FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: El-Portero2 w Czerwiec 17, 2011, 21:45:48 pm

Tytuł: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Czerwiec 17, 2011, 21:45:48 pm
Witam
SWAP'uje engine 2.8i V6 FORDA i mam taki problem, że gajga zmiany biegów ( M12 - typ E 4-b ) wychodzi bardzo daleko tzn. za daleko
(http://c.wrzuta.pl/wi10512/6c810809000a8c724dd40571/0/103_8761)

po za tym dzwon jest taki duży, że już rozkrojenie tunelu od grodzi w górę nic nie pomogło a na szerokość jest zbyt szeroki. Musiałbym wciąć spory kawałek przy pedale gazu i zmniejszyć miejsce na buta 

(http://c.wrzuta.pl/wi12047/c3786432002bcf454dd40572/0/103_8765)

 i jest taka sytuacja że nie będę mógł sprzęgła używać bo będzie się blokować
(http://c.wrzuta.pl/wi19318/ca48b2cc0022cba34dd40572/0/103_8764)
(http://c.wrzuta.pl/wi18471/75d82644000f795c4dd40572/0/103_8763)

Wiem, że do tego silnika podejdzie skrzynia z Forda Scorpio Cosworth V6 BOB 2.9 24V 1996r automat. Jest dość smukła i nie będę miał lewarka zmiany biegów za fotelem kierowcy

(http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/66/92/87/1666928733)
(http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/51/75/60/1651756091)

pytanie ładować czy nie ? sugestie ? rady, porady? może jakoś inaczej da się to załatwić bo przecież pan Zdzisław z Mławy z atu 2.9 V6 scorpio EFI, ma własnie skrzynie manualną i jakoś jeździ więc może ktoś by podpowiedział co by tu zrobić.

rozkroić i rozklepać połowę auta to jest "raz, dwa" tylko gorzej to potem do kupy poskładać
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Czerwiec 17, 2011, 21:50:13 pm
Automat w Polonezie - to bylo by cos! :D
Z racji tego ze doswiadczyłem jazdy automatem moge stwierdzic ze jest to super sprawa ;)
I obale wszystkie mity, ze AUTOMAT ZAMULA czy cos... to nie prawda! Gdy wszystko jest zdrowe to idzie "pocisnąć" ;)
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 17, 2011, 21:50:57 pm
Było już 2.0 DOHC z Argenty z automatem.
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Czerwiec 17, 2011, 22:15:02 pm
Zaadaptuj skrzynię N9 od R4, ma mniejszy dzwon i mieści się bez problemu.

właśnie w tym problem że ja nie mogę od R4 skrzyni dać bo do silników V są całkiem inne dzwony i te z R4 nie pasują ..hmmmm
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 17, 2011, 23:04:51 pm
Wiem, że do tego silnika podejdzie skrzynia z Forda Scorpio Cosworth V6 BOB 2.9 24V 1996r automat. Jest dość smukła i nie będę miał lewarka zmiany biegów za fotelem kierowcy

Mam takie bydle w granatniku i to jest jeszcze wieksze niz manual ! O wadze nie wspomne bo zeby to wyjac sa potrzebne dwie osoby. Jutro bede w garazu to postaram sie zwymiarowac jakos ten  automat, ze sterowaniem nie ma problemu zeby to przerobic jak sie chce, ale ma on bardzo szeroka blaszana miske od dolu. Wiec według mnie tylko manual  i to raczej N9 poniewaz jest waska i wchodzi w tunel bez problemu. Ja osobiscie nie widze opcji zeby A4LD weszlo do poldacza bez ciecia tunelu i przerobienia pedałow, recznego i podniesienia tunelu o kilka centymetrów chyba ze bedziesz jezdził tylko po zachodnich autostradach  i odległosc skrzyni od podloza na poziomie 5 cm nie bedzie stanowic problemu z tym ze w PN głowne ograniczenie narzuca belka zawieszenia przedniego i drazek kierowniczy

