FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: shonk w Maj 21, 2011, 13:05:31 pm
-
Panowie Mam takie pytanie czym różni się skrzynia biegów od poldrovera od zwykłej skrzyni od plusa. Czy tylko dzwonem czy także przełożenia są inne. Chce robić swapa na jeden słuszny silnik i dlatego sie pytam czy trzeba cała skrzynie kupować czy tylko dzwon wystarczy? I tak przy okazji jeszcze jedno pytanie czy ktoś adoptowal skrzynie biegów od Fiata 132\argenta do silnika rowera. Jeśli tak to czy dużo jest zachodu poza modyfikacją dzwonu czy wał także musi być z pierwszą częścia od argenty\132?
-
W skrzyni z rovera siedzi inny wałek sprzęgłowy - trzeba by i jego (oprócz obudowy sprzęgła) zmienić, reszta jest taka sama - przełożenia również.
Skrzyni z dohca z roverem jeszcze nikt nie żenił - przynajmniej się nie chwalił.
-
Jakby ktoś to robił to znakomitym połączeniem byłaby skrzynie nie zwykła Fiatowska tylko Abarthowska- ma krótsze przełożenia i wytrzymalsze synchronizatory.
-
Ja robiłem swapa wałka sprzęgłowego, do skrzyni Plusowskiej pasuje bez problemu.
Musisz mieć :
-wałek sprzęgłowy
-dzwon (obowiązkowo z tulejką pod uszczelniacz wałka, te od citroapart na allegro nie mają)
-najlepiej nowe uszczelniacze i loctite (Skrzynie po 1998 były klejone loctitem).