FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Czerwiec 15, 2011, 22:08:31 pm

Tytuł: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Czerwiec 15, 2011, 22:08:31 pm
Siema. Potrzebuję info, który z kabli VSS'a w wiązce PN+ gsi jest masą, +12V, sygnałem.
Kolory kabli wiązki pojazdu: szary, żółty, błękitny z białym paskiem.
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: nethero w Czerwiec 16, 2011, 00:41:51 am
Z tego co widzę w książce,
żółty - sygnał
błękitno-biały - +12
szary - masa
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 12, 2011, 18:30:59 pm
Podłączyłem j/w. Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Fist w Lipiec 12, 2011, 23:36:14 pm
ja ma głupie pytanie (nie bijcie mnie) ale nie wiem co to jest
VSS
a chciał bym się do edukować :D
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 12, 2011, 23:37:51 pm
ja ma głupie pytanie (nie bijcie mnie) ale nie wiem co to jest
VSS
a chciał bym się do edukować :D


Czujnik prędkości pojazdu. Montuje się go na reduktor do napędu linki prędkościomierza, występował w abimexie oraz gsi.
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 13, 2011, 00:01:00 am
Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Mozna jedynie zmierzyc opornosc uzwojenia, do dokladnijszej kontroli jest potrzebny oscyloskop aby sprawdzic przebieg sygnału jaki daje
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: snikers w Lipiec 13, 2011, 07:54:07 am
Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Mozna jedynie zmierzyc opornosc uzwojenia, do dokladnijszej kontroli jest potrzebny oscyloskop aby sprawdzic przebieg sygnału jaki daje
A nie jest on przypadkiem "elektroniczy" (z czujnikiem optycznym) z wyjściem kluczowanym tranzystorem? Nie ściągałem z niego oscylogramu ale kiedyś znalazłem taką informacje
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: nethero w Lipiec 13, 2011, 10:13:12 am
Przypuszczam, że skoro idzie do niego zasilanie, to ma jakiś układ kluczujący oparty o efekt halla czy coś podobnego.
W takim wypadku powinno się dać zauważyć przejście przez jeden z 6 punktów na multimetrze.

Jeszcze nie sprawdzałem, ale będę z nim kombinował komputerek pokładowy do plusa, to dam znać.
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 13, 2011, 11:48:00 am
A nie jest on przypadkiem "elektroniczy" (z czujnikiem optycznym) z wyjściem kluczowanym tranzystorem? Nie ściągałem z niego oscylogramu ale kiedyś znalazłem taką informacje
W sumie to mnie teraz zagiołes :) caly czas byłem przekonany ze cewka ale wtedy po co dawac +12V ?
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: zniko w Luty 19, 2015, 14:41:58 pm
Witam serdecznie.
Znalazłem na aukcji taki czujnik Vss.

Oryginalny Czujnik Prędkości Obrotowej produkcji GM o symbolu 062662 / 10456129.
Numery producentów:
OEM:                                   062662, 062622
GENERAL MOTORS:          10456129

Zastosowanie:
DAEWOO                            POLONEZ
OPEL                                  ASTRA, KADETT, VECTRA

Sprzedawca ma wiedzę, że jest czujnik do Abimex - ale nie wie czy pasuje do silnika GSI.
Czy któryś  z szanownych Forumowiczów zna odpowiedź na to pytanie?
Pozdrawiam Darek
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Luty 19, 2015, 14:56:28 pm
Przypuszczam, że skoro idzie do niego zasilanie, to ma jakiś układ kluczujący oparty o efekt halla czy coś podobnego.
W takim wypadku powinno się dać zauważyć przejście przez jeden z 6 punktów na multimetrze.

