FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Lipiec 19, 2011, 08:44:47 am

Tytuł: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 19, 2011, 08:44:47 am
Witam.

Pytanie to kieruję głównie do użytkowników rovera jako że takowy silnik mam.

Otóż panowie jak auto jest zimne pedał sprzęgła dość równo pracuje (że ciężko to pominę). Jak silnik się nagrzeje to zaczyna się praca skokowa czyli cisnę sprzęgło opór rośnie po czym nagle w połowie skoku gwałtownie maleje i sprzęgło wchodzi dalej już z mniejszym oporem.

Ja obstawiam linkę sprzęgła ale na zlocie Mardas opowiadał że miał podobnie całkiem niedawno i skończyło się wymianą kompletnego sprzęgła a nie linki...

Jestem tak zdesperowany że już bliski jestem wsadzenia hydraulika...
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Lipiec 19, 2011, 09:22:42 am
W/g mnie tak jak na zlocie Ci mówiłem.Miałem podobne objawy,tylko praca skokowa u mnie pojawiała się różnie,raz mniej ,raz wolniej.Możesz wymienić linkę,to groszowa sprawa,ale myślę że to nic nieda,bo sam kiedyś myślałem że to linka?? .Sprzęgło podczas pracy Ci się grzeje,a linka nie,to normalny objaw,dlatego ono jest później "twarde"jak jest zużyte.Ten objaw nie występuje na niezużytym sprzęgle. :]
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 19, 2011, 11:30:27 am
Sprzęgło podczas pracy Ci się grzeje,a linka nie

W GSi się nie grzeje, bo kolektor wydechowy jest z drugiej strony. W roverze linka przechodzi obok niego i potrafi się nagrzać i tutaj leży problem. Najlepiej byłoby zastosować jakąś osłonę kolektora lub owinąć czymś linkę. Dość częsty przypadek, opisywany na dawnym AK na motonews zresztą.  :]
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Lipiec 19, 2011, 14:43:30 pm
Boćku, miałem to u siebie przez parę ostatnich lat, ze sprzęgłem w DOHCu, chociaż jeździłem na tym od poloneza OHV. Doczytywałem na różnych forach, i na 99% to jest wina sprężyn w tarczy. Nie pamiętam dokładnie czy od ciepła przestają się ruszać czy "latają" za bardzo, ale to raczej własnie to.
Ja niedawno wymieniłem całe sprzęgło (nie z tego powodu, lecz przez całkowite skończenie). Ciężko powiedzieć czy ustało, bo od tego czasu jeździłem niecałe 2 tygodnie.
Mało pewnie Cię pocieszę że w sumie wystarczy wymienić tarcze, a jak ktoś umie to same sprężyny :)
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 19, 2011, 14:45:46 pm
Zdecydowanie linka sprzęgła - jeżeli nie jest od nowosci orginał to zamienniki ktore robią teraz, nawet teflonowe wytrzymują krótko i są do chrzanu. W zesżłym roku zmieniłem dwie po 36zł sztuka/ niby Lucas - Teflonowa.
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 19, 2011, 14:48:53 pm
Czyli hydraulik coraz bliżej ;)...
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: michau w Sierpień 03, 2011, 13:18:03 pm
Ja mam oryginalną linkę jeszcze od dawcy z którego mam układ napędowy i jest OK, u wielu osób właśnie ciężko chodzi itp. U mnie jedyny objaw to szarpanie już samym silnikiem na ciepłym ale to wina pewnie juz nie nowego sprzęgła ;)
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Aetius w Sierpień 03, 2011, 18:11:54 pm
Moj kumpel nethero wymienił ostatnio linkę w swoim roverze i ma ten sam problem. Nie ma żadnego mocowania konkretnego na nią i wychodzi że osłonka izolacyjna nie spełnia swojej roli tak jak powinna. Będziemy próbować to obłożyć jeszcze czymś żeby się nie grzało i może to pomoże. Dokładnie tak jak pisze Multec
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 03, 2011, 22:12:06 pm
ja też bym linke obstawiał, jeżeli sprzęgło jest w miare 'młode' to co się z nim miało stać.
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 04, 2011, 11:04:56 am
Jeszcze jedna sprawa. tuleja skrzyni, na której przesuwa się łożysko wyciskowe. Potrafi zajśc syfem i po rozgrzaniu się silnika i skrzyni kleszczy się. Można spróbować oczyśćić i nasmarować ją przez diure w dzwonie, gdzie wychodzi łapa.
A z tym hydraulikiem to też nie jest tak różowo jak myślisz. Na pewno nie można tego robić na elementach FSO, bo szkoda pracy. Zastosować trzeba jakąś pompę i wysprzęglik np. z japońca
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 04, 2011, 11:24:24 am
Widziałem wysprzeglik z BMW do silnika M20B20 z ręczną skrzynią. Powinien wejść.
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 04, 2011, 23:21:36 pm
Wejdzie właściwie wszystko, bo wielkiej róznicy w wymiarach i mocowaniach tego ustrojstw nie ma. Problemem jest umocowanie pompy, szczególnie przy hamulcach/pedałach lukasa. Najprościej wydaje mi się zamontować taką pompkę w kabinie, bez przeróbki pedałów, tylko jakiś wsporniczek i można naciskać pompkę końcem pedału, który pociąga linkę. Do skrzyni przykęcić coś też nie problem, nawet dla upartego nie trzeba skrzyni zdejmować.
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 05, 2011, 00:47:18 am
Najprościej wydaje mi się zamontować taką pompkę w kabinie, bez przeróbki pedałów, tylko jakiś wsporniczek i można naciskać pompkę końcem pedału, który pociąga linkę.
Jezeli uda sie ustawic tak aby pedał miał sensowny skok to mozna tak zrobic- jezeli jest za blisko pedąłu to sprzegło moze dzialac w całym zakresie przy skoku pedału rzedu 15mm
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 05, 2011, 10:24:25 am
Jasna sprawa. podpięcie pompy dalej/bliżej osi obrotu pedału trzeba dobrać, zanim się przyspawa.
Tytuł: Odp: Brak płynnej pracy sprzęgła...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 05, 2011, 18:05:31 pm
hehe,
kto chce przerabiac  sterowanie sprzegla na hydro ten nie wie co czyni <lol>,
a moze tylko JA sie zrazilem :]