FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Buźka w Lipiec 14, 2011, 01:11:44 am
-
Witam.Jak wspomniałem,zakładam taki temat,bo mnie dziś natchnęło na taki bajer. :P Każdy,kto zmieniał deskę na plusową bez zmiany nagrzewnicy,wie doskonale jakie wynikają z tego problemy.U mnie problemem nr. 1 był słaby nadmuch na przednią szybę,jako że w plusach jest to organizowane za pomocą tunelu przykręconego do deski,nie da rady normalnie tego podłączyć bez modyfikacji.Ja miałem wcześniej wycięte otwory w tunelu i wpuszczone bezpośrednio węże,ale efekt był daleki od oczekiwanego <smutny>.Innym problemem jest ciasnota,bo ten nieszczęsny tunel zajmuje sporo miejsca.Ale przejdźmy do konkretów :-)
Odkręcamy ten tunel od deski i bierzemy te dwa "spłaszczone" wyloty powietrza na szybę z caro minusa.
Następnie tak jak na zdjęciu obcinamy tą dłuższą stronę (bo nie są równe) i oba końce (kolor żółty) a w odpowiednim miejscu robimy wycięcie,bo wyloty w plusie są dzielone (kolor czerwony) Wygląda to tak
(http://img189.imageshack.us/img189/7870/37788228.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/37788228.jpg/)
Z jednej strony wciskamy ten wylot między plastikowe wyloty w desce,a blachę,z drugiej dajemy na zewnątrz,bo nie ma niestety miejsca,żeby też wpuścić.Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie ma wypadać to wycięcie,żeby było jasne o co chodzi
(http://img215.imageshack.us/img215/330/30432989.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/215/30432989.jpg/)
Identycznie postępujemy z drugim wylotem,z tym,że wylot za licznikami dałem bardziej od strony nagrzewnicy ,a wylot dla pasażera od samej prawej strony.Jest to ważne,ponieważ wyloty z minusa nie "obstaną" całego wylotu plusowego i jedna jego część zostaje na wierzchu i dalej trzeba rzeźbić,ale o tym za chwilę.Przy takim montażu jak u mnie od strony kierowcy został mi wolny wlot od lewej skrajnej strony,a od pasażera wlot od strony nagrzewnicy.Rozwiązałem ten problem przedłużając wylotu z minusa kawałkiem "rury" którą gaziarze osłaniają przewody gazowe.Przykręciłem do wylotów i uszczelniłem silikonem,jak całą resztę,Chodziło o to,żeby nawiew działał jak w orginale na całej szerokości wylotu,ale to się jeszcze okaże. :P Wygląda to mniej więcej tak.Wiem,że druciarnia,ale ważne,żeby działało,a pod spodem i tak nie widać <lol2>
(http://img685.imageshack.us/img685/9606/40939028.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/40939028.jpg/)
I jeszcze bliższe ujęcie :d
(http://img855.imageshack.us/img855/1508/30721024.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/855/30721024.jpg/)
Teraz najważniejsze.Pojawia się problem z tym nieszczęsnym daszkiem,który osłania wlot do nagrzewnicy,ponieważ jeden z wylotów o niego "dobija" i nie można tego wszystkiego zamontować.Są dwa rozwiązania.
1 Zamontować wylot prawidłowo.tzn. od skrajnej lewej strony (wolny zostaje wtedy fragment wylotu od strony nagrzewnicy,inaczej niż u mnie)
2 Potraktować daszek szlifierką i młotkiem,co też uczyniłem i waham się teraz,czy pokazać to zdjęcie,ale oto ono :P <blee>
(http://img832.imageshack.us/img832/4291/13868864.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/13868864.jpg/)
Da się założyć to wygłuszenie,bo po odpowiednim sklepaniu i przycięciu blachy,nawet z wygłuszeniem wylot nie wadzi i wtedy nic nie widać :P
Teraz pragnę wytłumaczyć,dlaczego nie zrobiłem tego sposobem nr.1 Otóż w plusach licznik jest trochę węższy niż w minusach i okazało się,że po prawidłowym zamontowaniu wylotu,nie było by możliwe podpięcie linki do licznika,bo drogę akurat przesłania jej wylot,który schodzi się w tym miejscu w "okrąg" do nasunięcia węża od nawiewu.Tutaj nasunęło mi się rozwiązanie nr.3,czyli wywiercenie odpowiedniego otworu w wylocie,przez który można przeciągnąć linkę,a następnie uszczelnić ją wokół otworu :-) Nie była by to większa druciarnia niż do tej pory.Wolałem jednak zamontować to tak i sklepać ten daszek.Opisuję to dokładnie,żeby ewentualni zainteresowani nie brali się za to w ciemno ;-|
To tak po krótce tyle,a tutaj jeszcze zdjęcie poglądowe jak mam zrobione podłączenie węzy od nawiewów na desce,po prostu dane części nawiewów minusowych i okręcone porządnie taśmą izolacyjną czarną (znowu druciarnia)
(http://img833.imageshack.us/img833/161/24002755.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/24002755.jpg/)
Te pojedyncze nawiewy z boków są zrobione identycznie.
