FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: banned w Lipiec 07, 2011, 16:15:09 pm
-
Mam poważny problem z trzymaniem wysokich wolnych obrotów, jest to stale koło 2000 i falują. (raz zdarzyło mi się nawet że to były 3000) Wypłukałem czujnik położenia przepustnicy w benzynie ekstrakcyjnej, nic to nie dało, za to zauważyłem że na trasie po odpuszczeniu gazu samochód sam co kilka sekund dodaje gazu na jakąś sekundę. Dzisiaj rozebrałem układ silnika krokowego, silnik był na oko czysty, wyczyściłem nóżkę, nasmarowałem ją, ustawiłem zębatkę i nóżkę w pozycji maksymalnego schowania, złożyłem, zresetetowałem, zaś to samo. Rozebrałem ,a ten głupek ustawił sobie znowu krzywkę na pół gwizdka, znowu ją skręciłem na maksymalne schowanie nóżki, złożyłem ale nie resetowałem. Pojechałem i było dobrze. Dopóki nie przekroczyłem 3000rpm. Znowu zaczął trzymać 2000. Rozebrałem to cholerstwo, ustawiłem ponownie na schowanie ale nie podłączyłem wtyczki i jest te 800-1000rpm ale tak się nie da jeździć. Nawet rozgrzany silnik często gaśnie i ogólnie reakcja na gaz jest jakaś kijowa :/
-
Jak na razie problemy ustały po spryskaniu wtyczek silnika i czujnika położenia WD40.
-
Właśnie miałem napisać ze u mnie winny temu był jeden z kabelków we wtyczce silniczka krokowego.
-
I znowu to samo. Przed każdą jazdą muszę rozbierać układ silnika, chować nóżkę i jest ok. A jak potem zgaszę i odpalę to znowu cyrki.
-
podoginaj blaszki we wtyczce silniczka krokowego. u mnie było podobnie. no i jeśli kręciłeś śrubką to trzeba ją ustawić na nowo:
jedno max wychylenie -> silnik cofa sie do minimum -> przepustnica całkowicie zamknięta. Jeśli cokolwiek będzie uchylona to zaczną się dziać cuda...
-
Dalej to samo, nie wiem o co z tą śrubką.
Psikałem, doginałem, ustawiam zębatkę na zero i jak raz odpalę to jest ok. ale przy wyłączeniu "resetuje" sobie sam przepustnicę i przy następnym wyłączeniu 2200rpm. No rzesz...
-
Miałem to samo ... walczyliśmy na zlocie ... sprawdź wtyczkę od czujnika temperatury (tego pod kopułką) u mnie nie łączyła i miałem dokładnie te same objawy)
-
Miałem to samo ... walczyliśmy na zlocie ... sprawdź wtyczkę od czujnika temperatury (tego pod kopułką) u mnie nie łączyła i miałem dokładnie te same objawy)
U mnie jak się okazało, że ta wtyczka sobie wypadła z czujnika, to silnik chodził strasznie nierówno i obroty falowały w dość dużym zakresie. Potrafił nawet zgasnąć silnik. Podłączyłem i mam to samo o czym pisze BXMaster.
-
A map sensor tak w ogóle co on robi.
-
A map sensor tak w ogóle co on robi.
Bada podciśnienie w kolektorze ssącym... Manifold Air Pressure Sensor.
-
Miałem to samo ... walczyliśmy na zlocie ... sprawdź wtyczkę od czujnika temperatury (tego pod kopułką) u mnie nie łączyła i miałem dokładnie te same objawy)
U mnie jak się okazało, że ta wtyczka sobie wypadła z czujnika, to silnik chodził strasznie nierówno i obroty falowały w dość dużym zakresie. Potrafił nawet zgasnąć silnik. Podłączyłem i mam to samo o czym pisze BXMaster.
To u ciebie jakoś inaczej jest bo u mnie zgaśnięcie było niemożliwe, bardziej się bałem że jak tak dalej pójdzie to mi ustawi kiedyś wolne obroty na odcięciu.
