FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Artur91 w Czerwiec 08, 2011, 21:19:34 pm
-
Witam. Mam kilka pytań w związku z przekładaniem wielu części z nowszego Atu 97 rok do mojego Caro z 91 roku. Ogólnie będzie wkładany w niego silnik Abimexa z cała wiazką i reszta potrzebnych gratów łacznie z hamulcami Lucasa, które już są zamontowane.
1. Nie pasuje mocowanie kolumny kierowniczej. Czy da się jakoś przełożyc mocowanie czy zostaje dorabianie otworów pod nowy typ kolumny? Ewentualnie czy kierownica i przełącznik zespolony bedą pasować do starego typu?
2. Czy musze coś przerabiać zmieniając deske na tą z 4 kratkami ?
-
1. dziwne, wydaje mi sie ze kompletna kolumna powinna pasowac od jednego do drugiego. Sama kierownica na pewno nie podejdzie, inny wieloklin. Pająk powinien podejsc.
2. Jak przelozysz nagrzewnice i kartonowe rurki, wszystko bedzie dzialac. Kwestia ozenienia nagrzewnicy z metalowym podszybiem, ale tu chyba problemow nie bedzie.
-
1.Przymierzałem i niestety nie pasuje. chyba spróbuje dorobić mocowania jeśli innego patentu nie ma.
2. Myślałem żeby swoją zostawić bo sprawdzona ale zdaję sobie sprawę z tego, że inaczej chyba wyprowadzenia są. Czy coś innego? Rozumiem że wszystkie mocowania pasują?
-
Nie przyglądałem się nigdy dokładnie nagrzewnicy ale wydaje mi się,że ta dolna część z wyjściami na węże do nawiewów powinna bez problemu podpasować do starszego typu.Różnią się chyba tylko ilością wyjść (4 zamiast 6) i zastosowanym silnikiem (dwie stałe prędkości zamiast płynnej regulacji) <co>
-
Zgadza się-wystarczy wymienić dół odudowy nagrzewnicy, oraz silnik, jesli zmieniasz cała instalację elektyczną ta taką po 93r. góre można zostawić.
Kolumna powinna być taka sama, dziwi mnie, że nie pasuje. Jak coś to przekładaj tylko pająk-on będzie pasował pewno i wszystko bedzie cacy.
-
No to to by mi pasowało :) Bo nagrzewnica w zime sprawowała się elegancko a tą którą mam z atu nie testowałem nawet. No kurcze nie pasuje zaraz wrzuce fotki.
-
Z tego co pamiętam, to modele przez rocznikiem 93 miały zupełnie inną kolumnę kierowniczą z innymi mocowaniami. Niemniej jeśli będziesz zakładał zwyczajną kierownicę na duży wieloklin to kolumny w ogóle nie musisz ruszać. Przypuszczam, że masz aktualnie taką kolumnę jak była w starszych Polonezach. Przełącznik kierunkowskazów od MR 93 spokojnie będzie pasował.
Dolna obudowa z 6 wylotami pasuje bez najmniejszego problemu do starej góry. Inaczej mówiąc góry w ogóle nie musisz ruszać - wystarczy odpiąć poprzedni dół i przypiąć nowy.
-
Chciałem komplet założyć, bo kierownica bardziej mi pasuje ta nowsza. Pająk musi być z racji sterowania wycieraczkami nowszymi chyba że zostawie stare. http://imageshack.us/g/89/dsc00180kopia.jpg/
-
Jest tak jak myślałem - masz kolumnę starego typu. A co masz na myśli pisząc: "kierownica bardziej mi pasuje ta nowsza"? Chodzi Ci o tę 4-ramienną? Ona występuje też w wersji ze starym wieloklinem, więc kolumny do niej zmieniać nie ma potrzeby.
-
Mam tą 4 ramienną ale taką cienkiej budywy :P i swoje też już przeżyła. Ta z Atu jest grubsza i w lepszym stanie. Zobaczymy co mi się jutro uda wymyśleć. Dziękuję wszystkim za tak szybkie odpowiedzi. :)
-
Masz kierownicę z naklejanym napisem FSO?
-
Mam tą 4 ramienną ale taką cienkiej budywy :P i swoje też już przeżyła. Ta z Atu jest grubsza i w lepszym stanie. Zobaczymy co mi się jutro uda wymyśleć. Dziękuję wszystkim za tak szybkie odpowiedzi. :)
4 ramienną pasującą do starej kolumny kupisz za grosze, a oszczędzisz sobie wiele pracy no i moim zdaniem przerabianie akurat mocowania kolumny to średni pomysł - ten element musi być dość konkretnie przykręcony aby się odpowiednio zachowywał przy uderzeniu.
-
Kolumnę ST zostawić bo można zawsze dać bez problemu jakąś wygodną kierownicę bo ten z Daewoo wieloklin jest beznadziejny.
-
A jaka kierownica podeszła by na ten stary wieloklin?
-
Chyba z malucha,bo też były na grubym :-)
-
Z malucha polecam :]
-
A jaka kierownica podeszła by na ten stary wieloklin?
Z malucha - ta gruba bardzo wygodna, następnie z FIAT'a 131 - też bardzo wygodna bo mniejsza, 2 ramienna i gruba, następnie standardowa starszego typu od Poloneza 2-ramienna, z FIAT'a 132 też będzie pasowała i możesz też przy odrobinie szczęścia zdobyć to co szło na eksport czyli Raid 3-ramienną. Są jeszcze inne możliwości - ogólnie na stary wieloklin jest więcej kierownic.
-
Do starego wieloklinu powinna też pasować np taka kierownica: http://moto.allegro.pl/kierownica-126p-125p-polonez-fso-monte-carlo-gt-i1657376580.html
-
Ja bym jednak do auta bez wspomy nie polecił mniejszej kierownicy, jeśli juz to tylko monte carlo 3 ramienna bardzo ładna i wygodna - mam w maluchu, w polonezie mam RAIDa i jest o tyle dobry że ma średnicę seryjnej kierownicy i kręci się na parkingu bez problemowo.
-
Wiesz co? Moja ex-kobieta 159 cm i drobnej budowy jeździła Poldem '92 z kierownicą od malucha i nie miała problemów, że się ciężko kręci. Skoro ona mogła, to znaczy że tym bardziej może tak facet.