FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: k18t w Lipiec 15, 2011, 12:40:15 pm
-
Witam. W schowku na przeciwko pasażera są bezpieczniki podpisane w następujący sposób:
A B C D E F G H I L M N
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Potrzebuję rozpiskę który jest od czego i jaki należy umieścić w danym miejscu. Albo przynajmniej niech ktoś powie który jest od podświetlania zegarów, bo mi przedwczoraj zgasły
-
zapewne ten spalony...
-
Dużo rozpisywania ale.. bezpiecznik H
A - klakson, wentylator chłodnicy
B - przeciwmgłowe tylne
C - światła długie
D - reflektory prawy i lewy
E - lewy mijania
F - prawy mijania
G - przednie pozycyjne lewe, tylne pozycyjne prawe, ośw. bagażnika, ideogramów nagrzewnicy, zapalniczki
H - przednie pozycyjne prawe, tylne pozycyjne lewe, ośw. wskaźników, św. stopu, kontrolka pozycyjnych
I - przekaźnik tylnej szyby, wentylator nagrzew.,św. cofania, lampki kontrolne hamulców, ssania
L - wycieraczki i spryskiwacze, kierunkowskazy
M - przeciwmgłowe przednie, zapalniczka, ośw. wnętrza, zegarek, zasilanie zegarów, niektóre kontrolki
N - ogrzew. tylnej szyby
-
zapewne ten spalony...
gdyby to było takie proste, to bym nie zadawał głupich pytań... żaden nie jest spalony. Będę sprawdzał kabel który idzie od właściwego bezpiecznika.
nethero wielkie dzięki, bardzo mi pomogłeś
może jeszcze ktoś by napisał jakie bezpieczniki powinny siedzieć w każdym gnieździe, bo nie jestem pewien czy poprzedni właściciel czegoś nie pozmieniał.
-
Przyczyną niedziałającego podświetlania był przepalony bezpiecznik "H". Wcześniej tego nie zauważyłem, bo przepalił się w miejscu styku z gniazdem.
Pojawił się nowy problem. Gdy wymieniłem ten bezpiecznik na nowy taki sam jak był (16A) to przestały działać kierunki tzn. kontrolka od kierunków pali się światłem ciągłym a kiedy wrzuci się kierunek lewy lub prawy słychać piszczenie a kierunki się nie zapalają.
Jak się wyjmie bezpiecznik "H" kierunki działają poprawnie
-
Wymieniłem wszystkie bezpieczniki, wyczyściłem styki i wszystko zaczęło działać jak powinno. Ale byłbym wdzięczny jakby ktoś napisał jakie bezpieczniki powinny siedzieć w każdym gnieździe.
-
Nie masz instrukcji, ani naklejki, która powinna znajdować się wewnątrz "klapki" bezpieczników ? Ściągnij sobie e-booka morawskiego, tam powinny być.
-
W kolejności od lewej: 25, 8, 16, 16, 16, 16, 8, 8, 8, 8, 16, 16
-
Multec W tej książce Morawskiego to chyba są tylko polonezy Caro i młodsze, a mój jest z '83 tylko samo nadwozie miał zmienione na nowe w '93. Więc o wiązce elektrycznej z tamtych lat produkcji tam raczej nie będzie.
Dzięki nethero dwa bezpieczniki miałem inne niż powinny być. Z czego korzystasz? Masz jakąś książkę / instrukcję?
-
Mam książkę Trzeciaka i instrukcję. W Morawskim też to powinno być.
Generalnie warto zainwestować w jakąś literaturę.
-
No wiadomo że warto, tylko chcę się zorientować żeby nie kupić czegoś bezużytecznego.
-
wierz mi, że żadna książka do fso nie zawiera wszystkich potrzebnych informacji. aby mieć w miarę kompletną wiedzę, potrzeba kilku książek, które się wzajemnie uzupełniają.