Było już 2.0 DOHC z Argenty z automatem.
Najprawdopodobniej była tam jakas mutacja tej skrzyni opla tj GM 180(niepotwierdzone info poniewaz było tego strasznie mało i ciezko cos zweryfikowac)

http://www.opelcommodore.pl/html/c1/id/36,konstrukcja/
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Czerwiec 18, 2011, 09:52:21 am
Wiec według mnie tylko manual  i to raczej N9 poniewaz jest waska i wchodzi w tunel bez problemu.


no racja jest wąska i wchodzi ładnie w tunel ale nie idzie dostać na rynku kompletnej 9-tki pod V-ke
(http://files.capri.pl/garage/gearboxes/gearbox-type-9.png)
------------------------------------------------------
faktycznie trochę szeroka jest ta miska w tym automacie ale zawsze można paręnaście mm podporę/łapę obniżyć- niżej jak wydech nie będzie albo cały tunel teraz wyciąć równo z podłużnicami i przykręcić skrzynie a na końcu dopiero tunel dopasować?
(http://files.capri.pl/garage/gearboxes/gearbox-type-c3-01.png)
(http://files.capri.pl/garage/gearboxes/gearbox-type-c3-03.png)
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 18, 2011, 10:02:44 am
Skrzynia od rzędówki podejdzie, potrzebna tuleja przedłużająca wałek sprzęgłowy, temat szeroko opisywany na www.capri.pl
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Czerwiec 19, 2011, 12:09:53 pm
R4 maja inne dzwony dlatego się mieszczą i ci je doradzam.
To że ty masz V a dzwon od R to nie problem, wejdź na forum capri   

tylko jest problem z tym, że dzwon od V ma gniazdo na rozrusznik po drugiej stronie niż do R4 i w bloku nawet nie ma gdzie by go zainstalować po tej drugiej stronie Dlatego skrzynia z R4 nie podchodzi do silników V6.

Skrzynia od rzędówki podejdzie, potrzebna tuleja przedłużająca wałek sprzęgłowy, temat szeroko opisywany na www.capri.pl


znam ten patent ale to niezbyt dobre rozwiązanie - wiem że wiele aut V6 z capri tak jeździ bo skrzyń jest mało ale przy mojej jeździe to wątpię żeby się nie posypało. W dodatku koło zamachowe jest odchudzone wiec nie wiem jak ta tulejka nabita w bloku będzie się trzymać przy tych mikro drganiach czy to ma w ogóle jakiś wpływ na to?

tu znalazłem
http://motoallegro.pl/skrzynia-biegow-n-9-4-ford-granada-taunus-inne-i1666052454.html
tylko założę się że to będzie to samo co mam teraz .. bo z takiej samej grandzi wyciągane było.

---------------------------------------------
Dzwon jest odkręcany na 4 śruby. Spróbuję przykręcić go do zwykłej skrzyni 9 z R4 i zobaczymy jak to będzie chodzić bo są szaleńcy co jeżdżą od biedy bez tej tulejki .. i jeżdżą jakoś... (różnica jest w grubości i długości wałka sprzęgłowego oraz wieloklin też jest inny)


Zobaczymy jak będzie marnie to rozkroję tunel i zapakuję tego automata.

---------------------------------------------------------------------------------
dokładnie taką skrzynkę potrzebuję.
(http://img29.imageshack.us/img29/6310/img4074l.jpg)
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: MichalFSO w Czerwiec 22, 2011, 20:39:57 pm
W Polonezie były montowane automaty w oryginale???  http://www.youtube.com/watch?v=7iFDJCmM-iU&feature=related   3:50 min
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Czerwiec 22, 2011, 21:35:19 pm
Cytuj (zaznaczone)
W Polonezie były montowane automaty w oryginale?

