FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Sławek#1978 w Maj 26, 2011, 18:56:45 pm
-
Gdzieś na forum widziałem że ktoś miał jakoś tak spięte światła że razem z długimi włączały się halogeny. Próbowałem to znaleźć na forum ale nie udało mi się. Mógłby ktoś mi przybliżyć kwestię takiego spięcia świateł? Próbowałem trochę ale podejrzewam że bez dodatkowych przekaźników się nie obędzie. Udało mi się je spiąć tak jak wyżej tyle że działa to w dwie strony - jak włączam halogeny to się zapalają długie a we mgle to mi się to nie uśmiecha ;p
-
Wiec spiales to prawie dobrze:) zamiast kabelka musisz uzyc diody kierunkowej, wtedy bedzie dzialac tylko w jedna strone. Diodą łącz cewki przekaźników, tam prąd jest mniejszy niż na bezpiecznikach.
-
Dzięki :) Właśnie spinałem cewki przekaźników. Mam jeszcze pytanie dotyczące tej diody, konkretnie jak powinna być - rozumiem że jakiś transil tak?
Sorry za takie pytania ale z elektryki to jestem zielony :)
-
Jakas typu 1N4007 albo podobna.
-
Chociażby coś takiego:
http://allegro.pl/art-diody-by299-2a-800v-do15-dc-cena-za-10szt-i1634306121.html
-
Jakakolwiek dioda prostownicza - ja mam włożoną 3A
Tylko w dobrą stronę wsadz :) tak żeby swiecily halogeny po wlaczeniu dlugich, a nie dlugie po wlaczeniu halogenów :)
-
Koledzy, troche coś kombinujecie nie tak, spadek napięcia na diodzie, wydzielana dodatkowa energia, po co?
Ja zastosowałem przekaźnik sterowany pinu z żarówki drogowe/mijania, gdy włączę halogeny - świecą, włączę mijania - gasną i gdy tylko używam drogowych, halogeny razem z nimi, bez bawienia się w diody itp.
-
Tylko przy pierwszej lepszej kontroli, diodę możesz wyjąć w 1 sekundę. Druga sprawa że diodą spinasz "sterowanie" przekaźników a tu spadek napięcia nie ma znaczenia.
-
Nie wiem kto tu przekombinował:) diode wstawiamy w obwody cewki przekaźników, a nie obwody żarówek, wiec spadek napiecia i cieplo na diodzie sa pomijalne, 1A w zupelnosci wystarczy.
-
No nie wiem, u mnie wystarczyło podłączyć trzy kabelki (+ z aku, kabel z zarówki i mase), dodatkowo mam przełącznik trój pozycyjny (halogeny off, z drogowymi, i cały czas), z resztą przekaźnik można wyciągnąć w sekunde, równie jak diodę.
Druga sprawa że diodą spinasz "sterowanie" przekaźników a tu spadek napięcia nie ma znaczenia.
Czyli i tak musisz dodać nowy przekaźnik?
-
Przekaźnika nie musi dawać. Autorowi tematu chodzi i spięcie drogowych z przeciwmgielnymi ==> tak mi się wydaje.
-
no chyba że przeciwmgłowe, ja mówię o dodatkowych.
(https://lh6.googleusercontent.com/-4tTnKNKtDTw/TeJEp2RwfGI/AAAAAAAAApw/HHpr0EYaLz0/s640/Zdj%2525C4%252599cie-0609.jpg)
-
Dzięki koledzy za odpowiedzi ;) Chodziło mi właśnie o spędzie drogowych z halogenami. W najbliższym czasie to zrobię :)
-
Panowie korzystając z tematu : rozpracował ktoś z was może te kontrolery świateł tj. który styk na kontrolerze do czego jest?
(http://obrazki.elektroda.net/0_1272994894.jpg)
-
Mysle że gdybym miał taki którego nie używam, to bym rozpracował.
Dochodzi pewnie do niego:
Kontrolka spalonych świateł
Pozycja
Drogowe
Mijania
Przeciwmgielne
Masa
itp, pasowało by rozerać, tam są dwa przekaźniki, więc i sterowanie i opis wyprowadzeń gotowy.
-
http://www.teneg.com.pl/~kyllan/polonez/modul.html
-
Dzięki panowie :)
Mam właśnie taki problem z kontrolerem od mijania - czasami trzeba go ruszyć bo nie świecą mijania długie natomiast chodzą.
W środku nie widziałem nic podejrzanego. Myślę że to wina styków w skrzynce z bezpiecznikami.
-
A ten moduł kontroluje przepalenie świateł długich?
-
musiał bym sprawdzić, ale raczej tak. U mnie też to urządzenie nie działa za dobrze, po ostatnim przygasaniu świateł mijania i przeczyszczeniu tego dziadostwa światła nie przygasają - ale moduł nadal brzęczy.
-
Ja może spróbuję na dniach rozpracować to cholerstwo bo i tak już trochę się przy tym bawiłem żeby spiąć sobie te światła.