FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Chicane w Maj 22, 2011, 18:58:05 pm
-
Witam orientuje sie ktoś w jakim stopniu kłamie licznik na takim zestawie jak w tytule?
-
ale licznik czego ?
predkosc bedzie pokazywac mniejsza o jakies 3% ,przebieg w okolicy 5% mniejszego ,
zalezy od licnika ,bo kazdy licznik moze pokazywac inaczej i rozjazdy +/-1% beda
-
Sam sobie policz:
Tak na biegu skleconew excelu:
http://www.sendspace.pl/file/ee24a2d49307aed5a126e79
-
ale licznik czego ?
predkosc bedzie pokazywac mniejsza o jakies 3% ,przebieg w okolicy 5% mniejszego ,
zalezy od licnika ,bo kazdy licznik moze pokazywac inaczej i rozjazdy +/-1% beda
dzięki serdecznie, czyli nie warto bawić się w zmianę napędu prędkościomierza
-
nie warto. licznik pokazuje realna wartosc taka jak gps. normalnie strasznie zaniza.
-
Zawsze można sobie lekko przestawić wskazówkę od szybkościomierza. Widelec w rękę i delikatnie zsunąć, przestawić trochę i będzie git. Sprawę drogomierza opisał KGB.
-
ja mam taki zestawu siebie .Na 5 biegu jadąc 100km/h nawigacja pokazywała mi 98 . Opony miałem 195x50x15 średnicą porównywalne ze standardowymi 13"
-
W Caro Plus mam opony 195x50x15. Jak na liczniku mam 100 to nawigacja pokazuje mi około 95km/h.
Niedawno w Kombi dałem most do regeneracji i wymieniłem przełożenia z 10/43 na 11/43. Po tym wspaniałym pomyśle musze jeszcze wymienić skrzynie biegów, bo redukcja dla prędkościomierza znajduje się na głównym wałku a nie tak jak myślałem w przekładni kontowej. Efekt jest taki, że na oponach 185x70x13 jadąc 100 nawigacja pokazuje 112km/h. Po prostu SUPER!
-
To prawda, geniusz który przyświecał pomysłodawcy mechanizmu napędu prędkościomierza i zmiany jego przełożeń, jest porażający.
-
Po tym wspaniałym pomyśle musze jeszcze wymienić skrzynie biegów
AlexT przeczytaj ten temat: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=25003.0 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=25003.0)
Możesz też spróbować zmienić samo kółko reduktora które siedzi w skrzyni, teoretycznie nie powinno się go ściągać z wałka, ale jeździ już auto z tak zmodyfikowanym reduktorem (zmienione kółko zębate). Niestety ryzyko uszkodzenia reduktora podczas tej operacji jest spore.
-
Mam to kółko i chciałem je wymienić, ale niestety muszę wymienić skrzynie. Poprzedni właściciel nie wiedział, że w Polonezie wymienia się olej.... Mam przebieg 124tys. skrzynia chodzi głośno i mam problem z włączaniem biegów. Nie pomogło,płukanie skrzyni, olej półsyntetyczny i ceramizer. No może przedłużyłem jej agonie. Tak mi się nie chce zwalać skrzynie, że szok. To będzie trzeci raz w tym roku...
-
W moim przypadku na oponach 185/60/14 moście 3,9 i skrzyni poldorovera przekłamanie odległości jest równo o 10%. Czyli wskazany z licznika kilometrów wynik należy pomnożyć przez 110% i wtedy mamy dokładną ilość przejechanych kilometrów.
-
u mnie tak samo, pokazywał o 10km\h więcej na moscie 3.9 ;) wskazówkę przestawiłem, tak że pokazuje dobrze, a do przejechanych kilometrów zawsze doliczam 10km [przy 100km na liczniku]
-
dziwne te wasze liczniki ,bo wychodzi na to ,ze licznik w rowerze pokazuje idealnie kilometry na zbyt malych oponach ,
czyli na seryjnych 185/70 R13 bedzie zawyzal przebieg - nie wazne czy 1% czy mniej ,ale to wrecz niespotykane zjawisko :p
-
KGB nie wiem czy mechanizm prędkościomierza jest inny w przypadku seryjnego rovera, u mnie jest swap, a zegary cholera wi od czego, już nie pamiętam, które wsadziłem, natomiast wątpię w różne "przełożenia" mechanizmów bębenka od drogomierza.
-
tez mi sie wydaje ,ze liczniki powinny miec jeden mechanizm ,a od roznic powinna byc przekladnia w skrzyni biegow
-
tez mi sie wydaje ,ze liczniki powinny miec jeden mechanizm ,
Na każdym liczniku jest K=1000 czyli 1000 obrotów linki na km drogi.
od roznic powinna byc przekladnia w skrzyni biegow
Bo tak jest i nie ma co dyskutować...