FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: gateway w Czerwiec 19, 2011, 18:29:59 pm
-
Szybkie pytanko.
Czy padający czujnik położenia wału ma wpływ na chwilową utratę mocy?
Czy czasem może obrotek nie działać przez to?
Tak mniej więcej wyczytałem z tematów forum, ale dziwne mi się wydaje, aby moc i obrotek miały coś wspólnego z tym czujnikiem.
Wg mojego rozumienia to:
- sygnał obrotomierz dostaje z cewki (więc czujnik ma tu mało do gadania)
- Czujnik wysyła sygnał do ECU, że wał silnika się kręci i trzeba dać prąd na cewkę, włączyć pompę paliwa itd.
No o w sumie nie wiem czy się rozglądać za czujnikiem, czy jak.
Pomoże ktoś?
-
- sygnał obrotomierz dostaje z cewki (więc czujnik ma tu mało do gadania)
A impulsy na cewkę daje komputer..... ktory dostaje impulsy z CPWK.
To może byc równie dobrze palec, (a raczej rezystor w nim), jakas zaśniedziała wtyczka lub inna drobnostka ktora pochlonie masę czasu... a na koncu bedziemy sie z tego smiac że "to takie głupstwo."
-
Palec i kopułka są nowe.
na benzynie, są jeszcze takie objawy, że chodzi na wolnych obrotach równo, ale potrafi sobie czasem nagle zgasnąć. Po tym zapala bez problemu. Na gazie chodzi cały czas, ale traci moc.
-
Zmierz rezystancję czujnika.
-
Nie wierzę w tą metodę.
-
Palec i kopułka są nowe.
na benzynie, są jeszcze takie objawy, że chodzi na wolnych obrotach równo, ale potrafi sobie czasem nagle zgasnąć. Po tym zapala bez problemu. Na gazie chodzi cały czas, ale traci moc.
Odłącz czujnik tempratury płynu dla komputera (brązowa wtyczka z tyłu silnika)
Nie wierzę w tą metodę.
I bardzo dobrze , na jego rezystancję ma wpływ temperatura (między innymi)
Wątpie żeby przyczyną był CPWK (chociaz istnieje taka szansa)
Stawiam 4pak browara że to jakaś "bzdurka" I trzeba szukać po kolei.
Zaczął bym od przeczyszczenia i przesikania wszystkich wtyczek i złączek do czujników itd, WD40.
-
Założyłem właśnie CPWK od land rovera freelandera, który dostałem z blokiem silnika.
Wszystko działa lepiej niż dobrze w tym momencie.
Przejechałem się, zagrzałem do 90*C, spaliłem trochę laczka. rozpędziłem do 140 wg licznika i cisnął dalej więc jest dobrze.
Zobaczymy, czy pomoże na dłużej.
-
No to teraz tylko testować i może się okazać że "to będzie to"
-
To cpwk pasuje z freelandera pod wiązkę i komputer poldorovera?
-
Polutowałem nowe kable do wtyczki czujnika. Do wiązki zrobiłem wsuwki.
Ogólnie to wygląd czujnika jest identyczny za wyjątkiem wtyczki i nie ma kabla.
-
To cpwk pasuje z freelandera pod wiązkę i komputer poldorovera?
Dzisiaj akurat to sprawdzałem i trzeba robic przejsciowke niestety
-
Czy czasem może obrotek nie działać przez to?
Jest to jeden z podstawowych objawów padu CPWK... U mnie jak padał CPWK to pierwszy objaw to spadanie obrotka do 0 i gaśnięcie silnika.
-
Dzisiejsze testy motorowni mówią, że silnik nadal traci moc.
CPWK został wstępnie wykluczony. Jutro oglądam sondę lambda.
Czujnik od temperatury cieczy dla silnika też został wykluczony.
Świece nowe, cewka podmieniona.
Przerwa na świecach ustawiona 0.8, 0.6, 1.0 i bez zmian.
Co jeszcze sprawdzić?
-
Jeśli tylko pb to albo pompa albo wtryski... podepnij się pod sondę i oceń co się z nią dzieje jak silnik traci moc...
-
Ja jeżdżę tylko na lpg, bo mam pompę os GSI, wtryski 1,4 i na tym zestawie wyraźnie brakuje paliwa.
Jak się wpiąć w sondę? Miernikiem?
Pewnie do szarego (masa) i czarnego (sygnał). A wartości to mV?
-
Ja jeżdżę tylko na lpg, bo mam pompę os GSI, wtryski 1,4 i na tym zestawie wyraźnie brakuje paliwa.
Jak się wpiąć w sondę? Miernikiem?
Pewnie do szarego (masa) i czarnego (sygnał). A wartości to mV?
oscyloskopem, napięcie w mV do 1V
-
A wartości to mV?
Tak.
(http://chip.wiora.pl/aw-pliki/sonda_lambda/01%20sonda%20lambda%20-%20napiecie.png) (http://chip.wiora.pl/aw-pliki/sonda_lambda/01%20sonda%20lambda%20-%20napiecie.png)
-
nie mam niestety dostępu do oscyloskopu.
-
Poczytaj na forum są opisy dot. kontroli pracy sondy.
-
nie mam niestety dostępu do oscyloskopu.
zazwyczaj jak jest padnieta to nie pokazuje nic albo cały czas to samo wiec da sie to stwierdzic zwyklym miernikiem uniwersalnym na zakresie 2 V
-
Dzisiaj przejechałem małą trasę około 40 km.
Miałem odpiętą sondę i w miarę dobrze jechał, więc to pewnie sonda daje ciała.
Chyba przejdę na śrubę lpg, pomijając sondę na jakiś czas.