FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: knrdlvn w Maj 13, 2011, 15:01:15 pm
-
Witam.
Zakupiłem właśnie zestaw łożyska do koła firmy ad nr. AD8 324 337, na opakowaniu jest opis Polski Fiat/FSO. Nie mam jednak pewności czy mosty na lucasie nie miały innych łożysk niż te na tarczach. Nie chce się zdziwić po wytarganiu półosi. Pacjent to C Plus `98.
Z góry dzięki za pomoc.
-
Wiem, że truck ma inne łożyska-większe.
-
takie same były w plusach i minusach
W trucku inne
-
Dosyć tani zestaw na SKFie:
http://www.rufus.pl/933-fso-125-p-polonez-lozysko-kola-tylnego-vkba-973-6306-2rsc3-zestaw-naprawczy-skf.html
-
Fajnie, to mnie uspokoiliście, biorę się zaraz do roboty :)
Za ten zestaw ad płaciłem 25PLN, jednak SKF to bardziej uznana marka....
-
Ad czy coś tam za 25zł to kicha. 15-20tys km i już ma luzy i zaczyna szumieć.
-
takie same były w plusach i minusach
W trucku inne
Dorzucę jeszcze swoje 3 gr., że w cargo tez inne co jest na tyle istotne, że most caro a cargo zewnętrznie się nie różni co może być istotne gdy ktoś wcześniej np wymieniał most na taki jaki był "pod ręką" (i trafił się cargo). Potem po wyciągnięciu półośki może być niespodzianka... Zwłaszcza jak jest sobota po południu a w poniedziałek chciałoby się jechać...
-
No i niestety.
Rozmiar zewnętrzny łożyska jest taki sam, 72mm. Natomiast półoś w miejscu osadzenia łożyska i pierścienia zabezpieczającego ma średnicę 30mm a elementy z zestawu 34.
(http://img834.imageshack.us/img834/4876/imag0225m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/imag0225m.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Dzwoniłem do sklepu, mają na poniedziałek sprowadzić mi właściwy zestaw.
-
No i wykrakałem...
Masz zestaw do cargo...
-
No i wykrakałem...
Masz zestaw do cargo...
<mysli> Tylko że na opakowaniu nic o cargo nie jest napisane. Pierwsze wątpliwości wyszły kiedy kupowałem zestaw, gość przy mnie dzwonił do hurtowni gdzie mu powiedzieli że poza truck nie ma innych łożysk. Jakieś półtora roku temu wymieniałem łożyska w minusie `95 i nie było problemu, niestety nie mam już ani starych części ani pudełka :(
-
AD to tylko pakowacz, dotyczy to wszystkich części sygnowanych "marką" AD, w środku najczęściej jest najgorszy chłam.
Na Twoim miejscu bym kupił tego SKF'a. Zamawiałem poprzez ten sklep zestawy wysyłają poprzez DHL, przesyłka dociera w trymiga.
-
Brysiek mial ten sam problem - pokazywal na spocie zestwa z lozyskiem o wiekszej wewnetrznej srednicy lozyska ,
ciekawa sprawa ,jezeli to cargo ,to czy cargo mialo tak grube polosie przy lozyskach ,czy cala polos jest grubsza ,a wiec i otwory w roznicowce sa wieksze ?
-
Wpisałem w google podany z linka przez jimo#1921 numer łożyska i wyszły właściwe wymiary 30x72x19, pomimo tego że w opisie: "FSO Polonez - Modele z rocznika 1977-1991". Czyli jednak półosie Caro/Atu plus/minus są takie same, różnice są dla wersji cargo i wiadomo truck. Cargo to pewnie wg nomenklatury Morawskiego wielofunkcyjny, sanitarka.
-
Półoś od cargo jest nieznacznie grubsza ale moim zdaniem całkowicie wymienna z resztą polonezów "niecargo" z kwadratowymi mostami.
Tak więc kiedy nie znamy dokładnie historii auta może się okazać, że np poprzedni właściciel wymienił półośkę i mamy jedną chudą a jedną grubą albo inne wariacje...
Miałem podobna sytuację lecz odwrotną. Zaopatrzyłem się w zestaw łożyska i w sobotę po południu zdemontowałem półoś w mym cargo a kiedy już ściąłem pierścień to okazało się, że łożysko nie teges... No i postało sobie auto na kobyłkach do poniedziałku...
-
Półosie z Cargo są grube tylko przy łożysku przynajmniej tak przypuszczam bo uszczelniacz jest taki sam
Ja brałem łożysko CX i na pudełku było napisane tylko Polonez i te było za duże
poprawny komplet miał FSO, Łada
-
Może ktoś powiedzieć, jakie są wymiary uszczelniacza półosi który znajduje się w moście?
-
w Caro 93r. jest- 30 x 45 x 8.
-
Chodzi mi o szeroki most :)
-
szeroki most ma dłuższe półosie ale nie grubsze.