FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: piciek w Sierpień 08, 2011, 07:49:30 am
-
Spotkal już się ktoś z takim przypadkiem, że topi się ta nózka w przycisku odpowiadająca za światła pozycyjne?
jakieś patenty na to, czym zastąpić ten plastikowy kolek, żeby się nie topił?? spradzalem instalację, bezpieczniki, żarówki etc.
-
U mnie też jest przytopiony.To normalne,bo w obwodzie świateł pozycyjnych nie ma przekaźnika,a przenoszony prąd,chociaż nie jest duży,to najwidoczniej i tak powoduje taki "opór" żer przełącznik się grzeje <mysli> Najprościej da przekaźnik,który zabezpieczy styki przełącznika przed nadmiernym obciążeniem.Fabryka tego nie zastosowała,co nie znaczy,że nie można <lol>
-
a masz schemat takiego przekaźnika?
narazie zastosowalem nózkę od wycieraczek, ma metalową końcówkę więc powinna chyba dłuzej potrzymać.
-
Dajesz zwykły przekaźniki typ 541.Styk 85 dajesz do przełącznika,tam gdzie wychodzi z niego napięcie po włączeniu świateł pozycyjnych,styk 86 to masa,styk 30 zasilanie,najlepiej stałe,bez kluczyka,a styki 87 dajesz do bezpieczników,bo tam są po dwa bezpieczniki na wszystkie lampy przód-tył.Orginalnie,to chyba wychodzi z przełącznika do tych bezpieczników.
(http://img20.imageshack.us/img20/7637/schemat1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/schemat1.jpg/)
-
Spotkal już się ktoś z takim przypadkiem, że topi się ta nózka w przycisku odpowiadająca za światła pozycyjne?
jakieś patenty na to, czym zastąpić ten plastikowy kolek, żeby się nie topił?? spradzalem instalację, bezpieczniki, żarówki etc.
Ja w swoim poldku zmieniam co miesiąc, ale dzieje mi sie tak od kiedy włożyłem żarówki 100W:) zbieram sie do założenia przekaźnika ale nie moge sie zebrać :) narazie mam tych włączników na pęczki to sobie zmieniam:)
-
Masz 100W pozycyjne? Nie spotkałem się jeszcze z takimi. A instalacja się przy tym nie pali??
-
Spotkal już się ktoś z takim przypadkiem, że topi się ta nózka w przycisku odpowiadająca za światła pozycyjne?
jakieś patenty na to, czym zastąpić ten plastikowy kolek, żeby się nie topił?? spradzalem instalację, bezpieczniki, żarówki etc.
Tak. Właśnie ostatnio popsuła się w Kombi. Najwyraźniej jednak pobór prądu rzędu 32W jest dla takiego przełącznika zbyt duży.
-
Postojówki po 100W??
32 amper prądu (czyli 384 W w sumie)?
Panowie, co wyście pili???
Toby Wam na same posojówki alternator na wolnych nie wyrabiał :P
-
Pali styk od postojowych, wiec kontroler nie ma nic do tego.
-
a jak wytłumaczysz fakt, że po wyjęciu białego kontrolera swobodnie zapalisz światła postojowe?
-
32 amper prądu (czyli 384 W w sumie)?
Panowie, co wyście pili???
Toby Wam na same posojówki alternator na wolnych nie wyrabiał :P
Nie 32A tylko 32W napisałem.
-
Bo to nie jest strikte przekaźnik, mówię że jak Ci się przepali żarówka to włącza się kontrolka, jak w tym kontrolerze jest jakieś zwarcie to będzie przeciążenie, ale rób jak uważasz. Piszę jakie jest moje doświadczenie z przepalającym się włącznikiem świateł.
Ja nie mam takiego kontrolera,a i tak mi się przytopił ten plastik <lol2> W przełączniku są dwie nóżki:jedna jest od postojówek,a druga od krótkich.Topi się tylko ta od postojówek,więc to nie ma nic wspólnego z kontrolerem.Tak jak pisałem,dać przekaźnik i można zapomnieć o problemie. <lol>
-
Nie 32A tylko 32W napisałem.
A to sory, ale napisałeś "pobór prądu" to mi się automatycznie jednostka skojarzyła. A o tym 100 W żarówkach też ktoś pisał w tym topicu. Chyba że miał na myśli mijania, ale co to wtedy ma wspólnego z tematem?
W normalnych warunkach nie ma szans żeby prąd dla postojówek przekraczał kilka amper, nie wiem co Wy tam macie popodłączane. 2 z tyłu, 2 z przodu, oświetlenie tablicy, jakieś podświetlenie w kabinie, to przecież w sumie jest max z 50W, czyli będzie poniżej 5 A, ciężko tym stopić styk. Musi być zwarcie, nie ma siły.