FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Czerwiec 15, 2011, 22:08:31 pm
-
Siema. Potrzebuję info, który z kabli VSS'a w wiązce PN+ gsi jest masą, +12V, sygnałem.
Kolory kabli wiązki pojazdu: szary, żółty, błękitny z białym paskiem.
-
Z tego co widzę w książce,
żółty - sygnał
błękitno-biały - +12
szary - masa
-
Podłączyłem j/w. Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
-
ja ma głupie pytanie (nie bijcie mnie) ale nie wiem co to jest
VSS
a chciał bym się do edukować :D
-
ja ma głupie pytanie (nie bijcie mnie) ale nie wiem co to jest VSS
a chciał bym się do edukować :D
Czujnik prędkości pojazdu. Montuje się go na reduktor do napędu linki prędkościomierza, występował w abimexie oraz gsi.
-
Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Mozna jedynie zmierzyc opornosc uzwojenia, do dokladnijszej kontroli jest potrzebny oscyloskop aby sprawdzic przebieg sygnału jaki daje
-
Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Mozna jedynie zmierzyc opornosc uzwojenia, do dokladnijszej kontroli jest potrzebny oscyloskop aby sprawdzic przebieg sygnału jaki daje
A nie jest on przypadkiem "elektroniczy" (z czujnikiem optycznym) z wyjściem kluczowanym tranzystorem? Nie ściągałem z niego oscylogramu ale kiedyś znalazłem taką informacje
-
Przypuszczam, że skoro idzie do niego zasilanie, to ma jakiś układ kluczujący oparty o efekt halla czy coś podobnego.
W takim wypadku powinno się dać zauważyć przejście przez jeden z 6 punktów na multimetrze.
Jeszcze nie sprawdzałem, ale będę z nim kombinował komputerek pokładowy do plusa, to dam znać.
-
A nie jest on przypadkiem "elektroniczy" (z czujnikiem optycznym) z wyjściem kluczowanym tranzystorem? Nie ściągałem z niego oscylogramu ale kiedyś znalazłem taką informacje
W sumie to mnie teraz zagiołes :) caly czas byłem przekonany ze cewka ale wtedy po co dawac +12V ?
-
Witam serdecznie.
Znalazłem na aukcji taki czujnik Vss.
Oryginalny Czujnik Prędkości Obrotowej produkcji GM o symbolu 062662 / 10456129.
Numery producentów:
OEM: 062662, 062622
GENERAL MOTORS: 10456129
Zastosowanie:
DAEWOO POLONEZ
OPEL ASTRA, KADETT, VECTRA
Sprzedawca ma wiedzę, że jest czujnik do Abimex - ale nie wie czy pasuje do silnika GSI.
Czy któryś z szanownych Forumowiczów zna odpowiedź na to pytanie?
Pozdrawiam Darek
-
Przypuszczam, że skoro idzie do niego zasilanie, to ma jakiś układ kluczujący oparty o efekt halla czy coś podobnego.
W takim wypadku powinno się dać zauważyć przejście przez jeden z 6 punktów na multimetrze.
Jeszcze nie sprawdzałem, ale będę z nim kombinował komputerek pokładowy do plusa, to dam znać.
Dokładnie, musi to być czujnik wyposażony w układ wzmacniacza i formatowania impulsu. Niby ma dawać 4 impulsy na jeden obrót. Łatwo to sprawdzić mutimetrem wskazówkowym( w trybie woltomierza +12V) albo diodą led (tylko trzeba jej znacz nie ograniczyć prąd rezystorem do kilku mA).
-
jakie jest zadanie tego urządzenia, co robi i po co?
-
Jak sama nazwa wskazuje: Vechicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu.
Użytek z niego robią komputery silnika (np. informacja zwalniamy czy przyspieszamy i odpowiednia korekta pracy, odniesienie dla ogranicznika prędkości pojazdu itd.), różne wskaźniki/komputerki zużycia paliwa do jego obliczania, a w nowszych samochodach również cyfrowy prędkościomierz. W Polonezie jego obecność skutkuje np. czasowym utrzymywaniem podniesionych obrotów silnika (zapobiega gaśnięciu) przy gwałtownym zmniejszeniu prędkości (np. hamowanie do zera) - odpięcie go powoduje szybsze (natychmiastowe) opadanie obrotów (w okolice jałowych) po zatrzymaniu.
-
Sprzedawca ma wiedzę, że jest czujnik do Abimex - ale nie wie czy pasuje do silnika GSI.
sa takie same,przynajmniej co do dzialania, ale nie dam sobie reki obciac,ze wtyczki sa takie same - tutaj musi ktos inny potwierdzic lub zaprzeczyc
jakie jest zadanie tego urządzenia, co robi i po co?
sygnalizuje do ECU ,ze wal napedowy sie obraca,a wiec prawdopodobnie obracaja sie tez kola i samochod jedzie,
a po co taka informacja, to juz zalezy od pomyslowosci osoby,ktora chce ja wykorzystac,
w abimexie sprowadza sie to do podwyzszenia obrotow na jakies 1100-1200rpm jezeli samochod jedzie na luzie
-
Przeca napisałem powyżej :) Aha - jakoś specjalnie konieczny do pracy silnika PNa nie jest - niektórzy nawet sugerują jakieś tam obniżenie zużycia paliwa po jego wypięciu (poprzez niepodwyższanie "niepotrzebnie" obrotów...) ;) Jeździłem tak przez kilka tygodni, i choć obr. wtedy czasem potrafią spaść na chwilę poniżej jałowych to jednak mi nigdy nie zgasł.
-
Przeca napisałem powyżej
a co Ty myslisz, ze bede edytowal wypowiedzi tylko dlatego,ze swoja wyslales 1.5 min wczesniej ;>
-
Ten cały vss to potocznie zwany impulsator i znajduje się w liczniku? Mam luźny komputer pokładowy z opla, ciekawy jestem czy dałoby się go uruchomić w poldku po swapie na c20ne
-
Ten cały vss to potocznie zwany impulsator i znajduje się w liczniku?
Koledzy już wyżej wyjaśnili,ale jak widać,trzeba niektórym dokładnie pokazać.
(http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/vss4.jpg)
To jest VSS i przykręcany jest bezpośrednio na "ślimak" napędu licznika,a dopiero do niego przykręcamy linkę.W liczniku nie ma żadnej elektroniki.
http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/vss.htm
Tutaj np. piszą,że w Lublinach był taki wynalazek również montowany,ale to pewnie przy tych benzynowych silnikach było, Holden,czy tam jaki.
W ostatnich lublinach występowały liczniki z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu i pewnie całe były elektroniczne,również wskazanie prędkości,więc może też z tego ustrojstwa brał impulsy.
-
dzięki że kolega stracił swoj cenny czas i pokazał <marzyciel>
-
A proszę bardzo,na zdrowie.Mam cały wieczór,więc no problem.Konkretne pytanie,konkretna odpowiedź. ;p