FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Lipiec 30, 2011, 22:40:14 pm

Tytuł: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Lipiec 30, 2011, 22:40:14 pm
Zastanwiam sie nad gaznikiem 34DCHD16 do mojego 1600ohv.l w związku z tym mam pytanie jak sprawują się te gazniki.Mam teraz załozony kolektor okrągły z dfa.Można założyc do tego kolektora taki gażnik jak mam zaspawany otwór do otwierania drugiej przepustnicy?
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 31, 2011, 03:12:42 am
co i w którym elemencie masz zaspawane? opisz dokładniej albo daj zdjęcia.
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Lipiec 31, 2011, 09:56:11 am
Chodzi o ten otwór w kolektorze dolotowym pod komorą pływakową gaznika
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 31, 2011, 12:04:15 pm
to jest zawór odpowietrzania komory korbowej. nie ma nic wspólnego z drugą przepustnicą. w gaźniku przeznaczonym do poloneza ten zawór znajduje się na osi pierwszej przepustnicy. ten zawór kieruje pary oleju (przedmuchy z cylindrów) pod gaźnik- pełni rolę kanału obejściowego- żeby nie brudziły układu biegu jałowego. jego brak może skutkować częstszym zapychaniem dysz-  powietrza i paliwowej biegu jałowego. gaźnik i tak należy co jakiś czas czyścić, więc nie stanowi to jakiegoś wielkiego problemu. pamiętaj o zatkaniu cienkiego króćca w obudowie filtra powietrza.
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Lipiec 31, 2011, 12:44:15 pm
OK dzięki za wiadomość.Ale mam jeszcze takie pytanie czy załozenie tego gaznika poprawi przyspieszenie itd.w porównaniu z gaznikiem 34s2c16?
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 31, 2011, 13:20:07 pm
gaźnik z pneumatycznym otwieraniem drugiej przepustnicy jest takim "myślącym" urządzeniem. siłownik działa w zależności od podciśnienia- czyli obciążenia silnika. może troszkę zmniejszyć zużycie paliwa ale na przyśpieszenie nie ma wpływu.
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 31, 2011, 17:13:53 pm
A dokładniej to akurat w tym gaźniku ma wpływ negatywny. O ile np w Ładzie gaźnik z drugą przepustnicą sterowaną podciśnieniem działa wyjątkowo szybko i sprawnie, to ten od 125p robi to z opóźnieniem. Miałem Fiata 13 lat i przy mocnym naciśnięciu pedału zawsze trzeba było poczekać sekundę albo dwie na zadziałanie siłownika...
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Lipiec 31, 2011, 17:32:07 pm
Kombinujecie, dwa solexy albo dobre webery jedno gardzielowe ale nie na takich kolektorach jak robią tuningowcy (to znaczy nie dwa osobne odseparowane od siebie), oczywiście poziome i macie chyba największy przyrost dynamiki jaki można zrobić przez zmianę zasilania. W końcu nie bez powodu montowali je we wszystkich, mocnych samochodów od lat 50tych. Nic z kupy się nie ukręci, trzeba inwestować.

A co do wtrysku, nie zastanawiał sie może ktoś nad wrzuceniem pompy wtryskowej niczym z diesla, wtryskiwaczy bezpośrednich albo przy zaworowych? Widzę takie rozwiązanie w mercu (6tka w rzędzie) i ciekawi mnie czy daje efekt. Najtrudniejsze jest chyba synchronizacja przepustnicy z przesówką w pompie.
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Lipiec 31, 2011, 18:08:24 pm
Tylko o jakie konkretnie gazniki chodzi. Auto na co dzień ,nie na wyścig. Tylko żeby tak czasem można było mocniej pojechać.Bo nie wiem czy takie podwójne wejdą
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 31, 2011, 18:26:07 pm
tuningowcy raczej nie liczą się z zużyciem paliwa a tu chodzi o normalny użytkowy samochód. jeśli chcesz żeby wcześniej mogła się otworzyć druga przepustnica to zakładasz w pewnym miejscu 2 mm podkładkę z drutu i masz odejście jak F3. dobrze wyregulowany gaźnik na otwarcie drugiej przepustnicy reaguje natychmiast. fiaty 125p ujeżdżam od 1972 roku. za tej wstrętnej komuny paliwo było tańsze, zakładało się dyszę 155 i czuć było jej działanie.
Tytuł: Odp: gaznik 34dchd16 do poloneza 1600GLE
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Lipiec 31, 2011, 18:42:31 pm
Chyba zainwestuje w nowy 34s2c16 na razie,bo z tego mojego starego gaznika niepłaca sie naprawiać.Ma luzy na obydwu osiach.