FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: fafik w Lipiec 14, 2011, 12:20:59 pm
-
Panowie problem jest. Mianowicie moja motorownia odmawia posluszenstwa, zimna ma problem palic, trzepie jakby na 3 cylindry. Po przekroczeniu 70stopni kreci sie rowno na jalowych obrotach. Po dodaniu gazu z bolem doskakuje do 4,5 rpm, czasami do 6sciu tys. Podczas jazdy jest tylko ŁUUUUUU po dodadniu gazu, taka turbodziura. Wymieniona 3 raz pompa paliwa, 3 regulatory cisnienia, dwa kompy, kable, swiece i kopulka. Pomocy bo mnie juz wszystko opadlo :(
-
tyle rzeczy juz wymieniles,ze za ta cene gaz bys wstawil i problemy by zniknely :p
nie ma co gdybac, trzeba pod kompa podlaczyc,
albo jeszcze sprawdz czujnik temp. plynu ,ewentualnie CPWK
-
Blos i reszta dupereli lezy w kartonach i czeka, lecz nie chce do niesprawnego auta wkladac nastepnych komplikacji. A propo kompa, z czym to sie je? Jakis program czy cus?
-
Rovera się pod kompa nie da podłaczyć, chyba że się ma specjalny tester-Senn posiada.
W praktyce komp się nie psuje, z błedami czy bez bedzie chodził silnik dobrze.
Sprawdzić czujnik temp na kompa, czujnik położenia przepustnicy.
Jednak wydaje mi się, że coś jest nie tak z paliwem. Pompa jakie daje ciśnienie konkretnie? Jakie są obiawy jeśli zagnie się/zatka powrót paliwa z listwy?
Może nieszczelny jest węzyk w środku zbiornika, między pompą a deklem i ucieka do zbiornika z powrotem.
może być też problem z samym zasilaniem pompy paliwa-wypalona wtyczka przy pompie, wypalony styk w gniazdku łaczącym wiązkę silnika z nadwozia. Dobrze po prostu by było dać kabel na krótka z aku do pompy i zobaczyć co będzie.
-
A może już sam silnik pada?
-
Zmierzyć kompresję plus to co Zoltan napisał.
-
Pompe wymienialem za kazdym razem cala wraz z tym deklem. Po odpieciu czujnika temperatury nieco jalowe obroty tylko wzrastaja, reszta dalej tak samo. Po zagieciu weza powrotu elegancko sie wkreca na postoju, lecz dalej nei jedzie tak jak powninien ( łuuuuuuuu), jedna turbodziura i tak na kazdej pompie. Wtyczka pompy jak i ta z budy w bdb stanie. Cycki opadaja.
-
a rozrzad dobrze ustawiony :?: :>
-
caly czas zapindala na tym rozrzadzie, przy wymianie pompy wody ustawiany jeszcze raz i to samo.
-
A bak płukałeś i wymieniałeś filtr paliwa? Może masz konkret syf w baku i się przytyka smok pompy. Objawy klasyczne dla niedomagającego układu paliwowego. Wtryski czyszczone?
-
a moze lozysko w alternatorze masz zatarte, to samo bedzie z rozrusznikiem bo jak sie bedzie blokowal to tez sie cuda moga dziac
-
Bak czysty, filtr paliwa nowy. Wtryskiwacze jakby byly zasyfione to by pewnie w calej skali zle pracowal. Rozrusznik napewno sie nie zawiesza a altek chodzi jak miod.
-
Podmień kompa na próbę - jak masz - nic innego mi już do głowy nie przychodzi...
-
dwa razy to zrobilem
-
Sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.
położenie wału: w obudowie koła zamachowego pod kolektorem ssącym tuż przy samym bloku widoczny pod dolotem czwartego cylindra. Niebieska wtyczka 2-wu przewodowa. Czujnik indukcyjny rezystancja uzwojenia około 1500omów.
-
No fakt, Krecik ma rację, myślałem że już ktoś to poruszał.
Najlepiej byłoby podmienić na drugi sprawny.
-
to juz po czerniewicach podmieniem. Na dzien dzisiejszy dziekowac :)