NIE ale na filmie rzeczywiście jest w 3.50 - może to tylko lewarek taki kształt ma i mieszek przypomina automat... bo niby z czego miałby to być automat? SWAP musiał być pewnie silnik i skrzynia mercedesa (zapewne)

się dowiedziałem
nawet w Meksyku FSO CURZADO jeżdżą w 4 biegowych manualnych

i w Egipcie FSO taxi 4-biegowe manualne też
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Czerwiec 22, 2011, 23:16:22 pm
NIE ale na filmie rzeczywiście jest w 3.50 - może to tylko lewarek taki kształt ma i mieszek przypomina automat... bo niby z czego miałby to być automat? SWAP musiał być pewnie silnik i skrzynia mercedesa (zapewne)
SWAP owszem ale tylko skrzyni, jeżeli mnie pamięć nie myli.
Pod maską był fiatowski DOHC i skrzynia w związku z tym z jakiegoś fiata pochodziła (nie pamiętam teraz z czego konkretnie - chyba Argenta)
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 22, 2011, 23:39:03 pm
Ja jedynie słyszałem o Polonezie z bogatym wyposażeniem i silnikiem Forda z automatem który tak rzekomo wyszedł z fabryki i kilka lat temu został sprzedany za dosyć znaczną sumę.
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: fafik w Czerwiec 22, 2011, 23:43:57 pm
widzialem kiedys foto takiej zlotawej przejsciowki z szyberdachem, fiatem pod maska i automatem... o ile mnie pamiec nie mysli to koles twierdzil, ze fabryka.
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 23, 2011, 00:03:17 am
Na filmie widac oznaczenie 2000 na tylnej klapie, borek ma dodatkowo inna kierownice i fotele w rzadko spotykanym kolorze -wiec rzeczywiscie jest to jakas wersja na wypasie, auto musiało albo powstac dla kogos waznego, albo ktos dysponował akurat rozbita Argenta z automatem( samo nadwozie mozna było sobie kupic) -kilka lat temu pojawił sie gosc z polonezem z silnikiem 2.0 MPI, zawieszeniem i srodkiem ktore ktos przerzucił z powypadkowego fiata i było to zrobione tak ze na pierwszy i drugi rzut oka wygladało na fabryke
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 27, 2011, 22:02:57 pm
http://szarbia.com/index.php?p=art_detal&dzial=3&kat=7&pkat=13&pkat2=0&id=54

http://szarbia.com/_i/artykuly/sierra/sierra2/image092.jpg

tu ładnie zdjęcie porównujące skrzynie mt75 do V-ki i rzędówki. Mam mt zamontowane w DF na wąskim tulelu-weszła. Jest troszkę niżej niż seryjna, bo wyższa- jest tak jak dół podłużnic. Lewarek możesz sobie przerobić jak chcesz-ten metalowy wspornik dzwigni zmiany biegów skróciłem i wyjdzie normalnie jak w polonezie skośny. Poszukaj, zobacz.
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Czerwiec 28, 2011, 22:29:17 pm
na to wychodzi że skrzynia FORDA SCORPIO 96r 2.5 TD podejdzie

dzwon pasuje, otwór na rozrusznik też pasuje
(http://www.xedos.com.pl/allegro/przemek/2011/styczen/2011-01-10/2011-01-10-140.jpg)
(http://www.xedos.com.pl/allegro/przemek/2011/styczen/2011-01-10/2011-01-10-139.jpg)

tylko problem taki, że to chyba anglik bo otwór na łapę sprzęgła jest po drugiej stronie???
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 06, 2011, 10:57:52 am
Wydaje mi się, że ta skrzynia jednak nie podpasuje. Rozrusznik ma z dobrej strony, ale z tego co kojarze mocowanie do v-ki wygląda inaczej.
Druga sprawa, po prawej stronie to nie jest dziura na łapę, tylko na wejście do wysprzęglika hydraulicznego. Może na linkę da się przerobić, ale na pewno trzeba mieć wtedy tuleje, po której chodzi łożysko. Być może po odkręceniu mocowania ukaże się gwint i będzie można tam ją wkręcić.
jedną na allegro znalazłem taką jak potrzeba moim zdaniem - http://allegro.pl/skrzynia-biegow-ford-scorpio-2-9-czesci-konin-i1680219484.html
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Lipiec 20, 2011, 22:06:35 pm
Dzięki Zoltan
kombinacji będzie przy tym ale damy radę  :-)
W ostateczności załżę tą co mam z tym, że cały silnik do przodu przesunę - a tego bym nie chciał
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: red_p w Marzec 02, 2013, 22:24:44 pm
W Polonezie były montowane automaty w oryginale?

