FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: jjjanek w Październik 26, 2004, 12:57:32 pm

Tytuł: co można zyskać blokując termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: jjjanek w Październik 26, 2004, 12:57:32 pm
witam panowie
mam pytanie   blokując termostat powietrza,  był ustawiony cały  czas wlot zimnego powietrza a tam gdzie jest rureczka od korektora do termostatu było zamkniente był brutalnie od spodu wkręcony wkret blokujący ruch termostatu
dotyczy to samochodu atu plus z 2000r z jednopunktowym wtryskiem boscha samochód ten został kupiony i jak mozecie to poracie mi co mugł zyskac sprzedjący i czy dalsza jazda na zablokowanym termostacie miała by wplyw na silnik
dziękuje i pozdrawiam
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: kowal w Październik 26, 2004, 13:04:53 pm
Operacja zalecana na LPG, gaz lepiej reaguje na zimne powietrze, cieple moze powodowac zamulanie auta - ja tez mam tak zrobione przez gaz-mana :)
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: jjjanek w Październik 26, 2004, 13:22:55 pm
rozumie jest tu zainstalowana instalacja lpg czyli pozastawic jak było
dziękuje za pomoc
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Październik 26, 2004, 15:22:50 pm
Cytat: "jjjanek"
rozumie jest tu zainstalowana instalacja lpg czyli pozastawic jak było
dziękuje za pomoc

Zostaw jak jest to dobry patent. Ja muszę coś takiego zrobić u mnie.

Pozdrawiam
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Październik 26, 2004, 23:15:47 pm
Podstawa w polonezie, a najlepiej wywalic ze srodka całość(zwłaszcza we wtrysku-brak problemów na mrozie)-zbędne opory powietrza. To działa tylko przez pierwszy rok.
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Woocash[ACN] w Październik 26, 2004, 23:32:53 pm
Cytat: "Patryk#153"
Podstawa w polonezie, a najlepiej wywalic ze srodka całość(zwłaszcza we wtrysku-brak problemów na mrozie)-zbędne opory powietrza.


no wlasnie się przymierzalem wywalić skoro wszyscy zalecają... ale:


Cytat: "Patryk#153"
To działa tylko przez pierwszy rok.


i co po roku?
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: kowal w Październik 26, 2004, 23:35:20 pm
Cytat: "Woocash[ACN
"]
Cytat: "Patryk#153"
To działa tylko przez pierwszy rok.


i co po roku?


chodzi o to, ze ten termostat dziala tylko rok :D
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Woocash[ACN] w Październik 26, 2004, 23:44:17 pm
a wlot od ciepłego zatkać?
w sumie i tak tę papierową rurkę zmasakrowałem ostatnio jak się do silnika wycieraczek dobierałem... i już jej nie ma...
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Październik 27, 2004, 05:50:54 am
Kowalma, jak bedziesz przykrecal osłonę cieplną do gsi to załatw sobie jakies super wytrzymałe srubki, ja przerobiłem  osłone bardzo prosto-ale dałem standardowe srubki i obydwie sie samoistnie urwały na wyjsciu z kolektora w miejscu wkrecenia:(
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: kowal w Październik 27, 2004, 10:25:14 am
Hmm... dzieki za informacjie...
Bede musial sie rozejrzec za jakimis hartowanymi srubkami...
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Daras w Październik 27, 2004, 10:35:09 am
A to ciekawe z tym powietrzem, bo u mnie termostat zblokowany jest odwrotnie i bierze powietrze z boku, z rury zatkniętej za kable od akumulatora, bowiem tak zalecali i tak zrobili w gazowni (ABART we Wrocku na Niskich Łąkach).
Więc jak ma być ?
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: kowal w Październik 27, 2004, 10:49:12 am
No tak, ale ta rura wchodzi z przodu fitra a nie z boku - od przodu wpada zimne powietrze, z boku cieple.

Cieple powietrze jest brane z tej cienszej rury po prawej, a zimne z tej grubej od przodu (odwrocona jest, normalnie przy chlodnicy powinna byc przykrecona)

