FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Lipiec 31, 2011, 18:40:37 pm
-
Przy okazji zabawy z LPG zrobiłem coś takiego
(http://img714.imageshack.us/img714/5900/3baryna25.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/714/3baryna25.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Są to dwie mapki pokazujące czas wtrysku benzyny w funkcji podciśnienia w okolicach 2750RPM (zakres uśredniania 2250-3250). Wykres ciemniejszy zebrany przy 3 barach, jaśniejszy przy 2,5 bara na listwie wtryskowej.
Rozbieżność wynika też z powodu zmiany oprogramowania i nieco innej skali na wykresie.
Generalnie jak widać ciśnienie w listwie wtryskowej nie wpływa zasadniczo na charakterystykę wtrysku.
-
to dowodzi chyba tylko jednego - ze ten ECU wogole nie korzysta z sondy lambda,
w koncu cis. 2.5bara rozni sie wzgledem 3bary ,a na wydatku wtryskiwaczy roznica jest do kwadratu
-
KGB - proszę o sprawdzanie swoich wiadomości zanim podasz jakąś herezję na forum ...
Tu masz wzór na wydatek wtryskiwacza uwzględniający zmianę ciśnienia:
(http://www.rceng.com/images/rc/formula-4.gif)
Ciśnienie jest podawane w PSI w tym wzorze.
Więc gdzie to rośnie kwadratowo ????
Co do tematu , jak wspominałem ci na gg ECU nie uczy się więc nie zmienia czasów wtrysku w zależności korekcji lambda ale lata po mapie i jak jest coś nie tak dopiero w pewnym zakresie próbuje korygować , przy silnych zmianach obciażeń czy obrotów wyłącza korekcje i dopiero przy stałych parametrach próbuje korygować.
Dlatego zmiana ciśnienia paliwa nic nie da bo komp o tym po prostu nie "wie" i nie zmieni czasów wtrysków w swojej mapie
-
wzor jest niewidoczny,ale pewnie na nim sie opieralem ,bo go juz kiedys pokazywales !
a czy herezje to bym polemizowal,bo jak jest pierwiastek kwadratowy z jednej strony,to z drugiej musial byc wczesniej kwadrat :p
co do uczenia sie kompa ,to tu nie ma mowy o WOT ,bo wlasnie na WOT jest najwieksze odchylenie,ktore i tak jest w granicy bledu,
mapa jest zbierania w calym zakresie obciazen silnika,bo dolna os to cis.,
a wiec w calym zakresie wychylenia przepustnicy,
chyba nie chcesz powiedziec,ze ten ECU przechodzi w WOT dla kazdej zmiany TPS ,nawet z 40% na 45% ?
-
wzor jest niewidoczny
http://www.rceng.com/images/rc/formula-4.gif