FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Adampio w Maj 29, 2011, 23:48:13 pm
-
Niefortune umieszczenie katalizatora z polaczeniu z niemaniem klimy powoduje że latem pasażer(ka) cierpi z powodu na podgrzewanej podłogi ;-|
Podłozenie pod wycieraczkę kawałka karimaty i a pod nią alufolii śniadaniowej daje mocno umiarkowane efekty <smutny>
Czy Wy to też obserwujecie i ewentualnie jak sobie z tym radzicie?
-
Wstaw tłumik początkowy jak w caro z I połowy lat 90
-
Wstaw tłumik początkowy jak w caro z I połowy lat 90
Haa, czyli jednak nie tylko u mnie ten problem?
Ale to jest MSZ połowiczne rozwiązanie. Miałem gaźnikowe Caro z 1993 i dwa razy uszkodziłem ten tłumik na jakichś krawężnik/kamieniach. A obudowy katalizatora nie tknąłem jeszcze. ;-)
-
Możesz podłogę od spodu- nad katem wykleić aluminiowa mata izolacyjna cienką. Niektóre wozy maja seryjnie taki dobijacz ciepła z cienkiego aluminium -
-
Takie maty są np w obi czy Praktikerze do wyklejania ściany w domu gdzie montowane są kaloryfery :D
-
dokładnie tak :d
-
tylko wydaje mi się że jakieś lepsze "lepiszcze" trzeba by zastosować aby to się trzymało.
-
no tak, lepszejsze żeby się trzymało i nie podarło :d może nawet 0,5 blachy alu na nity czy cuś
-
Haa, czyli jednak nie tylko u mnie ten problem?
Ale to jest MSZ połowiczne rozwiązanie. Miałem gaźnikowe Caro z 1993 i dwa razy uszkodziłem ten tłumik na jakichś krawężnik/kamieniach. A obudowy katalizatora nie tknąłem jeszcze
I co z tego moja pucha jest pognieciona od tego właśnie ale nie przejmuję się tym za bardzo. I tak lepsze to od kata.
-
@Bartekcom: czy taki tłumik pasuje tak plug_and_play czy też trzeba ciąć i spawać. No i czy na analizatorze coś się nie pokazuje nadmiernego?
-
Nie wiem nie byłem na analizatorze ale podejrzewam że różnicy w tym aucie nie ma. Pasuje p&p, wymienia się tylko przy okazji uszczelki.
-
No i czy na analizatorze coś się nie pokazuje nadmiernego?
Nie wiem jak w GSi (bo nigdy nim nie byłem na analizatorze z katem), ale GLi '97 (Abimex) bez kata miał niemal identyczne wyniki jak z nim
-
tylko żeby ta mata do kaloryferów sie nie zajarała bo tochyba na styropianie, ani lepiszcze!
ja jako ż emam roverka i wydech pod swoimi nogami i samąblache to chce dac od spodu przekładke z blacy dodatkową montowaną obejmami na rury wydechu
-
@Bartekcom: czy taki tłumik pasuje tak plug_and_play czy też trzeba ciąć i spawać. No i czy na analizatorze coś się nie pokazuje nadmiernego?
U mnie (GSI) też mam puche GLE i analizator pokazywał wartość sporo różniącą się od norm :P I po tym koleś od razu skapł się, że nie ma kata ;P
-
Ja też mam tłumik z GLE i na przeglądzie koleś zauważył że wynik wysoki ale burknął pod nosem coś w stylu "to polonez one nie mają katalizatora więc jest ok" - zabłysnął wiedzą :P od razu widać że polonezów za dużo nie widział.
A w dowodzie rejestracyjnym coś babka przy przerejestrowaniu spartoliła i nie mam wpisane nigdzie "kat." więc jestem czysty :P
Ale sama wymiana na tą puszkę nie spowoduje, że się podłoga przestanie podgrzewać...
-
ale zmniejszy temp. katalizator nagrzewa się o wiele mocniej niż tłumik