Ta wtyczka musi być zakleszczona specjalną spinką, inaczej będzie non stop wypadać. U mnie jest rozwalona i były problemy więc napsikałem w nią WD40, wbiłem bardzo głęboko (czasem się wydaje że ona już weszła a to gówno prawda, trzeba pchać dalej) i spiąłem kabel do rury wody paskami plastikowimi tak żeby ona za ChRL nie mogła się już cofnąć. Musiałem użyć dwóch bo na jednej to mi się raz na szybko branym zakręcie prawdopodobnie wypięła.
-
Ta wtyczka musi być zakleszczona specjalną spinką, inaczej będzie non stop wypadać. U mnie jest rozwalona
Jest na sali ktoś, kto ma w całości tę wtyczkę ? :d z kim bym nie rozmawiał, to ma połamaną tak jak i ja :P
To u ciebie jakoś inaczej jest bo u mnie zgaśnięcie było niemożliwe, bardziej się bałem że jak tak dalej pójdzie to mi ustawi kiedyś wolne obroty na odcięciu.
Może kwestia kompa ? Ja mam 101610...
Będę jeszcze próbował kręcić śrubką kanaliku obejściowego, może coś się zmieni.
Pytanie co powinno się ustawić w przepustnicy po wymienieniu jej na egzemplarz z innego silnika. Chyba nie ustawiali w FSO każdej sztuki tak samo?
-
Ostatnio taki przypadek, diagnozowany na zlocie to właśnie był czujnik temperatury. Wtyczka niby siedziała, ale były wątpliwości czy prawidłowo. Okazało się, że pin się w jej srodku zgiął i kontaktu nie było. Warto dokładnie sprawdzić to połaczenie. A co do przepustnicy: po przekładce z innego silnika zawsze tylko reset i gra muzyka. Nigdy nie miałem problemów tej materi przy przekładaniu przepustnic. Często występuje problem nie domykania się przpustnicy przez na słabe sprężynki, które z biegiem lat się wyciągają. Pomaga wtedy naciągnięcie ich (koniec spręzynki da się zahaczyć poł obrotu dalej)
-
Jest na sali ktoś, kto ma w całości tę wtyczkę
Ja :P... W księżycowym gziku żony przerobiłem tą wtyczkę na taką z wtryskiwacza ze sprężynką wysoko odstającą... Dzięki temu w końcu będę mógł wypinać ją bez kombinowania...
-
Mam poważny problem z trzymaniem wysokich wolnych obrotów, jest to stale koło 2000 i falują. (raz zdarzyło mi się nawet że to były 3000) Wypłukałem czujnik położenia przepustnicy w benzynie ekstrakcyjnej, nic to nie dało, za to zauważyłem że na trasie po odpuszczeniu gazu samochód sam co kilka sekund dodaje gazu na jakąś sekundę. Dzisiaj rozebrałem układ silnika krokowego, silnik był na oko czysty, wyczyściłem nóżkę, nasmarowałem ją, ustawiłem zębatkę i nóżkę w pozycji maksymalnego schowania, złożyłem, zresetetowałem, zaś to samo. Rozebrałem ,a ten głupek ustawił sobie znowu krzywkę na pół gwizdka, znowu ją skręciłem na maksymalne schowanie nóżki, złożyłem ale nie resetowałem. Pojechałem i było dobrze. Dopóki nie przekroczyłem 3000rpm. Znowu zaczął trzymać 2000.
Dzisiaj dokładnie miałem ten sam problem ;) Wykonałem reset przepustnicy i jest ok <spoko>
-
Cytat: BXMaster w Sierpień 04, 2011, 22:49:29
Ta wtyczka musi być zakleszczona specjalną spinką, inaczej będzie non stop wypadać. U mnie jest rozwalona
Jest na sali ktoś, kto ma w całości tę wtyczkę ? :d z kim bym nie rozmawiał, to ma połamaną tak jak i ja :P
tak :P
-
Odkopuję temat. W jaki sposób wykonać reset silnika krokowego?
-
Nie ma czegoś takiego, jest adaptacja czujnika położenia. Na włączonym zapłonie 5 razy gaz do oporu.