FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Czerwiec 13, 2011, 18:18:10 pm
-
w DOHC. przekręciłem ręcznie wał korbowy 20 pełnych obrotów. pasek rozrządu zjechał z połowy szerokości kół na skraj- w stronę silnika. myślę że to skutek złego planowania głowicy- koła wałków rozrządu są odchylone od płaszczyzny kół w kadłubie a same wałki nie są równoległe do płaszczyzny bloku. dalej już głowicy szlifować nie można, już gniazda są na wierzchu.
-
no ot zle splanowana glowica skoro az tyle ja przechylilo,
jezeli pochylenie jest tak duze,ze pasek zjezdza ,to glowica do wymiany ,
ale moze byc wina krzywego napinacza ,wiec warto sprawdzic
-
może być tak jak mówi KGB napinacz nie dolega równolegle do kadłuba i będzie się zsuwał pasek, bo w tak źle splanowaną głowicę nie wierzę...
-
Koła sa dobre załozone ? Nie jest przypadkiem tak ze oba sa ssace albo wydechowe ? Jak masz koła z plastiku to wywal jak najszybciej -sa zazwyczaj mocno zuzyte i tez moga powodac problemy. Rozumiem ze pasek nowy -jak masz gdzies stary(moze byc wyciagniety) to zaloz go na próbe i zobacz czy tez spada - mialem taki przypadek w ibizie 1.4 -nowy pasek zsuwał sie z kół a na starym było ok -czemu tak było nie wiem
Kola sa pod lekkim katem zawsze aby własnie pasek nie spadał, ale głowica i wałki powinny byc równolegle do bloku
-
koła żelazne- stalowe. założone właściwie. nie zużyte. nowy pasek- Conti. założę koło z wałka pośredniego bo mi się trafiło nie zużyte z kołnierzem. przyjrzę się temu napinaczowi lepiej, może on jest przyczyną.