FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Buźka w Czerwiec 17, 2011, 15:26:51 pm
-
Witam.Ostatnio w przypływie głupoty stworzyłem takie coś "miksero podobne" ;-| średnica wynosi coś koło 55mm
(http://img90.imageshack.us/img90/2288/mixerz.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/90/mixerz.jpg/)(http://img809.imageshack.us/img809/7296/mikseri.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/809/mikseri.jpg/)
Pytanie moje brzmi czy to ma prawo działać i czy zwężka gazowa jest niezbędna,bo chodziło mi o wyeliminowanie tejże,gdyż miałem wrażenie,że przez to gorzej muli silnik <smutny>
po zamontowaniu tego wynalazku okazało się,że totalnie zubożyło mieszankę i silnik łapał jeszcze gorszego muła.Pomogło odkręcenie śrubki o 4 obroty,ale nadal nie było czym jechać.Czy jest możliwe w ogóle ustawienie dawki na takim "przelocie" czy taki badziew nadawałby się jedynie do silnika powyżej 2.0 litra?
Wiem,że to jest doskonały przykład druciarstwa na najwyższym poziomie,ale to było tak w ramach eksperymentu <lol2> więc proszę po mnie nie jechać.W samochodzie jest nadal orginalny mikser,a to sobie leży.Poza tym, nawet gdyby działało,to pewnie by chlał 100/100 <blee>
-
Brak przewężenia spowoduje brak podciśnienia i niemożność odpowiedniego zassania gazu przez silnik.
Pomyśl o blosie, fajna opcja dla tego silnika.
-
O blosie myślałem,ale to raczej drogi bajer. Pold20 dostał taki na złomie za bodajże 140pln,a o nowych lepiej nie pisać.Jak założyłem tą instalację,to palił na prawdę niedużo i chodził przyzwoicie,ale potem coś się skopciło w tej centralce od gazu,że nie otwierało silniczka krokowego na wężu gazowym i musiałem dać śrubkę.Po ostatnich obliczeniach wyszło mi około12 litrów LPG w jeździe "bardzo mieszanej" W starym poldku na silniku 1,6 gaźnik z mostem 4,3 wychodziło 9l/100 sprawdzone na trasie do Krakowa i po mieście
-
ja sobie sam dorobiłem siedzi bezpośrednio na przepustnicy i ma przelot 41mm
-
ja sobie sam dorobiłem siedzi bezpośrednio na przepustnicy i ma przelot 41mm
Jak ze składem mieszanki na wolnych obrotach vs. wysokich pod obciążeniem?
Masz śrubę czy krokowca? Hamowałeś auto na lpg teraz na zlocie czy na benzynie tylko?
-
na przelocie 41mm to nie bedzie mial wolnych obrotow - no chyba ze parownik skopany,
a ty Buzka zamiast dawac srube to mogles dac inny sterownik ,
a polod 1.6 za moscie 4.3 klamie kilometry o 10% pod warunkiem ,ze opony masz seryjne
-
śrubę dałem,bo mi się coś spier****ło w centralce od gazu i krokowiec przestał działać <smutny> Przedtem wszystko działało idealnie,nie palił dużo i chodził przyzwoicie.Na śrubce strasznie ciężko to ustawić prawidłowo.Teraz mam skręcony bardziej,żeby (teoretycznie) mniej palił,ale efekt jest taki,że pod butem brakuje,a i tak żre.Ja nie robię długich tras,tylko raczej na miejscu,wiec tym gorzej <blee>
A co do mostu,to wiem,że przekłamuje,ale z tym sobie poradziłem,bo jakimś dziwnym trafem,znalazłem w domu przekładnię napędu licznika,która miała jeden ząbek więcej,niż ta w skrzyni i po wszelkich próbach,okazało się,że pokazywało idealnie,tak przebieg,jak i prędkość.Opony tam miałem 185/70
-
napisz jaki masz ten seryjny mikser i zamiast bawic sie w wydumki kup porzadny sterownik - np. stag50 to najtansza opcja,
bingoM tylko 10pln drozszy ,ale ciut gorszy przy okazji,wiec nie ma co sie cena sugerowac
-
No,nie mam pojęcia,co to jest.To była używana instalka landi renzo,czy jakoś tak.Wiem tylko,że mikser ma sporo mniejszą średnicę,niż przepustnica.A ta "wydumka" to była tak w wolnej chwili :d Trzeba y tam wstawić "lekkie" przewężenie i dopiero robić próby.Zejść do jak największego przelotu,ale takiego,żeby silnik chodził pod obciążeniem,a nie tyko na luzie.Ale to taka zabawa na luzie w wolnej chwili
-
ja - coprawda w 1,5 gaznikowcu - mialem mikser idelanej srednicy co gardziele w gazniku.. chodzilo tobardzo bardzo fajnie... az sie kazdy dziwil ze polonez na gazie tak idzie... teraz ten sam mikser na tym samym gazniku mam przy 2.0T .. jak sie fajnie wyreguluje to i jedzie fajnie.. przy 1.5 byl tez taki plus ze jak siedalo na benzyne to nic nie "chamowalo " dolotu...
