FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 08:20:27 am

Tytuł: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 08:20:27 am
hej,

po południu wrzucę schematy.

Ale czy jest w wawie może ktoś chętny do pomocy mi z elektryką i podłączeniem alarmu...
W sumie w aucie wylądowały wczoraj szyby i centralny teraz trzeba spiąć to z domykaniem i stacyjką alarmową...


aaaa... i podpiąć się pod właściwe światełko podgrzewanych siedzeń za konsolą...

Auto rozebrane na części...

Jakby ktoś mógł dziś po południu będę wdzięczny
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 11:01:29 am
oto jak powinno wyglądać połączenie wg instrukcji

http://imageshack.us/photo/my-images/853/instrukcjaj.jpg/


W swoim poldku po starym alarmie mam obwód w którym pojawia się napięcie kiedy go uruchamiam - założyłem że to zapłon

Nazwę ten obwód AB gdzie A to jest przewód na którym pojawia się napięcie a B to przewód do którego chce napięcie doprowadzić

Więc podłączam następująco:

86 - żółty kabel z alarmu wg instrukcji
85 - A
30 - A
87 - B

Coś nie gra ponieważ mogę odpalić samochód przy włączonym alarmie
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 07, 2011, 11:23:43 am
To ma być jakiś immobiliser? Jeśli do 86 podajesz sygnal z alarmu (wyjście na immo), to do 85 na 99% powinienes podlaczyc masę. Inna sprawa, to czy po rozcięciu obwodu AB auto da sie odpalic czy nie - zależy od czego on jest.
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 12:15:44 pm
po rozcięciu obwodu AB nie daje się odpalić auta.

Napięcie na A pojawia się po przekręceniu kluczyka.

Zasadniczo ten sygnał ma służyć wg instrukcji odłączaniu zapłonu....

Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 07, 2011, 12:21:22 pm
Więc sprawdź, czy na żółtym kablu z alarmu pojawia się +12v w momencie kiedy uzbrajasz alarm. Jeśli tak, to na 85 musisz podać masę.
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 12:34:50 pm
dzięki... sprawdzę jutro po południu jak tylko znowu.... wyjmę siedzenia ;)
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 12:42:43 pm
albo moze jeszcze dzis tylko odsapne
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 13:09:31 pm
sprawdziłem przy uzbrojonym alarmie jest 0.1 V
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 07, 2011, 13:34:29 pm
Więc moze alarm podaje tam masę - w takim razie sprawdz co bedzie, jak po drugiej stronie cewki podasz stalego plusa, nie po stacyjce.
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 14:02:51 pm
na 87a czy 86
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 07, 2011, 14:18:32 pm
86.
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 07, 2011, 14:31:01 pm
ok jutro podepne
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 10, 2011, 22:36:11 pm
ok dzis znalazlem troche czasu i przeanalizowalem co sie dzieje
niestety  poległem z podłączeniem mojego alarmu :(


podejrzewam ze problemem jest to ze rozcinany obwód u mnie to obwód masy

do tego .... nie potrafię wczytać pilotów do alarmu :/
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 10, 2011, 22:53:41 pm
To czy rozcinasz mase, czy plusa, nie powinno miec większego znaczenia. Na spokojnie, mozesz zeskanować jakis schemat podlaczenia tego alarmu?
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 10, 2011, 23:07:31 pm
Zalezy jeszcze jaki dałes przekaznik -sa takie gdzie obwody sa powiazane ze soba. Sprawdz miernikiem czy NA PEWNO 30 albo 87/87a nie ma elektrycznego połaczenia z 86 albo 85. Jezeli nie ma to obojetnie czy odcinasz mase czy +12 nie ma to znaczenia. Kolejna wazna sprawa to musisz sprawdzic logike alarmu i przekaznika- czy w momencie uzbrojenia alarmu nie załacza przypadkiem obwodu który ma odcinac i dlatego nie mozesz go odpalic po podpieciu alarmu poniewaz jest akurat przerwany a po zazbrojeniu alarmu zwiera to co miało odciac
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Sierpień 11, 2011, 07:41:01 am
Więc tak

przy rozbrojonym alarmie pomiędzy 85-86 jest +12
przy alarmie jest 0 - alarm odcina masę, na 86 puściłem +12 z aku (teoretycznie powinno iść +12 z zapłonu)
pod 30 podpinam A

i teraz jeśli pod 75a podepnę A to zawsze mogę odpalić
jeśli pod 75 to nie mogę w ogóle odpalić.
tu zaznaczę, że być może na odwrót - nie pamiętam


SCHEMAT ALARMU:

http://obrazki.elektroda.net/56_1253625647.jpg


Te przekreślone w moim są aktywne


podłączyłem

czarny,
czerwony,
biały,
fioletowy,
czujke ultradzwiękową,


aa jeszcze jedno na układzie AB zrobiłem test:

układ rozwarty
podłączyłem multimetr na 20V do A i masy - przekręciłem kluczyk - wynik 0V
podłączyłem multimetr na 20V do B i masy - przekręciłem kluczyk - wynik 0V

Zwarłem AB podpiąłem multimetr - odpaliłem samochód
napięcie 12V


Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 14, 2011, 11:47:39 am
Jeżeli przy uzbrojonym alarmie miedzy 85 a 86 jest 12v, a przy rozbrojonym nie ma, to ta czesc jest w porządku. I teraz 87a i 30 powinieneś dać w szereg w rozcinany obwod. Jeśli to nie chce działać, pokaż jaki masz tam przekaźnik, moze jest jakis nietypowy. Niestety, instrukcjom do niektórych sprzętów, szczególnie tańszych, nie bardzo można ufać.
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 25, 2011, 12:22:30 pm
w Poldku tego nie podłączysz już ci mowie dlaczego - bo są tylko 2 pozycje na stacyjce  Go i START nie ma pozycji wcześniejszej która by dawała 12V a znikała po przekręceniu w pozycje Go. jak nie możesz odpalić auta po przekręceniu kluczyka to znaczy że uwaliłeś obwód rozrusznika. połącz go z powrotem bo przeciołes nie ten przewód.
Tytuł: Odp: pomoc elektryka
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 25, 2011, 13:08:05 pm
i właśnie ten brakujący plus jest potrzebny na biały przewód inaczej  nie będzie następowało odcinanie zapłonu bo centralka będzie dostawała 2 plusy na  obydwa obwody zamiast jednego tylko i wyłącznie z obwodu przekaźnika do rozłączenia silnika.