FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: RSilak w Sierpień 05, 2011, 15:25:40 pm
-
Po swapie auto po podaniu na krótko prądu na pompkę chodzi ale nie ma napięcia na bezpieczniku gdzie szukać? Szukałem na forum nic nie znalazlem... A może ma ktoś schemat instalacji plusorovera?
-
Wyłącznik bezwładnościowy - przekaźniki pod kompem .
-
na bezwładnościówce musi być prąd czy masa? Na te pod kompem zasilanie jest w dwóch przewodach. Na krótko pompka chodzi...
-
Ze schematem będzie ciężko, można ew doszukiwać się podobieństw z instalacją plusów z GSi.
W skrzynce bezpieczników jest tylko bezpiecznik od pompy, przekaźnika pewnie nie ma, gdyż
jest już jeden przy kompie, tak?
Na bezwładnościowym prąd na pompę.
Poza tym plusy miały takie dodatkowe złącze przelotkę (pewnie dla alarmów) w okolicy kierownicy.
Złącze to zapewniało ciągłość przewodu pompy paliwa, może masz to rozpięte jak swapowałeś wiązkę?
W którym miejscu robisz "na krótko"? Na jakim odcinku sprawdzałeś i podajesz plus?
-
wiązkę wnętrza przełożyłem cała z jeżdżącego caro rovera do swojego atu i jest problem... podaje zaraz na łączeniu wiązek bo nigdzie indziej nie ma napięcia na pompkę....
-
To uściślijmy. Masz całą wiązkę wnętrza z poldrovera, ale plusa czy minusa?
Co rozumiesz przez łączenie wiązek, tzn wiązki silnika z wiązka wnętrza? :)
-
plusa, na łączeniu wiązek wnętrza "przodu" z "tyłem"...
-
To bierz multimetr, odepnij 13 pinowe złącze silnik-wnętrze,
i sprawdź ciągłość między tym złączem a skrzynką bezpieczników.
Nie będę Cie sugerował kolorami przewodów, bo mogą być zupełnie inne,
choć pewnie to będzie niebieski przy 13pinowym od strony wnętrza.
-
bo raczej przekaźniki pompy nie mogły paść?
-
A masę pompy paliwa przykręciłeś tak jak była ? Do dekla, który odkręcasz z bagażnika ? Może był jakiś immo w tym aucie i go wywaliłeś i teraz są kable poprzecinane ?
-
Nie sądzę, na razie skup się na określeniu czy przerwa jest na odcinku wiązki silnika, czy między 13 pinowym a bezpiecznikami.
Skoro przy podaniu zasilania na krótko pompa działa, to co ma mocowanie masy do tego?
-
Posłuchaj ja ten temat mam obeznany dość dobrze :) Kabel idący od przekaźników, jest brązowo/kremowy i łączy się na tej dużej wielopinowej złączce bodajrze z niebieskim kablem z czerwonym paskiem o ile pamiętam. Sprawdź czy tam gdzieś nie ma problemu :)
Poza tym, podałeś zasilanie do przekaźników?
Przekaźniki pompy mogły paść, u mnie przetarł się kabelek od pompy paliwa i zrobił zwarcie do masy - efekt? pierwszym byly uszkodzone przekaźniki [wypalona ścieżka, choć po zlutowaniu i tak nie działa juz...] a po kilku kilometrach wyszło że właśnie w tej złączce wytopił się styk i nie przewodziło prądu ;)
-
w przekaźnikach jest zasilanie, na brązowym i na brązowo/kremowym i do kostki wchodzi też niebiesko/czerwony ale nie ma na nim prądu wcale ni w całym kabelologi pompki.
Jeszcze jedno pytanie czemu trzyma wysokie obroty w granicach 3tyś. tylko na benzynie??
-
No to jeśli dochodzi do przekaźników zasilanie a nie wychodzi to chyba morał jest prosty że przekaźniki są walnięte
-
a na których przewodach powinno być napięcie?
-
Przekaźnik pompy paliwa jest załączany przez obwód kabli białego i czarno-czerwonego,
gdzie biały kabel jest podłączony do +12 zapłonu, a czarno-czerwony to masa sterowana
przez komputer.
Załączenie przekaźnika powoduje połączenie +12 stałego pochodzącego z przewodów brązowych
(co sprawdziłeś) z przewodem brązowo-szarym (czy tam kremowym). Dalej ten przewód idzie na wyłącznik
bezwładnościowy.
Jeżeli masz napięcie na brązowo-szarym, to znaczy że przekaźnik działa i trzeba szukać na dalszym odcinku.
Jeżeli nie, to prawdopodobnie masz walnięty przekaźnik, uszkodzone połączenia wewnątrz puszki przekaźników,
albo nie ma masy na czarno-czerwonym kablu w czasie pracy komputera.
I proszę Cię, pisz pełne zdania z interpunkcją, bo nie zawsze wiadomo o co Ci chodzi :)
-
Za brak interpunkcji sorry bo pisałem z garażu na szybko :)
Sprawdziłem przejścia czy kable nigdzie nie przerwane jest niby wszystko ok, ale nie pokazuję się prąd między przekaźnikami a złączem 13krotnym przez wiązkę silnika. Jutro jeszcze sprawdzę czy jest przejście prądu z kostki przekaźników na bezwładnościowy.
