FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 08:20:27 am
-
hej,
po południu wrzucę schematy.
Ale czy jest w wawie może ktoś chętny do pomocy mi z elektryką i podłączeniem alarmu...
W sumie w aucie wylądowały wczoraj szyby i centralny teraz trzeba spiąć to z domykaniem i stacyjką alarmową...
aaaa... i podpiąć się pod właściwe światełko podgrzewanych siedzeń za konsolą...
Auto rozebrane na części...
Jakby ktoś mógł dziś po południu będę wdzięczny
-
oto jak powinno wyglądać połączenie wg instrukcji
http://imageshack.us/photo/my-images/853/instrukcjaj.jpg/
W swoim poldku po starym alarmie mam obwód w którym pojawia się napięcie kiedy go uruchamiam - założyłem że to zapłon
Nazwę ten obwód AB gdzie A to jest przewód na którym pojawia się napięcie a B to przewód do którego chce napięcie doprowadzić
Więc podłączam następująco:
86 - żółty kabel z alarmu wg instrukcji
85 - A
30 - A
87 - B
Coś nie gra ponieważ mogę odpalić samochód przy włączonym alarmie
-
To ma być jakiś immobiliser? Jeśli do 86 podajesz sygnal z alarmu (wyjście na immo), to do 85 na 99% powinienes podlaczyc masę. Inna sprawa, to czy po rozcięciu obwodu AB auto da sie odpalic czy nie - zależy od czego on jest.
-
po rozcięciu obwodu AB nie daje się odpalić auta.
Napięcie na A pojawia się po przekręceniu kluczyka.
Zasadniczo ten sygnał ma służyć wg instrukcji odłączaniu zapłonu....
-
Więc sprawdź, czy na żółtym kablu z alarmu pojawia się +12v w momencie kiedy uzbrajasz alarm. Jeśli tak, to na 85 musisz podać masę.
-
dzięki... sprawdzę jutro po południu jak tylko znowu.... wyjmę siedzenia ;)
-
albo moze jeszcze dzis tylko odsapne
-
sprawdziłem przy uzbrojonym alarmie jest 0.1 V
-
Więc moze alarm podaje tam masę - w takim razie sprawdz co bedzie, jak po drugiej stronie cewki podasz stalego plusa, nie po stacyjce.
-
na 87a czy 86
-
86.
-
ok jutro podepne
-
ok dzis znalazlem troche czasu i przeanalizowalem co sie dzieje
niestety poległem z podłączeniem mojego alarmu :(
podejrzewam ze problemem jest to ze rozcinany obwód u mnie to obwód masy
do tego .... nie potrafię wczytać pilotów do alarmu :/
-
To czy rozcinasz mase, czy plusa, nie powinno miec większego znaczenia. Na spokojnie, mozesz zeskanować jakis schemat podlaczenia tego alarmu?
-
Zalezy jeszcze jaki dałes przekaznik -sa takie gdzie obwody sa powiazane ze soba. Sprawdz miernikiem czy NA PEWNO 30 albo 87/87a nie ma elektrycznego połaczenia z 86 albo 85. Jezeli nie ma to obojetnie czy odcinasz mase czy +12 nie ma to znaczenia. Kolejna wazna sprawa to musisz sprawdzic logike alarmu i przekaznika- czy w momencie uzbrojenia alarmu nie załacza przypadkiem obwodu który ma odcinac i dlatego nie mozesz go odpalic po podpieciu alarmu poniewaz jest akurat przerwany a po zazbrojeniu alarmu zwiera to co miało odciac
-
Więc tak
przy rozbrojonym alarmie pomiędzy 85-86 jest +12
przy alarmie jest 0 - alarm odcina masę, na 86 puściłem +12 z aku (teoretycznie powinno iść +12 z zapłonu)
pod 30 podpinam A
i teraz jeśli pod 75a podepnę A to zawsze mogę odpalić
jeśli pod 75 to nie mogę w ogóle odpalić.
tu zaznaczę, że być może na odwrót - nie pamiętam
SCHEMAT ALARMU:
http://obrazki.elektroda.net/56_1253625647.jpg
Te przekreślone w moim są aktywne
podłączyłem
czarny,
czerwony,
biały,
fioletowy,
czujke ultradzwiękową,
aa jeszcze jedno na układzie AB zrobiłem test:
układ rozwarty
podłączyłem multimetr na 20V do A i masy - przekręciłem kluczyk - wynik 0V
podłączyłem multimetr na 20V do B i masy - przekręciłem kluczyk - wynik 0V
Zwarłem AB podpiąłem multimetr - odpaliłem samochód
napięcie 12V
-
Jeżeli przy uzbrojonym alarmie miedzy 85 a 86 jest 12v, a przy rozbrojonym nie ma, to ta czesc jest w porządku. I teraz 87a i 30 powinieneś dać w szereg w rozcinany obwod. Jeśli to nie chce działać, pokaż jaki masz tam przekaźnik, moze jest jakis nietypowy. Niestety, instrukcjom do niektórych sprzętów, szczególnie tańszych, nie bardzo można ufać.
-
w Poldku tego nie podłączysz już ci mowie dlaczego - bo są tylko 2 pozycje na stacyjce Go i START nie ma pozycji wcześniejszej która by dawała 12V a znikała po przekręceniu w pozycje Go. jak nie możesz odpalić auta po przekręceniu kluczyka to znaczy że uwaliłeś obwód rozrusznika. połącz go z powrotem bo przeciołes nie ten przewód.
-
i właśnie ten brakujący plus jest potrzebny na biały przewód inaczej nie będzie następowało odcinanie zapłonu bo centralka będzie dostawała 2 plusy na obydwa obwody zamiast jednego tylko i wyłącznie z obwodu przekaźnika do rozłączenia silnika.