FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: jjjanek w Październik 26, 2004, 12:57:32 pm
		
			
			- 
				witam panowie
 mam pytanie   blokując termostat powietrza,  był ustawiony cały  czas wlot zimnego powietrza a tam gdzie jest rureczka od korektora do termostatu było zamkniente był brutalnie od spodu wkręcony wkret blokujący ruch termostatu
 dotyczy to samochodu atu plus z 2000r z jednopunktowym wtryskiem boscha samochód ten został kupiony i jak mozecie to poracie mi co mugł zyskac sprzedjący i czy dalsza jazda na zablokowanym termostacie miała by wplyw na silnik
 dziękuje i pozdrawiam
- 
				Operacja zalecana na LPG, gaz lepiej reaguje na zimne powietrze, cieple moze powodowac zamulanie auta - ja tez mam tak zrobione przez gaz-mana :)
			
- 
				rozumie jest tu zainstalowana instalacja lpg czyli pozastawic jak było 
 dziękuje za pomoc
- 
				rozumie jest tu zainstalowana instalacja lpg czyli pozastawic jak było 
 dziękuje za pomoc
 
 Zostaw jak jest to dobry patent. Ja muszę coś takiego zrobić u mnie.
 
 Pozdrawiam
- 
				Podstawa w polonezie, a najlepiej wywalic ze srodka całość(zwłaszcza we wtrysku-brak problemów na mrozie)-zbędne opory powietrza. To działa tylko przez pierwszy rok.
			
- 
				Podstawa w polonezie, a najlepiej wywalic ze srodka całość(zwłaszcza we wtrysku-brak problemów na mrozie)-zbędne opory powietrza. 
 
 no wlasnie się przymierzalem wywalić skoro wszyscy zalecają... ale:
 
 
  To działa tylko przez pierwszy rok. 
 
 i co po roku?
- 
				"] To działa tylko przez pierwszy rok. 
 
 i co po roku?
 
 
 chodzi o to, ze ten termostat dziala tylko rok :D
- 
				a wlot od ciepłego zatkać?
 w sumie i tak tę papierową rurkę zmasakrowałem ostatnio jak się do silnika wycieraczek dobierałem... i już jej nie ma...
- 
				Kowalma, jak bedziesz przykrecal osłonę cieplną do gsi to załatw sobie jakies super wytrzymałe srubki, ja przerobiłem  osłone bardzo prosto-ale dałem standardowe srubki i obydwie sie samoistnie urwały na wyjsciu z kolektora w miejscu wkrecenia:(
			
- 
				Hmm... dzieki za informacjie... 
 Bede musial sie rozejrzec za jakimis hartowanymi srubkami...
- 
				A to ciekawe z tym powietrzem, bo u mnie termostat zblokowany jest odwrotnie i bierze powietrze z boku, z rury zatkniętej za kable od akumulatora, bowiem tak zalecali i tak zrobili w gazowni (ABART we Wrocku na Niskich Łąkach).
 Więc jak ma być ?
- 
				No tak, ale ta rura wchodzi z przodu fitra a nie z boku - od przodu wpada zimne powietrze, z boku cieple. 
 
 Cieple powietrze jest brane z tej cienszej rury po prawej, a zimne z tej grubej od przodu (odwrocona jest, normalnie przy chlodnicy powinna byc przykrecona)
 
 (http://foto.kowalma.com/albums/blacharz/100_0964.thumb.jpg) (http://foto.kowalma.com/blacharz/100_0964?full=1)
- 
				No to u ciebie tez bierze zimne powietrze, pozniewaz rura jest zdjeta z kolektora to zasysane powietrze jest zimne
			
- 
				89 to SLE (GLE to caro)
			
- 
				89 to SLE (GLE to caro) 
 nie zgodze sie z tobą Wafel bo przjściówki mają też GLE i na niektórych akwarich też sie widywało starą cienką naklejkie GLE
- 
				U nie wlasnie jest taka naklejka - 1,6 GLE :))
			
- 
				tiaaaaaaa jak ma wymienioną klapę
 GLE to tylko CARO
 wcześniej było SLE
- 
				A ja widziałem na Przejściówce naklejkę Caro, więc to pewnie musiał być jednak Caro 8) :D
			
- 
				No dobra chlopaki , jak juz sobie porozmawialiscie  o naklejkach na klapie , to moze teraz ktos mi wytlumaczy czemu tak wzroslo spalanie po odlaczeniu rury z cieplym powietrzem ?? Chyba nie powinno tak byc skoro wszyscy zalecaja taki zabieg.  I nie sadze zeby tu mialo znaczenie czy jest to GLE czy SLE .
 
 Pozdrawiam
- 
				Pewno cza przeregulowac instalke :)
			
- 
				Jak można sprawdzić czy termostat powietrza działa ?
			
- 
				Jak jest zimny silnik to jest otwarte na boczną rurke z nad kolektora (sciagnij rure i bedziesz widział) a zablokowane na główna-jak silnik sie nagrzeje, to na odwrót. A czesto bywa tak ze poruszasz nim a on lata sobie jak mu sie podoba. 
 Ale nie masz co sprawdzac-napewno nie działa:( pomysł dobry, ale wykonanie jak to w Polsce.
 Po każdej ingerencji w dolot, chocby najmniejszej, trzeba zawsze przeregulowac instalke(ja naszczescie nie mam tego problemu, wszystko sie samo robi)
 Jezeli wszystko jest prawidłowo, to rura powinna byc przy reflektorze, na oryginalnym miejscu, a nie byc odwrócona, w strone kolektora-bo wtedy siłą rzeczy tez będzie ciągło ciepłe. U mnie nigdy nie było koniecznosci takiej, a gasł dopiero jak mu bezposrednio zrobiłem z połowy atrapy zbieracz powietrza prosto do rury(cos ala power rura), ale nie jak jest w oryginale. Dlatego dziwi mnie odwracanie w druga stronę.
- 
				A ja widziałem na Przejściówce naklejkę Caro, więc to pewnie musiał być jednak Caro 8) :D 
 a ja widziałem nalepje caro na jakimś daewoo....
- 
				Gościu w gazowni zdecydowanym tonem twierdził, żeby zakładać rurę na kolektor, czyli brać ciepłe powietrze tylko przy sporych mrozach, tzn. mniej więcej od -15 w dół.
			
- 
				A ja mam to zrobione następująco:
 termostat zablokowany w pozycji zimne,
 wlot powietrza jak na fotce, nie gasł nawet ze sprawnym termostatem.
 Sposób kontroki termostatu : przez ośke narysowałem linie a na obudowie dwie kreski położenia zimnego i ciepłego powietrza i widac wtedy czy się zmienia czy nie.
- 
				Proponuję zablokować termostat na pozycji zimne powietrze, lub jak radził Patryk wogóle wybebeszyć z tamtąd ten cały patent po czym należy się udać na analizator spalin (chyba, że to wtryskowiec z elektroniką).
 
 Pozdrawiam
- 
				Widoczny na fotce (1 post wyżej) wlot dorobiłem bo na trasie mi cenzura gasł jak zwalniałem, potem zdechł termostat i gasł jak głupi to zablokowałem go w diabły i na przegląd.
 Ta osłona wlotu to po prostu odpowiednio docięty kanał nadmuchu na szybe przednią pod dechą (ten akurat pochodzi z forda escorta rocznik 76).
 Bez tego termostatu w filtrze mam wreszcie spokój w czasie jazdy a tak to padał mi po jakimś roku (koszt ze 40 zeta)