(http://foto.kowalma.com/albums/blacharz/100_0964.thumb.jpg) (http://foto.kowalma.com/blacharz/100_0964?full=1)
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: kowal w Październik 27, 2004, 12:46:56 pm
No to u ciebie tez bierze zimne powietrze, pozniewaz rura jest zdjeta z kolektora to zasysane powietrze jest zimne
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Październik 27, 2004, 19:04:16 pm
89 to SLE (GLE to caro)
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: vollvo#1821 w Październik 27, 2004, 19:17:25 pm
Cytat: "Wafel#473"
89 to SLE (GLE to caro)

nie zgodze sie z tobą Wafel bo przjściówki mają też GLE i na niektórych akwarich też sie widywało starą cienką naklejkie GLE
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcin w Październik 27, 2004, 19:33:55 pm
U nie wlasnie jest taka naklejka - 1,6 GLE :))
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Październik 27, 2004, 19:55:45 pm
tiaaaaaaa jak ma wymienioną klapę
GLE to tylko CARO
wcześniej było SLE
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Październik 27, 2004, 20:58:11 pm
A ja widziałem na Przejściówce naklejkę Caro, więc to pewnie musiał być jednak Caro 8) :D
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Maarcin w Październik 27, 2004, 21:41:52 pm
No dobra chlopaki , jak juz sobie porozmawialiscie  o naklejkach na klapie , to moze teraz ktos mi wytlumaczy czemu tak wzroslo spalanie po odlaczeniu rury z cieplym powietrzem ?? Chyba nie powinno tak byc skoro wszyscy zalecaja taki zabieg.  I nie sadze zeby tu mialo znaczenie czy jest to GLE czy SLE .

Pozdrawiam
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: kowal w Październik 27, 2004, 21:59:22 pm
Pewno cza przeregulowac instalke :)
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: TOMEK1984NS88 w Październik 27, 2004, 22:12:37 pm
Jak można sprawdzić czy termostat powietrza działa ?
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Październik 27, 2004, 22:23:16 pm
Jak jest zimny silnik to jest otwarte na boczną rurke z nad kolektora (sciagnij rure i bedziesz widział) a zablokowane na główna-jak silnik sie nagrzeje, to na odwrót. A czesto bywa tak ze poruszasz nim a on lata sobie jak mu sie podoba.
Ale nie masz co sprawdzac-napewno nie działa:( pomysł dobry, ale wykonanie jak to w Polsce.
Po każdej ingerencji w dolot, chocby najmniejszej, trzeba zawsze przeregulowac instalke(ja naszczescie nie mam tego problemu, wszystko sie samo robi)
Jezeli wszystko jest prawidłowo, to rura powinna byc przy reflektorze, na oryginalnym miejscu, a nie byc odwrócona, w strone kolektora-bo wtedy siłą rzeczy tez będzie ciągło ciepłe. U mnie nigdy nie było koniecznosci takiej, a gasł dopiero jak mu bezposrednio zrobiłem z połowy atrapy zbieracz powietrza prosto do rury(cos ala power rura), ale nie jak jest w oryginale. Dlatego dziwi mnie odwracanie w druga stronę.
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Październik 28, 2004, 08:27:42 am
Cytat: "Maciek#938"
A ja widziałem na Przejściówce naklejkę Caro, więc to pewnie musiał być jednak Caro 8) :D

a ja widziałem nalepje caro na jakimś daewoo....
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Daras w Październik 28, 2004, 09:01:35 am
Gościu w gazowni zdecydowanym tonem twierdził, żeby zakładać rurę na kolektor, czyli brać ciepłe powietrze tylko przy sporych mrozach, tzn. mniej więcej od -15 w dół.
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: YARRA#1867 w Październik 28, 2004, 09:27:57 am
A ja mam to zrobione następująco:
termostat zablokowany w pozycji zimne,
wlot powietrza jak na fotce, nie gasł nawet ze sprawnym termostatem.
Sposób kontroki termostatu : przez ośke narysowałem linie a na obudowie dwie kreski położenia zimnego i ciepłego powietrza i widac wtedy czy się zmienia czy nie.
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Październik 28, 2004, 19:56:48 pm
Proponuję zablokować termostat na pozycji zimne powietrze, lub jak radził Patryk wogóle wybebeszyć z tamtąd ten cały patent po czym należy się udać na analizator spalin (chyba, że to wtryskowiec z elektroniką).

Pozdrawiam
Tytuł: co można zyskać blokuj?c termostat powietrza
Wiadomość wysłana przez: YARRA#1867 w Listopad 03, 2004, 18:49:10 pm
Widoczny na fotce (1 post wyżej) wlot dorobiłem bo na trasie mi cenzura gasł jak zwalniałem, potem zdechł termostat i gasł jak głupi to zablokowałem go w diabły i na przegląd.
Ta osłona wlotu to po prostu odpowiednio docięty kanał nadmuchu na szybe przednią pod dechą (ten akurat pochodzi z forda escorta rocznik 76).
Bez tego termostatu w filtrze mam wreszcie spokój w czasie jazdy a tak to padał mi po jakimś roku (koszt ze 40 zeta)