Jeszcze nie sprawdzałem, ale będę z nim kombinował komputerek pokładowy do plusa, to dam znać.
Dokładnie, musi to być czujnik wyposażony w układ wzmacniacza i formatowania impulsu. Niby ma dawać 4 impulsy na jeden obrót. Łatwo to sprawdzić mutimetrem wskazówkowym(  w trybie woltomierza +12V)  albo diodą led (tylko trzeba jej znacz nie ograniczyć prąd rezystorem do kilku mA).
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Luty 19, 2015, 14:58:38 pm
jakie jest zadanie tego urządzenia, co robi i po co?
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Macki w Luty 19, 2015, 15:17:41 pm
Jak sama nazwa wskazuje: Vechicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu.
Użytek z niego robią komputery silnika (np. informacja zwalniamy czy przyspieszamy i odpowiednia korekta pracy, odniesienie dla ogranicznika prędkości pojazdu itd.), różne wskaźniki/komputerki zużycia paliwa do jego obliczania, a w nowszych samochodach również cyfrowy prędkościomierz. W Polonezie jego obecność skutkuje np. czasowym utrzymywaniem podniesionych obrotów silnika (zapobiega gaśnięciu) przy gwałtownym zmniejszeniu prędkości (np. hamowanie do zera) - odpięcie go powoduje szybsze (natychmiastowe) opadanie obrotów (w okolice jałowych) po zatrzymaniu.
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 19, 2015, 15:19:18 pm
Sprzedawca ma wiedzę, że jest czujnik do Abimex - ale nie wie czy pasuje do silnika GSI.
sa takie same,przynajmniej co do dzialania, ale nie dam sobie reki obciac,ze wtyczki sa takie same - tutaj musi ktos inny potwierdzic lub zaprzeczyc

jakie jest zadanie tego urządzenia, co robi i po co?
sygnalizuje do ECU ,ze wal napedowy sie obraca,a wiec prawdopodobnie obracaja sie tez kola i samochod jedzie,
a po co taka informacja, to juz zalezy od pomyslowosci osoby,ktora chce ja wykorzystac,
w abimexie  sprowadza sie to do podwyzszenia obrotow na jakies 1100-1200rpm jezeli samochod jedzie na luzie
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Macki w Luty 19, 2015, 15:45:45 pm
Przeca napisałem powyżej :) Aha - jakoś specjalnie konieczny do pracy silnika PNa nie jest - niektórzy nawet sugerują jakieś tam obniżenie zużycia paliwa po jego wypięciu (poprzez niepodwyższanie "niepotrzebnie" obrotów...) ;) Jeździłem tak przez kilka tygodni, i choć obr. wtedy czasem potrafią spaść na chwilę poniżej jałowych to jednak mi nigdy nie zgasł.
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 19, 2015, 16:10:06 pm
Przeca napisałem powyżej
a co Ty myslisz, ze bede edytowal wypowiedzi tylko dlatego,ze swoja wyslales 1.5 min wczesniej ;>
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: żuku w Luty 19, 2015, 20:45:25 pm
Ten cały vss to potocznie zwany impulsator i znajduje się w liczniku? Mam luźny komputer pokładowy z opla, ciekawy jestem czy dałoby się go uruchomić w poldku po swapie na c20ne
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 19, 2015, 21:09:23 pm
Ten cały vss to potocznie zwany impulsator i znajduje się w liczniku?
Koledzy już wyżej wyjaśnili,ale jak widać,trzeba niektórym dokładnie pokazać.
(http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/vss4.jpg)
To jest VSS i przykręcany jest bezpośrednio na "ślimak" napędu licznika,a dopiero do niego przykręcamy linkę.W liczniku nie ma żadnej elektroniki.
http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/vss.htm
Tutaj np. piszą,że w Lublinach był taki wynalazek również montowany,ale to pewnie przy tych benzynowych silnikach było, Holden,czy tam jaki.
W ostatnich lublinach występowały liczniki z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu i pewnie całe były elektroniczne,również wskazanie prędkości,więc może też z tego ustrojstwa brał impulsy.
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: żuku w Luty 19, 2015, 21:14:05 pm
dzięki że kolega stracił swoj cenny czas i pokazał  <marzyciel>
Tytuł: Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 19, 2015, 21:21:58 pm
A proszę bardzo,na zdrowie.Mam cały wieczór,więc no problem.Konkretne pytanie,konkretna odpowiedź.  ;p