FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Sierpień 05, 2011, 20:13:04 pm
-
jaki symbol ma czujnik temperatury płynu chłodzącego w głowicy silnika Fiat DOHC? symbol oryginału lub zamiennika.
-
A jakieś konkrety ? Podaj konkretna markę i model auta, a zobacze w katalog.
-
silnik Fiat DOHC 1,6. nie wiem z jakiego samochodu. Fiat 124 albo 132. kupowałem zwłoki silnika z samochodu który nie istnieje od 30 lat, nikt nawet nie pamięta jaki to był samochód.
-
A masz stary czujnik ? Patrze po tych DOHC Fiata i dopiero w Argencie znalazłem taki czujniczek:
(http://katalog.fota.pl/Katalog/ShowPhoto.aspx?img=7.3000-EPS.jpg&EinspNr=159&St=)
-
o to właśnie chodzi, że nie mam starego- w głowicy była tylko dziura. podaj symbol tego czujnika.
-
EPS 1.830.000
-
dziękuję.
-
Poszperałem jeszcze trochę i znalazłem jeszcze jedną opcję:
EPS 1.840.000
(http://katalog.fota.pl/Katalog/ShowPhoto.aspx?img=7.4000-FA.jpg&EinspNr=159&St=)
Obydwa do dostania w sklepach FOTA.
-
ktory będzie lepiej współpracował z instalację poloneza, co oznacza 115 C ?
-
co oznacza 115 C ?
To stopnie celsjusza :d
A co do działania to się nie wypowiem, ja to tylko namierzyłem w katalogu. Z tego co widzę po zastosowaniu, to 124 1600 DOHC miał takie coś stosowane.
-
ło matko i córko- tyle to ja wiem :) tylko co się dzieje z nim przy tej temperaturze?
-
Pewnie robi Jebu*du i wskaźnik przestaje dawać oznak życia. :d
-
Jakbyście popatrzyli na ideowy schemat na tych obrazkach,
to łatwo wyczytać, że ten pierwszy to termistor (rezystor o oporze zmniejszającym się
wraz ze wzrostem temperatury), czyli to czego szukacie.
Ten drugi to wyłącznik temperaturowy, dlatego ma zapewne podaną temperaturę przejścia (załączenia).
Coś jak wyłącznik wentylatora chłodnicy.
-
o! i o take odpowiedź mnie szło. dziękuję.
-
Przeciez w polonezie i w fiatach masz taki sam rozmiar. Wkręć polonezowski, to Ci się zgra z zegarami idealnie. Zresztą pewnie i tak wszystkie mają podobną rezystywność.
Jak w głowicy masz dwie dziury, to w drugiej jest właśnie ten zwierny na 115 stopni, w katalogach rzadko bywa inna temperatura.
Drugi można wykorzystać do dodatkowej sygnalizacji albo dodatkowo do wentylatora chłodnicy.
Ja mam dwa, ale chyba to do wtryskowych wersji były takie duda. Drugi mam niepodłaczony wcale.
Aha, do niektórych fiatów Croma chyba były podwójne, z elementem oporowym i z włącznikiem, miały wtedy 2 wyprowadzenia. To tak jakbyś bardzo potrzebował dwóch funkcji w jednym :)