FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kuba92 w Lipiec 25, 2011, 21:40:14 pm
-
Pytanie - czy da się podłączyć do centralki Patrolowskiej siłowniki master na przód?
Wiem, że w oryginale są 4x slave, ale mam ze złomu (dostałem z blachami montażowymi od szybek elektrycznych) dwa mastery po "demontażu" które wyglądają na zewnątrz identycznie jak siłowniki od Patrola (z tym, że są czarne a nie niebieskie).
Rozbierał ktoś może siłowniki z Patrola i ma zdjęcia jak to w środku wygląda? :P
-
Pewnie sie da, wystarczy podpiac dwa kabelki z silownika, a nie pięć.
-
Nie nie, ja chcę zamontować mastery na przód i chce je ożywić. :)
-
To nie powinien być za duży problem - przecież te dodatkowe kable, to po prostu lecą do wejść sterowania. Ostatnio się temu przyglądałem.
-
Czyli centralka obsłuży normalnie te siłowniki tj. po otwarciu przednich drzwi otworzą się/zamkną wszystkie?
-
Tak. Centralka wysyła dwoma przewodami napięcie do silników w siłownikach, a dwoma otrzymuje komendy zamknij <->otwórz czyli masę na moment. Jest jej wszystko jedno czy to idzie z alarmu, czy z siłowników master. W zamku centralnym Mera nie ma nawet oddzielnych wejść do sterowania tylko alarm podłącza się do przewodów idących z masterów. Notabene jakby się kto uparł, to można by zrobić sterowanie przyciskiem na desce rozdzielczej.
-
Dzięki za odpowiedź, w takim razie będę instalował mastery (chodzi mi o to, żeby się zamknąć od środka jak coś, a i mieć możliwość zamknięcia kluczykiem samochodu bez włączania alarmu). :) O przycisku myślałem, ale skoro grzybkiem drzwi przednich da radę to nie potrzebuje. ;P
-
No wiesz - przycisk to taki fajny bajer do robienia wrażenia na pasażerach (pasażerkach). ;) Jedną ręką go naciskasz, drugą pstrykasz palcami i zamknięte! <lol2>
-
No panowie, to już dorwałem Patrola, teraz problem mam z wpięciem się masterem w centralkę.
Już rozkminiłem na jakiej zasadzie działa przycisk/czujnik w siłowniku, teraz zostało tylko pytanie - gdzie podpiąć te kable? Tzn. na który kabel powinien dostać masę żeby się otworzyć/zamknąć?
-
Więc jak, ma ktoś wiedzę i ochotę żeby wspomóc? Próbuje się rozczytać na tych schematach które mam, ale niestety nie da się bo połowy nie widać...
Ogólnie zależy mi na zamontowaniu siłownika master w drzwiach kierowcy cobym mógł się zamknąć od środka/zamknąć samochód kluczykiem bez włączania alarmu. :)
-
Ja bym spróbował połączyć wyjścia z mastera z wejściami - sprawdź, na którym kablu wychodzącym z mastera pojawia się sygnał przy zamykaniu, a na który przychhodzi sygnał zamykania z centralki - połącz jedno z drugim, moze zadziala. Analogicznie z otwieraniem. Ewentualnie, połącz wyjścia z mastera z sygnałami pomiędzy centralką alarmu a centralką zamka - jeśli to nie jest zamek z alarmem w jednym, nie widzialem tego w zyciu.
-
To jest centralka z zamkiem w jednej obudowie. :)
http://allegro.pl/alarm-patrol-centralny-zamek-oryginal-fso-polonez-i1721306010.html to cudo dokładniej mówiąc
Gdyby to były dwa osobne urządzenia to nie było by żadnego problemu...
-
Coz, spróbuj polaczyc kable przy samym masterze, moze coś to da.
-
Powiem tak: tyle to ja sam wiem. :P Ja nie pytam CO zrobić tylko JAK zrobić, bo co zrobić wiem świetnie. :D
Centralka wg. isntrukcji powinna obsłużyć siłownik master, z tym, że połączenie (zasilania) siłowników różni się całkowicie od slave'ów, chodzi mi o to czy ktoś już przerabiał i poratowałby jakimś schematem - w instrukcji jest ale skan jest takiej jakości, że połowy nie widać...
Zresztą sam spójrz:
(http://iv.pl/images/39546980201813958176.jpg)
-
No panowie, to już dorwałem Patrola, teraz problem mam z wpięciem się masterem w centralkę.
Już rozkminiłem na jakiej zasadzie działa przycisk/czujnik w siłowniku, teraz zostało tylko pytanie - gdzie podpiąć te kable? Tzn. na który kabel powinien dostać masę żeby się otworzyć/zamknąć?
Już sobie przypomniałem jak to leci.
Do wszystkich 4 siłowników doprowadzone są takie same w kolorach pary przewodów i to jest zasilanie. (U mnie to to są czerwony i niebieski)
Natomiast do masterów czyli do sterowania dodatkowo jest zestaw 3 czyli "masa" "zamknij" "otwórz". Od masy jest czarny, a od sterowania u mnie są fioletowy i brązowy. Żeby sprawdzić który jest od zamykania, a który od otwierania wystarczy na momencik zewrzeć każdy z nich do masy. Czy ja to jakoś sensownie objaśniłem?
-
Bardzo sensownie, ale niestety tyle ile napisałeś wiedziałem sam. :)
Ja problem mam z połączeniem elektrycznym tego, wiem co ale nie wiem gdzie i jak to podłączyć. :P
-
Chyba sie nie rozumiemy:) połącz przy masterze czerwony z fioletowym a niebieski z brązowym, i zobacz co się będzie dziać. Jak central zgłupieje albo nie będzie na nic reagował, podłącz odwrotnie - czerwony z brązowym, niebieski z fioletowym.
-
Czyli ogólnie mówisz żeby spróbować podać masę na jeden z kabli zasilających sam silnik?
-
Ogolnie zeby podac impuls masy, jaki wychodzi z mastera, na wejscie sterujące siłownikiem.
-
U mnie kolorystyka jest taka: czerwony z niebieskim od zasilania siłowników, czarny masa przycisku w siłowniku, biały w siłowniku to pozycja otwarty, brązowy to zamknięty.
Krótkie (dłuższe zresztą też) zwarcie masy na niebieski lub czerwony przewód nie daje absolutnie nic.
-
A masz schemat samej centralki z kolorami przewodów? Ewentualnie napisz mi jaki to jest numerek/model alarmu, bo ja tu mam jakieś schematy.
-
HPS 619, ja mam skany z elektroda.pl ale we włoskim kolory się nie zgadzają a polski schemat jest w tragicznej jakości.
-
Dobra. Mam tu parę schematów i posiedzę nad nimi. :)
-
I jak?
-
a nie ma w książce trzeciaka przypadkiem? ja mam na pewno schemat jakiegoś patrola z centralnym zamkiem
-
Schemat patrola jest w tej czerwonej książeczce-instrukcji do polda, jak potrzeba to zrobie skan.
-
Bym poprosił, zależy mi głównie na schematach połączenia siłownika głównego (master) ale nie obrażę się też za całość schematów do Patrola. :)
-
Może pomoże.
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_RhE6q2zn7OZjkxYWE0ZWItZTEwYi00NmEwLWFiNTUtMzNkZTg5ODRlZjgx&hl=en