FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: gateway w Maj 19, 2011, 21:48:41 pm
-
Taki jakby downgrade mnie interesuje.
Zastanawia mnie, czy da się to w miarę sprawnie przełożyć?
Chodzi o wagę i miejsce na ECU rovera.
Dzisiaj udało się przecisnąć kostki przez ścianę grodziową, ale przy próbie montażu dmuchawy okazuje się, że miejsca jest o wiele za mało na kompa. Można przedłużyć kabelki, ale boję się, o zimne luty lub inne cyrki po jakimś tam czasie. Poza tym ori wiązka, to ori.
ktoś ma jakieś doświadczenia?
-
Temat o ogrzewaniu, a piszesz o kompie z rovera. Barnii przedłużał całą wiązkę z kompa, który obecnie znajduje się pod siedzeniem
-
Piszę w tym dziale, bo nie chcę przedłużać wiązki, tylko zmienić nagrzewnicę.
-
ale o co chodzi? Ja nie kapuje? Chcesz wsadzic stary typ ogrzewania tak? Po co?
-
Wyrzucam z plusa wszystko co się da, w celu redukcji masy. Robię auto do zabawy. Jak zdjąłem deskę rozdzielczą i schowek, to już mi się ten system ogrzewania nie podobał, ze względu na jego wielkość. Ale pomyślałem, że nie będę kombinował za dużo i zostanie tak jak jest.
Chcąc mieć schludnie pod maską, postanowiłem dać ecu roverowskie do kabiny i zamocować na nadkolu, od strony kabiny.
Okazuje się, że nie ma miejsca na ecu jeśli chcemy zastosować oryginalną dmuchawę.
Więc się zastanawiam i pytam na forum, czy jest możliwość wyjęcia plusowej dmuchawy kompletnej i w jej miejsce wstawienia ogrzewania kompletnego z minusa?
Dodam, że mam oba w komplecie.
-
skoro da się wsadzić nagrzewnicę z plusa do minusa, to na odwrót też musi się dać. jedynie co będziesz musiał zrobić to dorobić mocowania w belce i ten taki metalowy daszek, co idzie na nagrzewnice pod deską rozdzielczą.
-
Jak ci nie zależy na wydajności....
Jest jeszcze jedno miejsce gdzie możesz spróbować wsadzić ecu. Pod dywanikiem i wygłuszeniem dokładnie pod stopami pasażera jest taki dość sporawy styropian. Może w jego miejsce dać ecu a na nim jakąś płytę wzmacniającą coby mu pasażer z wrażenia krzywdy nie zrobił...
-
Ja mam w atu gołą blachę wszędzie :)
ECU powędrowało z powrotem do komory silnika. Chciałem się zabrać za tą nagrzewnicę, ale zrezygnowałem. Potem chciałem przedłużyć wiązkę, ale nie mam kilku tak grubych kabli ( w wiązce jest około 8 kabli 2-3mm2).
Jak wrzuciłem wiązkę do kabiny, to maiłem około 15 cm do dyspozycji, co przy nagrzewnicy z plusa nic nie daje.
Potrzebne jest około 35 cm przewodów od ściany grodziowej.
-
Jakbyś się jednak zdecydował na zmianę ogrzewania, to poszukaj nagrzewnicy calsonic. Wtedy miałbyś sporo wolnego miejsca za schowkiem.
-
Jakbyś się jednak zdecydował na zmianę ogrzewania, to poszukaj nagrzewnicy calsonic. Wtedy miałbyś sporo wolnego miejsca za schowkiem.
Ja mam calsonica i za schowkiem jest mnóstwo wolnego miejsca...
W razie co możemy się dogadać bo tak się składa, że wolałbym podciśnieniową instalację :)