FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Pedrogsi w Czerwiec 04, 2011, 22:38:44 pm
-
Witam
Mam takie pytanie do szpecjalistów ktorzy robili swapy do poldka ze stajni rovera! jak wiadomo wejscie na wałek sprzegłowy w poldoroverze wyglada tak
(http://i874.photobucket.com/albums/ab305/pedrogsi/201105117228.jpg)
w silniku rovera tak
(http://i874.photobucket.com/albums/ab305/pedrogsi/201105117225.jpg)
wiec nie miaęłm wyjscia jak dorobic tulejke o wymiarach: szerokosc 22 mm długosc 16 mm z meijscem na wbicie łozyska 14 mm + łożysko 10x14x12
po złozeniu do kupy wygladało to tak
(http://i874.photobucket.com/albums/ab305/pedrogsi/201105127232.jpg)
(http://i874.photobucket.com/albums/ab305/pedrogsi/201105127233.jpg)
i teraz pytanie czy u was też to wyglada tak samo lub bardzo podobnie:
bo po zozeniu wszytkiego do kupy zrobiło autko ok 3 tys km i od 2ch dni mam efekt jakiegos tłuczenia sie czegoś i mysle czy cos sie tam nieciekawego staneło - stąd pytanie do was bo niechce wydzierac skrzyni i sprzegla zeby polookać sobie czy wszytko jest ok! i czy zrobiłęm to poprawnie
Dzieki za wszelkie sugestie
-
jeśli masz cos takeigo że.... stoisz na światłach z wrzuconą jedynką i wciśnietym sprzęgłem a autko wyrywa do przodu... lub... przy puszczaniu sprzęgła coś zgrzyta/piszczy/skrzeczy to po prostu to wspomniane łożysko padło... tulejka...? Paaaaanie łożysko o tych wymiarach kosztuje 12 zł (sprawdzone!!!) więc po co tulejki? a jak ktoś chce oryginał to łożyska te kosztują około 30-40 zł (INA Germany)
-
jeśli masz cos takeigo że.... stoisz na światłach z wrzuconą jedynką i wciśnietym sprzęgłem a autko wyrywa do przodu... lub... przy puszczaniu sprzęgła coś zgrzyta/piszczy/skrzeczy to po prostu to wspomniane łożysko padło... tulejka...? Paaaaanie łożysko o tych wymiarach kosztuje 12 zł (sprawdzone!!!) więc po co tulejki? a jak ktoś chce oryginał to łożyska te kosztują około 30-40 zł (INA Germany)
Wojtas jak mozesz to daj namiary gdze takie cudo mozna dorwać tak zebym miał na zapas w przyszłosci jak bym potrzebował!
Natomaist z objawów jakie napisałes wsumie u mnie nie wystepują = jedynie od dwoch dni przy mniejszej predkosci zanim auto sie rozpedzi tak jakby cos drgało taki dziwny dzwiek podobny kiedys miałem jak urwala mi sie oslonka pod kolektor wydechowy w GSI i przy obtrotach silnika obijała sie o owy kolektor twarzac takowy podobny dzwiek! w poniedziałek wyoblookam autko na kanale moze to cos wogole nie zwiazane z tym ale... juz tak wolałem na zapas sie zapytać
-
wiec nie miaęłm wyjscia jak dorobic tulejke o wymiarach: szerokosc 22 mm długosc 16 mm z meijscem na wbicie łozyska 14 mm + łożysko 10x14x12
Nie prosciej było dorobic tuleje odrazu pod wałek sprzegłowy skrzyni i wywalic lozysko ?
-
hurtownia łożysk HK1012
-
jak ktoś chce oryginał to łożyska te kosztują około 30-40 zł (INA Germany)
A czym się toto różni od HK1012 bo NTN-y (japonia ??) chodzą po 10-12zł/szt
-
ja ten problem wyeliminowałem w taki sposób:
(http://img864.imageshack.us/img864/7108/395m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/864/395m.jpg/)
Póki co nie mam z tym problemu. łozyska porządne. za jedno zapłaciłem 40zł
-
Seba OBR - daj mi namiary gdzie mozna takowe kupic! albo chociaz wymiary tego łozyska?
-
Póki co nie mam z tym problemu. łozyska porządne. za jedno zapłaciłem 40zł
Podczas swapu tez zastosowałem takie łozysko -jak z trwałoscia nie wiem bo narazie swap nie przejechał jeszcze ani kilometra :)