Odgrzewając kotleta - były. Widziałem w latach 90-tych takiego borka. Parkował na ul. Tamka w W-wie
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Marzec 03, 2013, 01:55:37 am
ja moge powiedziec tylko jako ciekawostke ze jest fiat 125p 2.0 automat. mialem okazjie sie przejechac..
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 03, 2013, 02:01:17 am
W Polonezie były montowane automaty w oryginale?

Odgrzewając kotleta - były. Widziałem w latach 90-tych takiego borka. Parkował na ul. Tamka w W-wie
to faktycznie niepodważalny dowód. pewnie automat ze 132.
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 31, 2013, 00:47:08 am
to faktycznie niepodważalny dowód. pewnie automat ze 132.

Ironia jest zasadna, ale chciałbym zwrócić uwagę że wszystko jest z czegoś wzięte... Jak wiemy, Polonez 1500 ma zmodyfikowaną mechanikę, ze zmodyfikowanego PF 125p, który miał z kolei zmodyfikowaną mechanikę z Fiata 1500, a Polonez 2000 miał flaki właśnie od 132 i te części miały być montowane seryjnie.
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Marzec 31, 2013, 12:28:19 pm
oglądałem parę zestawów i pomyślałem, że muszę mieć jedno auto w automacie- może w następnym polonezie albo we fiacie 125p

Ostatnio spędza mi sen z powiek projekt budowy fiata 125p (coupe) z motorem 3.2 V6 w automacie i to wszystkie organy fiatowskie z modelu 130 coupe

na włoskim e bay'u można wyłowić czasem kompletny nabój 3.2 V6 + automat za 1500 ewro - to trochę dużo i pewnie rzeźby też sporo ale taki fiat 125p byłby ewenementem w skali światowej.

http://www.youtube.com/watch?v=gYAxTlMRIzo
szkoda że 130-tek V6 jest tak mało i części nie są tak dostępne jak do 125- w przeciwnym razie mielibyśmy całkiem ciekawą alternatywę swapu w wielu produktach fso
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 27, 2013, 01:11:31 am
jakos w 2002 lub 2003 roku widzialem na skrzyzowaniu Nowowiejskiej i Niepodleglosci Caro 1.3GLI Automatik,
widzialem go z gory ,bo stalem w tramwaju,
pierwsze wrazenie ,ze 1.3GLI ,ale gdy doczytalem Automatik to musialem zajrzeć do srodka i sterczal "mlotek",
nie pamietam ,czy to bylo waskie czy szerokie Caro,zadbane ,mozliwe ze fabryczne i nalezalo do FSO ,bo kierowca wydawal sie byc szoferem ,a z tylu siedzialy dwie osoby
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: low.pass w Lipiec 05, 2013, 12:18:35 pm
No cóż , tak powstają legendy o fso i cudach ...
Tego poloneza złożył gość co go znam ,kiedyś się pojawiał na motonewsie , ale go zbanowano.
Auto powstało z gołej budy jako szeroki wczesny caro z maską i wlotem- ale w prywatnym garażu !
było to czereśniowe w kolorze 1,3GLE nie I - tak dla jaj  było ,bo
wciągało nosem takie civiki z civusiami w środku
Pojemność była jedyna słuszna dla argenty ...
A ten kierowca za długo jest szoferem - i chyba mimo zawodu elektronika tak mu durno z ryja patrzy
Tytuł: Odp: Automat w Polonezie?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 06, 2013, 12:47:14 pm
było to czereśniowe w kolorze 1,3GLE nie I
mozliwe,ze GLE ,bo sporo lat temu to bylo,jednak skojarzyłem z GLI nie przykladajac do tego zbyt duzej uwagi ,bo naklejek 1.3 raczej sie nie widuje i dodatkowo z dopiskiem automatik,
a ze odcien budy czerwony,to kojarzę