FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Czerwiec 02, 2011, 17:24:28 pm
-
Czy tłumik do Caro rovera w wersji przed katalizatorem jest w 100% kompatybilny z katem ? Tzn czy tlumik jest P&P w miejsce kata ? Czy ten tłumik moze byc do 1.8 czy lepiej wstawic w to miejsce rure ? Prosze o pilna odpowiedz poniewaz nie wiem w którym kierunku mam isc podczas spawania wydechu
Pozdrawiam
-
100% kompatybilny :) pasuje bez przeróbek.
-
Ok, a jest sens to ladowac do 1.8 ?
-
Ja mam założony zamiast kata ... odczówalnie różnicy żadnej nie ma ... ani na plus ani na minus ... wjadę na hamownię w tym roku to zobaczymy ... wydaje mi się że odtyka to wydech i może jak byś zmienił kolektor wydechowy i założył ostatni przelotowy to by była różnica ... a tak sam jeden to nic nie zmienia ... w zeszłym roku słyszałem na hamowni że podobno po wycięciu kata ubywa 1 konik a przybywa momentu ... ile w tym prawdy a ile zbiegu okoliczności nie wiem ...
-
Przelotowy tłumik ostatni nie zrobi żadnej różnicy, znowu teoria "pełny przelot = szmoc" rodem z forum skuterów.
Podstawowa sprawa to zmiana średnicy reszty wydechu na taka jak idzie od początku.
W ogóle stosowanie fabrycznego wydechu do 1.8 nie ma żadnego sensu, ale rozumiem kwestie ekonomiczne. W moim 1.6 też przez chwile musi pobyć fabryczny wydech, aczkolwiek bez żeliwniaka.
Między tłumokiem a katem raczej różnicy nie będzie, po za tym, że na tłumoku będzie bardziej brzęczał.
-
wydech w polonezie jest dosc pokazny, jakos nie wydaje mi sie ,zeby dlawil 120KM w 1.8,
powyzej tej mocy to by sie przydalo dac rurki 60mm ,ale powyzej tej mocy to juz nie jest seria silnik
-
Chwilowo ma byc seryjny wydech od poldrovera. Załozone beda barany i chodzi mi tylko o sam przedni tłumik w miejsce kata czy moze zostac tam docelowo w 1.8, reszta tj seria od poloneza o mniejszej srednicy bedzie zmieniona za jakis czas na wieksza srednice
-
wydech w polonezie jest dosc pokazny, jakos nie wydaje mi sie ,zeby dlawil 120KM w 1.8,
powyzej tej mocy to by sie przydalo dac rurki 60mm ,ale powyzej tej mocy to juz nie jest seria silnik
No to dziwne, że po zmianie wydechu na porządną średnice Goldenowy 1.8 wkręca się lepiej jak znane mi zdrowe 1.4...
-
Od razu najlepiej kupić rurę fi 50 wew. Nie jest to droga inwestycja.
Ja w 2.0 mam 55 wew i zapitala, nawet na padniętym silniku była różnica po zmianie wydechu.
-
Juz kupilismy tłumik do rovera w miejsca kata - jest przelotowy o srednicy wydechu rovera wiec nie dławi tak mocno, seryjny wydech od 1.5/1.6 wywalimy pozniej razem z seryjna pompa paliwa 1.4
-
wydech w polonezie jest dosc pokazny, jakos nie wydaje mi sie ,zeby dlawil 120KM w 1.8,
powyzej tej mocy to by sie przydalo dac rurki 60mm ,ale powyzej tej mocy to juz nie jest seria silnik
No to dziwne, że po zmianie wydechu na porządną średnice Goldenowy 1.8 wkręca się lepiej jak znane mi zdrowe 1.4...
dziwne ,bo japonczyki wkrecaja sie wystarczajaco szybko na malych rurkach :p ,
w ukladzie poloneza problemem jest ostatni tlumik ,ktory jest produkowany z duzym rozrzutem,
kwestia doboru wydechu jest prosta :
wystarczy porownac wydech seryjny rovera 1.8 i 1.4 i zestawic z wydechem poloneza - takie porownanie powie duzo o petencjalnym dlawieniu
-
dziwne ,bo japonczyki wkrecaja sie wystarczajaco szybko na malych rurkach
Niby tak ,tylko srednica 45mm do silnika 1.8 wydaje sie zdziebko mala skoro taka sama srednica jest w Punto 1.2 75Km, wiec widziałbym tam predzej 50/55mm -wartosc taka jaka mialy np fordy sierra z silnikiem 2.0 o podobnej mocy(tj okolo 120Km)
-
Dokładnie, Sierra w wersji z DOHC miała 55 mm wew.
-
a w punto 1.6 byl inny wydech ? ,
1.4 w poldku na brak mocy tez nie cierpi ,wiec wolalbym bazowac raczej na wydechach rovera ,a nie punto :p
-
a w punto 1.6 byl inny wydech ? ,
Pewnie ze wzgledu na koszty było to samo co w 1.2 bo 45mm bez problemu obsłuzy mulaste 1.6 88Km tylko problem sie zaczyna robic jak masz 1.6 które jest wysokoobrotowe, lubi sie krecic i ma ponad 20 Km wiecej
-
po zmianie wydechu na porządną średnice Goldenowy 1.8 wkręca się lepiej jak znane mi zdrowe 1.4..
Wizualnie jego wydech jest najbardziej obiecujący... A to że kręci się lepiej w końcu to 1,8 i ma w cyc momentu więcej więc jakby to było jak 1,4 by się lepiej kręciło. Osobiście polecałbym coś na jego wzór... albo podobnie jak u mnie w pierwszej wersji czyli 4w1 przejście na prawo pod skrzynią i reszta na średnicy minimum 50mm. W przypadku mojego 4w2w1 jeszcze nie zostały potwierdzone obiektywnie jego zalety.