FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: jjjanek w Październik 26, 2004, 12:57:32 pm
-
witam panowie
mam pytanie blokując termostat powietrza, był ustawiony cały czas wlot zimnego powietrza a tam gdzie jest rureczka od korektora do termostatu było zamkniente był brutalnie od spodu wkręcony wkret blokujący ruch termostatu
dotyczy to samochodu atu plus z 2000r z jednopunktowym wtryskiem boscha samochód ten został kupiony i jak mozecie to poracie mi co mugł zyskac sprzedjący i czy dalsza jazda na zablokowanym termostacie miała by wplyw na silnik
dziękuje i pozdrawiam
-
Operacja zalecana na LPG, gaz lepiej reaguje na zimne powietrze, cieple moze powodowac zamulanie auta - ja tez mam tak zrobione przez gaz-mana :)
-
rozumie jest tu zainstalowana instalacja lpg czyli pozastawic jak było
dziękuje za pomoc
-
rozumie jest tu zainstalowana instalacja lpg czyli pozastawic jak było
dziękuje za pomoc
Zostaw jak jest to dobry patent. Ja muszę coś takiego zrobić u mnie.
Pozdrawiam
-
Podstawa w polonezie, a najlepiej wywalic ze srodka całość(zwłaszcza we wtrysku-brak problemów na mrozie)-zbędne opory powietrza. To działa tylko przez pierwszy rok.
-
Podstawa w polonezie, a najlepiej wywalic ze srodka całość(zwłaszcza we wtrysku-brak problemów na mrozie)-zbędne opory powietrza.
no wlasnie się przymierzalem wywalić skoro wszyscy zalecają... ale:
To działa tylko przez pierwszy rok.
i co po roku?
-
"] To działa tylko przez pierwszy rok.
i co po roku?
chodzi o to, ze ten termostat dziala tylko rok :D
-
a wlot od ciepłego zatkać?
w sumie i tak tę papierową rurkę zmasakrowałem ostatnio jak się do silnika wycieraczek dobierałem... i już jej nie ma...
-
Kowalma, jak bedziesz przykrecal osłonę cieplną do gsi to załatw sobie jakies super wytrzymałe srubki, ja przerobiłem osłone bardzo prosto-ale dałem standardowe srubki i obydwie sie samoistnie urwały na wyjsciu z kolektora w miejscu wkrecenia:(
-
Hmm... dzieki za informacjie...
Bede musial sie rozejrzec za jakimis hartowanymi srubkami...
-
A to ciekawe z tym powietrzem, bo u mnie termostat zblokowany jest odwrotnie i bierze powietrze z boku, z rury zatkniętej za kable od akumulatora, bowiem tak zalecali i tak zrobili w gazowni (ABART we Wrocku na Niskich Łąkach).
Więc jak ma być ?
-
No tak, ale ta rura wchodzi z przodu fitra a nie z boku - od przodu wpada zimne powietrze, z boku cieple.
Cieple powietrze jest brane z tej cienszej rury po prawej, a zimne z tej grubej od przodu (odwrocona jest, normalnie przy chlodnicy powinna byc przykrecona)
(http://foto.kowalma.com/albums/blacharz/100_0964.thumb.jpg) (http://foto.kowalma.com/blacharz/100_0964?full=1)
-
No to u ciebie tez bierze zimne powietrze, pozniewaz rura jest zdjeta z kolektora to zasysane powietrze jest zimne
-
89 to SLE (GLE to caro)
-
89 to SLE (GLE to caro)
nie zgodze sie z tobą Wafel bo przjściówki mają też GLE i na niektórych akwarich też sie widywało starą cienką naklejkie GLE
-
U nie wlasnie jest taka naklejka - 1,6 GLE :))
-
tiaaaaaaa jak ma wymienioną klapę
GLE to tylko CARO
wcześniej było SLE
-
A ja widziałem na Przejściówce naklejkę Caro, więc to pewnie musiał być jednak Caro 8) :D
-
No dobra chlopaki , jak juz sobie porozmawialiscie o naklejkach na klapie , to moze teraz ktos mi wytlumaczy czemu tak wzroslo spalanie po odlaczeniu rury z cieplym powietrzem ?? Chyba nie powinno tak byc skoro wszyscy zalecaja taki zabieg. I nie sadze zeby tu mialo znaczenie czy jest to GLE czy SLE .
Pozdrawiam
-
Pewno cza przeregulowac instalke :)
-
Jak można sprawdzić czy termostat powietrza działa ?
-
Jak jest zimny silnik to jest otwarte na boczną rurke z nad kolektora (sciagnij rure i bedziesz widział) a zablokowane na główna-jak silnik sie nagrzeje, to na odwrót. A czesto bywa tak ze poruszasz nim a on lata sobie jak mu sie podoba.
Ale nie masz co sprawdzac-napewno nie działa:( pomysł dobry, ale wykonanie jak to w Polsce.
Po każdej ingerencji w dolot, chocby najmniejszej, trzeba zawsze przeregulowac instalke(ja naszczescie nie mam tego problemu, wszystko sie samo robi)
Jezeli wszystko jest prawidłowo, to rura powinna byc przy reflektorze, na oryginalnym miejscu, a nie byc odwrócona, w strone kolektora-bo wtedy siłą rzeczy tez będzie ciągło ciepłe. U mnie nigdy nie było koniecznosci takiej, a gasł dopiero jak mu bezposrednio zrobiłem z połowy atrapy zbieracz powietrza prosto do rury(cos ala power rura), ale nie jak jest w oryginale. Dlatego dziwi mnie odwracanie w druga stronę.
-
A ja widziałem na Przejściówce naklejkę Caro, więc to pewnie musiał być jednak Caro 8) :D
a ja widziałem nalepje caro na jakimś daewoo....
-
Gościu w gazowni zdecydowanym tonem twierdził, żeby zakładać rurę na kolektor, czyli brać ciepłe powietrze tylko przy sporych mrozach, tzn. mniej więcej od -15 w dół.
-
A ja mam to zrobione następująco:
termostat zablokowany w pozycji zimne,
wlot powietrza jak na fotce, nie gasł nawet ze sprawnym termostatem.
Sposób kontroki termostatu : przez ośke narysowałem linie a na obudowie dwie kreski położenia zimnego i ciepłego powietrza i widac wtedy czy się zmienia czy nie.
-
Proponuję zablokować termostat na pozycji zimne powietrze, lub jak radził Patryk wogóle wybebeszyć z tamtąd ten cały patent po czym należy się udać na analizator spalin (chyba, że to wtryskowiec z elektroniką).
Pozdrawiam
-
Widoczny na fotce (1 post wyżej) wlot dorobiłem bo na trasie mi cenzura gasł jak zwalniałem, potem zdechł termostat i gasł jak głupi to zablokowałem go w diabły i na przegląd.
Ta osłona wlotu to po prostu odpowiednio docięty kanał nadmuchu na szybe przednią pod dechą (ten akurat pochodzi z forda escorta rocznik 76).
Bez tego termostatu w filtrze mam wreszcie spokój w czasie jazdy a tak to padał mi po jakimś roku (koszt ze 40 zeta)