeden czarny, a drugi brązowy z białym paskiem. Pompa działa prawo-lewo. Muszę jeszcze sprawdzić który to plus aby pompowała, a nie zasysała.
PS. O co chodzi z tym wlewem w atu?
Co zauważyłem. Jest rurka w baku ta gruba. Na nią nachodzi gumowa około 20 cm. Do tego jest podłączone to ustrojstwo (prostokątna puszka składana z dwóch części), którego chciałem się pozbyć. W środku jest mniejsza karbowana (jak peszel) długa rura. Wlew od caro plusa jest bardzo krótki.
Jak to połączyć aby mieć święty spokój?
Myślałem, że można kupić jedną grubą gumową rurę do caro, która łączy wlew z bakiem, do tego odpowietrznik, który jest przy baku (mała metalowa rurka + wężyk do wlewu) i koniec pieśni. Ale widzę, że to większa rozkminka...
-
dwie gumowe rury z caro plus kawałek rury sztywnej. Wlew+rura+bak.
-
Dzięki za podpowiedź.