FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: damian6819 w Czerwiec 06, 2011, 17:34:24 pm
-
Witajcie.Pany potrzebuję parę porad na temat otworzenia swojego interesu.Mianowicie chcę kupić 2 busy(na kat.B) ew. potem więcej i puścić w Polskę. I teraz tak.
Co najbardziej opłaca się przewozić, prócz artykułów które potrzebują ujemną temperature
Z której strony to ugryźć? chodzi mi o skarbówkę, jak od razu wejdę na vat to panie w okienku powiedzą że wariat.
No i w ogóle czy gra warta Świeczki ?
Z góry dzięki za doradzenie, lub wybicie mi tego z głowy...
-
jak od razu wejdę na vat to panie w okienku powiedzą że wariat
Niby czemu? Ktoś Ci głupot nagadał. Normalnie wchodź na zasady ogólne a dla wygody i ograniczenia papierzysk przejdź na kwartalne rozliczanie VATu.
-
Co najbardziej opłaca się przewozić
Kontrabandę :]
-
albo nielegalnych imigrantów ;)
-
Myślę że najpierw trzeba się zastanowić do kogo chcesz dotrzeć ze swoją ofertą przewozową i jak oraz czy możesz być dla klienta konkurencyjny.
-
Podobno dobrze sie zarabia na dzieciecych ubraniach z UK:)
-
albo wykup sobie FOTE
-
Dogadać się musisz z jakąś spedycją, Do tego giełda TRANS i można działać.
Na początek lepiej jakbyś jeździł sam, bo problemem są ładunki.
Kolejna sprawa, to nie nastawiaj się na jeden ładunek. Bierzesz co jest.
Kolejna sprawa, to auto PLANDEKA. Nikt Ci nie da ładunku na busa za 2,50. Musisz wziąć paletę z jednego miejsca, dobrać w innym, po drodze jeszcze coś i jakoś się będzie kręcić. Jeśli działasz sam, to koniecznie musisz mieć neta mobilnego, w celu monitorowania giełdy, ewentualnie kogoś w domu, co Ci na bieżąco załatwi "powrót". Stawki, to około 1,30-1,70 za kilometr. Więc jeśli pojedziesz 500 km w jedną stronę za 700 zł, to Ci się to nie opłaci. Musisz się nastawić na doładunki. No i w tym przypadku w grę wchodzi TYLKO plandeka.
Zwróć uwagę, że takie auto z plandeką ma bardzo małą ładowność w papierach (około 1,3-1,4 tony). Ale jak mu nałożysz 2 (nie więcej), to pojedzie. Tutaj trzeba uważać na inspektorów, bo wiedzą, jak sprawa wygląda.
Jeśli chcesz przeładowywać auto, to warto brać coś na bliźniakach, tylko wtedy znowu maleje ładowność.
Znajomy kupił IVECO 2004r 2,3 i jest zadowolony. Ma pakę 5m długości i jakoś sobie radzi, ale szału nie ma.
-
gateway no właśnie z tym mam problem czy brać busa z plandeką czy zabudowany, ale raczej z plandeką i z windą najlepiej..
-
Zapomnij o windzie. WAGA
Poza tym kontenery też ważą więcej. No i doładunki robią się problemem, jak nie możesz otworzyć burty.
Kontener ma rację bytu, tylko jak zamierzasz zrobić z tego chłodnię.
-
Winda to podstawa. Bez windy będziesz bardzo ograniczony. Nie wszędzie maja widlaki żeby coś wrzucić, albo zdjąć. Poza tym winda w niczym nie przeszkadza.
-
Przerobiłem w firmie transportowej ponad pol roku... busy to najcięższy kawałek chleba - z tej prostej przyczyny że nie ma tacho.
Na busa wchodzi 6 palet, tylko ograniczenia wagowe.
Musisz koniecznie zbierać ładunki po ścieżce, i brać co jest tylko dobrze przelicz sprawę, bo przewaznie wszyscy maja dlugie terminy płatności (rzadko poniżej 30 dni)
-
ustawowo jest 90 dni (max), a 30 to minimum (nie ustawowo, tylko z życia).
Winda ma więcej wad niż korzyści. Na busa jak ktoś bierze paletę co ma tonę, to też jest możliwość rozładowania.
Ogólnie to są przewożone paczki od kilku to kilkudziesięciu kilogramów. Myślę, że max 100, a z takimi nie ma problemu. Poza tym, kierowca nie odpowiada za rozładunek (chyba, że tak będzie w CMR-ce, co się rzadko zdarza, ale każdy widzi papiery i czytać umie).
-
Winda ma więcej wad niż korzyści.
np jakie?
-
JAk się nie daj bóg spiermandoli..... to nie rozładujesz samochodu.
-
Np WAGA.
Wady, czyli sytuacje, w których zabrałbyś ładunek, ale nie możesz, bo za dużo waży. Jeśli się na to zdecydujesz, to sam się przekonasz.
-
Nie wiem czemu miałby nie rozładować samochodu z zepsutą windą. Tak samo rozładuje jak bez windy.
Co do wagi, to ile razy na auto 3,5t trafi się tak ciężki ładunek, żeby nie mógł go zabrać z powodu dodatkowej masy windy.
Z życia, to najczęściej będzie zabierał palety, pewnie również nietypowe, o wadze ok 100kg. Dostarczał je będzie w różne dziwne miejsca, gdzie niekoniecznie będzie widlak lub osoba do pomocy w rozładunku.
Co do zabierania nadwagi, to nie musisz mnie straszyć. Kiedyś jechałem dostawczakiem ;>
-
albo wykup sobie FOTE
Co to?
-
albo wykup sobie FOTE
Co to?
Wpisz sobie w google: GRUPA FOTA lub samo FOTA ;)
-
Dzięki panowie za jakieś w skazówki, teraz jestem w niemcowni do końca czerwca u rodzinki i mam możliwość złapania kontaktu z niemieckim przewoźnikiem, sprawa ma wyglądać jadę z Polski ładunkiem X wracam z Niemiec z ładunkiem Y.Mam możliwość wypożyczenia busa tak więc przekonam się na własnej skórze o co w tym kaman. Pozdro