-
na przelocie 41mm to nie bedzie mial wolnych obrotow - no chyba ze parownik skopany,
jeśli byłeś na zlocie trzeba było podejść i obejrzec . Wolne obroty tak w granicach 900 sie utrzymują . Hamownia na benzynce pokazała 104.1 a na gazie 103.2 Km i 138Nm . Co do spalania w jeździe mieszanej jakieś 13litrów oczywiście przy normalnym deptaniu. Co najdziwniejsze w długiej trasie spalanie spada nawet do 11litrów . 41mm z moich prób wyszło że to już optymalny przelot ,powyżej jest problem z wolnymi obrotami. Mikser o tym przelocie mam także w eskorcie 1.8 , kuzynowi zrobiłem do omegi 2.0 i mondeo1.8 . Przy takim przelocie trzeba wykręcić na śrubie więcej gazu ( krokowiec mi nie chce działać). Co jeszcze w poldku zauwarzyłem że jak wycisneło mu się na jedynce na maksa to przy 6.5tyś wypalał wszystki gaz z parownika i po przepięciu na 2 miał chwile zamulenia . Zniwelowałem to podkładając podkładkę pod sprężyne w parowniku aby zwiększyć ciśnienie (pewnie z tąd wzieło się takie spalanie) i porozwiercałem otwory przelotu gazu . Teraz przy 6.8 tyś zaczyna przybrakowywać ale nie wypala do końca tylko objaw jest taki jakby kończył nam się gaz w butli. Zdemontuje mój wynalazek i porobię fotki do luknięcia . Dodam ciekawostkę jeszcze . Kuzyn jak pojechał omegą do gazowników na regulację to jak zobaczyli ten mikser to stwierdzili że autko nie powinno w ogóle na tym chodzić , a i kuzyn też stwierdził że spalanie na trasie spadało do około 2 litrów mniej . Obaj ciekawi jesteśmu dlaczego tak się dzieje.
-
Buźka taki system przelotu kombinowałem w nubirze brata ale nie chciało dobrze chodzić , otwory wylotu gazu nie mogą być w normalnej rurce , musi byc zachowany system standardowego miksera . Porobię fotki to sobie obejrzysz co i jak
-
zacyyowales odpowiedz na swoje pytanie,
tak duzy mikser dziala w tak malym silniku ,bo parownik nie pracuje tak jak powienien,
uklad mikser-parownik to uklad u umownych parametrach,
zamierzony efekt jest taki ,zeby uzyskac proporcjonalny wydatek gazu do cis. w kolektorze ,czyli do zapotrzebowania,
oczywiscie zawsze istnieja odchylki od normy i dzieki temu uklad moze dzialac na zbyt duzym mikserze ,albo w druga strone na dobrym mikserze trzeba zatykac dolot szmata,zeby silnik pracowal,
te zjawiska swiadcza o nieprawidlowej pracy parownika i jezeli uzyskales zadowalajacy cie efekt przy takiej mutacji to oczywiscie bardzo dobrze ,ale nie zdziw sie ,jak po regeneracji parownika nagle wszystko przestanie dzialac,
sam mam rzezbiony parownik i za duzy mikser, wiec znam to zjawisko od podszewki,
niestety praktycznie niemozliwym jest na takich zmianach uzyskac hcarakterystyke pozwalajaca na utrzymanie prawidlowego skladu mieszanki
-
moim zdaniem parownik pracuje normalnie , w tamtym roku wymieniałem membrany, a do tego takie miksery zastosowałem tak jak pisałem w 4 samochodach czy z twojej odpowiedzi mam wnioskowac że wszystkie auta mają uwalone parowniki. Pisząc że parownik działa nie prawidłowo napisz mi co z nim jest nie tak?
niestety praktycznie niemozliwym jest na takich zmianach uzyskac hcarakterystyke pozwalajaca na utrzymanie prawidlowego skladu mieszanki
z tym wnioskiem akurat się zgodzę że na srubie mieszanki idealnie nie dobierzemy.Do dużego miksera musiałbym zastosowac wydajniejszy parownik i działający krokowiec i myślę że wtedy powinno się to udać
-
KGB. co można rzeźbić w parowniku?
-
maniek,
moze wszystkie parowniki nie dzialaja prawidlowo ,a moze dzialaja - moze twoj mikser fi41 wcale nie stwarza mniejszych oporow niz normalny fi35 - nawet go nie widzialem,
a moze poprostu auto ci nie sygnalizuje ,ze cos jest nie tak,
moj Bosch tez pieknie lyka rozne ustawienia i dopoki kompa nie podlacze to nie czuje ,ze przepustnica sie wychylila mocniej ,zeby utrzymac obroty biegu jalowego,
jest wiele zmiennych i dopóki sie ich nie pomierzy ,to ciezko wyciagac wnioski,
w kazdym razie nie JA sam sobie te srednice wymyslilem ,tylko poprostu te dane wchlonalem i sam na swoich autach przetrawilem
WRB,
mozna zmieniac srednice przeplywu gazu ,mozna zmieniac skok dzwigienek i wkladac rozne sprezyny,
w swoim sprezyny (duza I stopnia) nie zastalem wogole ,wiec jakis "gazownik" musial ja wyjac zanim kupilem samochod - widac eksperymentowal
-
No manieko58 strzel fotki tego miksera.