A tu może nie w temacie,ale tak mniej więcej będzie wyglądać miejsce na przełączniki tylnych szybek z (wycięte orginalnej plusowej ramki)Na razie tylko wstępnie przyklejone,jutro dalszy ciąg pracy
(http://img189.imageshack.us/img189/3535/60643392.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/60643392.jpg/)
Wspominałem o malowaniu deski i pozostałych elementów składowych,więc jak farba wyschnie,to wszystko zamontuję i porobię fotki jak to wygląda w środku.Po wstępnych przymiarkach mogę śmiało powiedzieć,że wywalenie tunelu zrobiło zajebistą różnicę,bo węże teraz bez problemu mieszczą się z każdej strony i nie trzeba ich tyle upychać <lol>
Na koniec tylko proszę o darowanie sobie komentarzy typu "druciarnia" bo po 1 sam o tym wiem najlepiej,a po 2 wspomniałem o tym już 2 razy,więc chyba wystarczy <lol2> <lol2> <rotfl2> Robiłem to z "materiałów"dostępnych w domu i praktycznie zerowym kosztem,więc nie musi być wykwintnie.
edit:
Założyłem dzisiaj deskę i porobiłem fotki ja to wygląda na gotowo z tymi wylotami
Wyloty na szybę wypadają praktycznie na przeciwko przednich wyjść z nagrzewnicy,czyli odwrotnie niż w orginale <mysli>
(http://img846.imageshack.us/img846/4657/45995834.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/846/45995834.jpg/)
(http://img843.imageshack.us/img843/1210/66527734.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/843/66527734.jpg/)
A tu widać jak wychodzi linka do licznika.
(http://img163.imageshack.us/img163/897/66903708.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/66903708.jpg/)
(http://img844.imageshack.us/img844/9530/31582003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/31582003.jpg/)
-
Jeszcze tylko chciałem dodać do tematu informację,że wszystko działa prawidłowo,jak powinno.Nadmuch jest właściwy na całej szerokości wylotów,więc operacja się udała,to tak dla ścisłości.Jeśli ktoś się skusi i będzie postępował według moich wskazówek,to na pewno wszystko będzie git :-)
-
W plusie były też nagrzewnice Calsonic - nawiewy podobne do starych, papierowe i do tego fabryczne wykonczenia pod kratki nawiewu oraz nawiewy na szybe przykrecane do deski (z wyjsciem na rure papierowa). Prosciej by bylo zastosowac taka nagrzewnice lub same tylko koncowki prowadnic powietrza.
-
A jak bym zastosowal te nadmuchy na przednia szybę z plusa, a nie minusa to dalej bym musial ciąć ten daszek?I z plusa, żeby mieć nawiew to musiał bym wymieniać całą nagrzewnicę czy samą obudowę?Jak rozwiązany jest zawor nagrzewnicy w plusie,tak samo jak w minusie?Czy pod licznik z plusa trzeba przerabiać wtyczki? Jak narazie nie mam więcej pytań.
-
W Plusie nie ma zaworu nagrzewnicy, płyn przepływa przez cały czas.
Plusowe zegary mają zupełnie inne kostki. :-)
-
Dzięki Multec a sterowanie nawiewem jak jest rozwiązane w plusie.
-
Nawiew z plusa składa się z takiego plastikowego tunelu pod deską i wylotów.Nie da rady tego tak podłączyć,żeby dobrze wiało,bo w plusach jest wyjście do góry i powietrze w dużej ilości jest kierowane do tego tunelu,a w minusach są węże i nie ma jak tego sensownie podłączyć,bo nawiew będzie marny,Dlatego wymyśliłem ten patent i się sprawdza.Daszku nie trzeba ciąć,tylko trzeba nawiew od strony kierowcy przesunąć jakby w lewe skrajne położenie,czyli inaczej,niż ja zrobiłem,wiesz o co chodzi,tylko wtedy prawdopodobnie będzie trzeba wykonać otwór na przeciągnięcie linki od licznika.W takiej konfiguracji daszek nie powinien przeszkadzać,nawet na pewno.
kazko kk nie kombinuj nic z plusową nagrzewnicą,bo na tej się robi wszystko bez problemu.Gdybym miał do Ciebie bliżej,to bym podjechał i Ci to zrobił,bo to nie jest teraz dla mnie żaden problem.Teraz mam akurat to wszystko rozebrane,bo robię kolejne patenty i akurat Łazar był ostatnio u mnie i to widział :]
-
E to nie będe zakladał plusowej deski bo mnie nie stac :P
-
@Buźka - pisałem już, są polskie nagrzewnice do plusa (calsonic), i one mają przewody papierowe, koncowki do deski są tylko plastikowe, cos jak w minusie
-
No tak,rozumiem,ale akurat nie miałem takiego czegoś i musiałem sobie poradzić po swojemu.Ja jestem zadowolony,a reszta niech robi jak chce.Gdybym miał takie orginalne pierdołki,to bym tak nie rzeźbił :P :P