FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Rafał w Sierpień 01, 2011, 15:10:30 pm

Tytuł: Osobny obwód ogrzewania lusterek wraz z czasówką i automatem.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 01, 2011, 15:10:30 pm
Witam, jako iż mam rozgrzebane wnętrze to chciałbym sobie wszystko poukładać tak jak od dawna zamierzałem.

Mianowicie chciałbym sobie zrobić podgrzewanie lusterek na osobnym klawiszu, żeby nie było to powiązane z tylną szybą. Jednakże chciałbym aby włączanie ogrzewania lusterek było automatycznie i żeby się samo wyłączało po jakimś czasie tak jak jest to w przypadku ogrzewania tylnej szyby. Może to być kosztem automatycznego włączania tylnej szyby.

To wszystko w Caro Plusie GTI. Do podgrzewania lusterek chcę wykorzystać klawisz podgrzewania tylnej szyby z 'minusa'. Jeśli jest tu jakiś elektryk, który mógłby mi zaprojektować taki układ to byłbym wdzięczny :)
Tytuł: Odp: Osobny obwód ogrzewania lusterek wraz z czasówką i automatem.
Wiadomość wysłana przez: piciek w Sierpień 01, 2011, 15:51:54 pm
za pomocą przekaźnika mógłbyś zapożyczyć czasówkę od tylnej szyby, wtedy włączało by się z automatu przy niższej temp razem z szybą. Ewentualnie 2 mikroklocek mógłbyś połączyć tylko pod sterowanie lusterek. Chyba najszybsze i najpewniejsze rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Osobny obwód ogrzewania lusterek wraz z czasówką i automatem.
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 01, 2011, 15:52:18 pm
Może podłącz elektryczne lusterka zamiast tylnej szyby, a ją samą włączaj przyciskiem? :d
Tytuł: Odp: Osobny obwód ogrzewania lusterek wraz z czasówką i automatem.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 02, 2011, 01:02:55 am
Cytuj (zaznaczone)
Może to być kosztem automatycznego włączania tylnej szyby
Plus z przekaźnika do tylnej szyby podłącz do podgrzewania lusterek.
Tytuł: Odp: Osobny obwód ogrzewania lusterek wraz z czasówką i automatem.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 02, 2011, 10:25:23 am
Ja mam takie finezyjne rozwiązanie. W klawiszu ogrzewania tylnej szyby (włącznik chwilowy) dorobiłem dodatkowy styk (jest na niego miejsce trzeba tylko wydłubać go z jakiegoś innego klawisza plusowskiego). Podłączenia elektrycznego szyby nie zmieniałem natomiast dodatkowy styk inicjuje działanie układu czasowego świetlenia wnętrza z  poldka MR95 (podaje masę jak krańcówka w drzwiach- zasilanie ztcp stały plus z akumulatora). Sama czasówka z caro ma zmieniony kondensator elektrolityczny na największy jaki się tam dało upchać dzięki czemu uzyskałem czas podtrzymania dobre kilka minut. urządzonko to steruje zwykłym przekaźnikiem podającym plus po stacyjce przez bezpiecznik na maty pod lusterkami.

Samo sterowanie odbywa się w sposób manualny poprzez kliknięcie klawisza tylnej szyby. Jako że to ja decyduję kiedy podgrzewanie lusterek jest potrzebne to układ jest niezależny od automatu mikroprocesorowego. Jedynie przy włączaniu podgrzewania lusterek jeśli podgrzewanie tylnej szyby jest zbędne wystarczy dwa razy kliknąć klawisz ogrzewania szyby aby mikroprocesor włączył i wyłączył tylną szybę.

W borku mam to jeszcze bardziej niezależnie bo klawisz włączania szyby wciska się w dół aby włączyć szybę i do góry aby włączyć lusterka...