A może być tak że na którejś z mas nie ma przejścia? Bo są wszystkie oczyszczone i przykręcone niby ale tak już dumam że może któraś masa nie łączy.
-
Skoro komputer pracuje normalnie, to masę masz.
Jeżeli masz napięcie na brązowo-szarym wychodzącym z przekaźników,
to nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić ciągłość odcinka przekaźniki-bezwładnościowy-złącze 13p.
Jak nie, to tak jak pisałem w poprzedniej wiadomości :]
-
Ja np mam ominięty ten czujnik bezwładnościowy gdzie dałem kawałek przewodu łącząc na wtyczce pierwsze wejście z trzecim. Chciałem żeby wszystko pod maską było jak w oryginale ale... przełożyłem sprawny czujnik na chwile, który działał w innym Poldku GTI o dziwo w moim, nie chciał działać ;-| <co> Więc pozostałem przy kawałku druciku i jest ok <spoko> Warto spróbować taki myk :-)
-
znalazło się zasilanie :) tylko nie ma świateł postojowych....
-
I gdzie był problem? :)
No z postojowymi to chyba sobie poradzisz :)
-
właśnie nie wiem sam... Bo dziś rano sprawdziłem przejścia w kablach czy nie ma gdzieś przerwy i nie było, a brat mówi podepnij może się naprawiło i tak było :p pojawił się prąd wszędzie i pompka działa jak należy :)
Dzięki i naprowadzenie na temat :)
z postojówkami raczej tak, bo na razie sprawdziłem temat na szybko to nie mam postojówek i przeciwmgielnych, zamieniłem kontrolery (przekaźniki) i nie ma, mijania i drogowe są a postojówek niet...
-
Jeśli nie masz żadnej pozycyjnej lampy (ani przedniej ani tylnej) ani przeciwmgielnych, to może padł
przełącznik (ma 2 sekcje, pierwsza jest od pozycyjnych, druga od ośw. wnętrza + św. mijania/drogowych).
Wyłącznik przeciwmgielnych aktywowany jest obwodem włączonych świateł pozycyjnych,
kontroler świateł w tym wypadku nie ma większego znaczenia.
Wyciągnij przełącznik od zapalania świateł. Powinien zwierać załączony między kablami czerwonym (+12 stałe),
a białym (idącym miedzy innymi do kontrolera). Jeśli dobrze myślę, to podświetlenia zegarka także nie masz.
-
podświetlenia zegarka jest po zapłonie. Idę zaraz sprawdzę czy mam wg prąd na bezpieczniku i poszukam a może same się znajdą jak zasilanie pompki :d
-
A masz rację :) Ale przewód do niego dochodzi z obwodu pozycyjnych wg schematu,
choć powinien z mijania (wtedy się przyciemnia). Może były po drodze jakieś zmiany
w schemacie.
-
światła są luźna była jedna wsuwka. Nie ma dmuchawy i wycieraczek, spryskiwacz działa tylko...
-
Masz tam chochlika w środku ? :]
-
wygnałem go już :d wszystko działa :) temat do zamknięcia :)
-
Witam.
Mam podobny problem w swoim caro plus GSI brak zasilania na pompę paliwa kompletny
bezpiecznik cały z bezpiecznika idzie na przekaźnik który też jest wporządku problem jest z przewodem u mnie (żółto-czarnym) który idzie do wiązki za zegarami ma tam złącze tak jak opisywał "nethero" dalej przewód leci w wiązkę i nie wiem dokąd .
Na przewodzie powinna pojawiać się masa wiem bo podłączyłem na krótko do śruby przy hydroregulatorze świateł i działa.
Mam tylko wrażenie ze działa cały czas na pełnych obrotach.
Wydaje mi się że wcześniej pompa zaskakiwała przy włączaniu silnika ale później trochę cichła jakby zwalniała.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Pytanie czy ktoś wie gdzie prowadzi ten przewód i jak się tam dostać żeby to sprawdzić ?
-
W GSi to jest mniej więcej tak:
Legenda: Złącze 13-pinowe (podszybie, prawe nadkole) łączące wiązkę silnika z wiązka samochodu - nazwijmy je ZG.
Sygnał (masa) sterująca pompą paliwa idzie z komputera przez wiązkę silnika do ZG na pin 4.
Kostka ZG po stronie wiązki samochodu ma pętlę łączącą pin 4 z pinem 12.
Przez pin 12 - i dalej wiązkę silnika - idzie to do wyłącznika bezwładnościowego.
Zwarty wyłącznik łączy to i trafia spowrotem - tym razem na pin 13.
Z pinu 13 przez wiązkę samochodu idzie ten sygnał na złączkę w rejonie zegarów, a następnie na cewkę przekaźnika pompy.
Drugi styk cewki przekaźnika jest oczywiście połączony z +12 zapłonu.
Wysterowany prąd pompy (+12) trafia oczywiście do pompy paliwa, oraz dodatkowo znów na ZG, tym razem na pin 1 (pewnie coś w kompie zasila).
Obwód prądu pompy zabezpieczony jest bezpiecznikiem "P".
-
wytłumacz. Przyda się.
-
Stingerek Co miałeś na myśli i do kogo to było skierowane? :)