-
jutro będą fotki , sorki ale nie miałem kiedy zdemontowac no bo autko ciągle w użyciu <lol>.
-
dopoki kompa nie podlacze to nie czuje ,ze przepustnica sie wychylila mocniej ,zeby utrzymac obroty biegu jalowego,
jest wiele zmiennych i dopóki sie ich nie pomierzy ,to ciezko wyciagac wnioski,
i tu się zgadzam z tym stwierdzeniem, musiałby wszystko pomierzyć
-
Oto obiecane fotki
(http://img545.imageshack.us/img545/4900/dsc01297s.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/dsc01297s.jpg/) (http://img442.imageshack.us/img442/9900/dsc01295h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/442/dsc01295h.jpg/)(http://img21.imageshack.us/img21/3109/dsc01294m.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/dsc01294m.jpg/)(http://img718.imageshack.us/img718/8854/dsc01290an.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/718/dsc01290an.jpg/)(http://img828.imageshack.us/img828/4593/dsc01291cs.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/828/dsc01291cs.jpg/)
Tu wałek o średnicy 40mm (http://img69.imageshack.us/img69/7839/dsc01292z.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/dsc01292z.jpg/)
A tu ten sam wałek w mikserze żeby nikt nie mówił że średnica miksera nie wynosi 41mm (http://img257.imageshack.us/img257/3347/dsc01293d.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/257/dsc01293d.jpg/)
Tak to wygląda zamontowane w autku (http://img638.imageshack.us/img638/351/dsc01300no.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/dsc01300no.jpg/) (http://img443.imageshack.us/img443/2214/dsc01299pxu.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/443/dsc01299pxu.jpg/)
-
No i jak ten mój mikser co o tym wynalazku sądzicie?
-
nic szczegolnego - wielka krowa z prosta zwezka,
ciesz sie ,ze ci na tym dobrze chodzi, bo nie powinno :p
-
w czterech samochodach taki śmiga ]:-> :P
-
Mały odkop. Zauważyłem przy strojeniu fiata (z którym miałem duże problemy) jedną rzecz. Wykonanie kształtu zwężki miksera ma większy wpływ na działanie instalacji niż myślałem, druga sprawa to kształt zwężki. Mam trzy miksery, i na żadnym auto nie miało zamiaru działać poprawnie. W pierwszej wersji musiałem wkleić aż podkładkę 19mm na 1 przelot, co powodowało już niezbyt przyjemną jazdę z lekkim naciśnięciem gazu. Natomiast znalazłem podkładkę o rozmiarze fi 22-23mm, bardzo cienką, pod termowłącznik chłodnicy, którą umieściłem niżej, głębiej w mikserze o 2mm - i już auto dało się wystroić. Zauważyłem na zdjęciach, że bardzo stare miksery palnikowe lpg mają inaczej wyprofilowane zwężki, podobnie zresztą jak miksery do abimexa i innych wtrysków, które mają "ostry" profil zwężki zamiast łagodnego. Zastanawiam się więc nad dorobieniem do miksera dwóch oczek jak na zdjęciach o średnicy dopasowanej do gardzieli, ale o ostrzejszym kształcie (teraz mam łagodne 23-25,5mm i przy otwarciu drugiego przelotu następuje charakterystyczne "szarpnięcie" znane też z zachowania niektórych silników na benzynie - nagły napływ powietrza i silnik musi się mocniej otworzyć, żeby dostarczyć więcej gazu). Otwory będą też niżej, a im bliżej przepustnic są palniki, tym łatwiej powinna być zasysana mieszanka=większe podciśnienie bliżej przepustnic. Otwory można by nawet nawiercić niżej, kątowo poniżej zwężki.
(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2020-08-17/286807.jpeg)
edit: dorobiłem zwężkę u tokarza - błędem było wykonanie w fabrycznym mikserze otworów w miejscu przeweżenia. Otwory wylotowe lpg muszą być poniżej przewężenia - inaczej nie zassie gazu. Takie badziewie w tym momencie robią, że otwory są dokładnie w najwęższym miejscu zamiast poniżej niego, przez co silnik ma problem z zassaniem gazu.
-
Odnośnie postu wyżej - tak jak napisałem, zwężka musi wyglądać, jak na rysunku po prawej. Po wykonaniu prawidłowego pierścienia u tokarza, instalację udało się wystroić lepiej.
Dostałem w ręce taki mikser - pierwszy raz widzę coś podobnego, nie jest to samoróbka. Elementy wewnętrzne wykonane są z plastiku/ czegoś podobnego bakelitu. Ciekawe, czy ma szansę zadziałać, sprawdzę za miesiąc w fiacie :)
(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-07-28/296593.jpeg)
(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-07-28/296594.jpeg)