FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: luka92 w Sierpień 08, 2011, 19:56:09 pm
-
Mam problem ponieważ dzisiaj w czasie powrotu do domu z działki po jakiś 60km w deszczu (najpierw lekki deszcz prawie że go nie było potem dość spory) padły mi wycieraczki przednie poprostu się zatrzymały wcześniej w trakcie jazdy czasami zatrzymały się kilka razy ale przy wolniejszych obrotach, i padły jeszcze kierunki praktycznie w tym samym momencie wszystko inne działało kontrolka od kierunków się świeci a na awaryjnych miga normalnie :( i w taki oto sposób :D musiałem wracać 20km w deszcz bez wycieraczek i kierunków
Znając życie to zbieg okoliczności że padło jedno i drugie w tym samym momencie mam racje czy nie? jeśli nie to ma ktoś jakiś pomysł?
-
Wydaje mi się że to mikroprocesor, bo on jest odpowiedzialny za kierunki i za wycieraczki.
-
tak tylko ja nie mam jeszcze ate ;) tylko stary osobno kierunki (przerywacz) osobno wycieraczki :)
-
Może dlatego że u Ciebie są na jednym bezpieczniku? Bezpiecznik L - 8A
-
a jeśli można to co jest jeszcze na tym bezpieczniku? tylko wycieraczki przód i kierunki? Ale to wtedy świeciłaby się kontrolka na desce? jak włączam kierunek?
-
w mojej przejściówce jak padły wycieraczki to razem z dmuchawą i spryskiwaczem (bezpiecznik) teraz już to wiem za pierwszym razem miałam taką jak Ty cudowną jazdę
sam bezpiecznik był dobry - tylko za słabo stykał (zaśniedział czy coś)
z kierunkami miałam przygodę świeciły nie migały - dostała się woda do po przekaźnika/sterownika - naprawa polegała na oczyszczeniu
-
W przejściówce może być że przerywacz i kontrolka kierunkowskazów są na oddzielnych bezpiecznikach.
Na tym L masz także spryskiwacz szyby.
-
a może przełącznik pod kierownicą ?
-
spryskiwacza nie sprawdzałem w sumie ;), ale gdyby to był przełącznik zespolony w kierownicy to czy wycieraczki nie wróciłyby tak czy inaczej do swojej pozycji i dopiero przestały działać i w jakbym kierunek włączał to by nawet kontrolka się nie świeciła ;) no cóż chyba będę musiał zajrzeć do elektryki :D
-
W starej instalacji z tego co pamiętam wycieraczki są na tym samym bezpieczniku co kierunkowskazy.
A mogły się zatrzymywać wskutek zbyt dużych oporów ruchu wywołanych zardzewieniem którejś z osi. Trzeba odkręcić napęd od silnika i spróbować poruszać nimi ręcznie. U mnie tak jedna oś zardzewiała, że w ogóle nie dało się nimi ruszyć. Celem naprawy trzeba to rozebrać, wyczyścić i nasmarować, a jeśli jest w takim stanie, że się nie da rozebrać to niestety wymienić.
-
sprawdziłem dzisiaj na sucho ;) i już działało ale bezpiecznik się nie przepalił tylko ten plastik na nim się roztopił i dodatkowo wsadzony był 16A zamiast 8A zobaczymy następnym razem czy coś się stanie w deszcz ;)
-
Ja to bym jednak sprawdził te osie czy nie są pordzewiałe i silnik czy nie ma resztek szczotek. To, że ktoś tam włożył bezpiecznik 16A zamiast 8 nie było raczej przypadkowe.
-
akurat tutaj jestem pewny że nie było to przypadkowe ale wiem że to i tak nie miało żadnego zadania :D bo to był poldek mojego ojca a on zawsze ma niedosyt :D i wsadza zawsze coś "niby" lepszego :D
Szczotki w silniku są jeszcze w dobrym stanie bo z 2 tygodnie temu go rozbierałem :D smarowałem i wymieniałem wycieraczki na nowe bo stare już ledwo co przy szybie się trzymały :D
Ale odkryłem jeszcze jedną rzecz :D mianowicie ten cały stelaż co kreci wycieraczkami to przy jednej wycieraczce mi się połamał :( więc teraz dupa :D trzeba albo nowe albo spawać :D.
A da się założyć do mr89 całość z plusa bez większego rzeźbienia?? Silnik, wycieraczki i prowadzenia?
-
http://www.youtube.com/watch?v=fDspjkAcaaU w borku, który brał udział w rajdzie monte carlo taki patent był z wycieraczkami od plusa, więc pewnie plug & play
-
Akurat ten to pewnie Caro tylko "zborewiczowane", poza tym ma podszybie plastikowe...
-
no ja chce zostawić metalowe, kurde trzeba będzie pomierzyć w weekend dokładnie :D a silniczek z plusa jest wydajniejszy?
-
Akurat ten to pewnie Caro tylko "zborewiczowane", poza tym ma podszybie plastikowe...
akurat w tym wypadku musiałbyc oryginał więc wątpie żeby zrobili z caro, poza tym jak kręciłem ten filmik to dokąłdnie go obejrzałem, i oprócz wnętrza które było ogołocone, ele. szyb z przodu i plusowskich wycieraczek był original. nawet emblemat miał jeszcze POLSKI 2000.
-
Akurat ten to pewnie Caro tylko "zborewiczowane", poza tym ma podszybie plastikowe...
bo tak właśnie jest :)
-
Na trasę tegorocznego Rajdu Monte Carlo Historique wyruszyli też z numerem 152 Jerzy i Wojciech Walentowicz w Alfie Romeo 2000 GTV z 1972 roku, Andrzej i Stanisław Postawka w Fiacie 125p z 1976 roku otrzymali numer 178, krakowska załoga Artur Burtan i Piotr Kot w samochodzie Fiat 128 Coupe z roku 1975 pojechała z numerem 182, z kolei numer 187 otrzymał jedyny Polonez z 1978 prowadzony przez wałbrzyskiego kierowcę Jerzego Mazura z pilotem Jackiem Stormem, Andrzej Duszyński i Dariusz Bieńkowski w Fiacie 125p z 1973 roku jadą z numerem 190, numer 196 otrzymali Włodzimierz Cierliński z Jackiem Millerem w Fiacie 125p z 1977 roku.
http://walbrzychfakty.pl/2011/02/16/polonez-z-78-na-trasie-monte-carlo/
i jeszcze dla niedowiarków fotki zrobione przez mnie:)
http://imageshack.us/g/534/zdjcie0015p.jpg/
-
Więc jak to z tymi wycieraczkami od plusa pasuje wszystko bez większej rzeźby? co by trzeba zmienić? przerobić? I czy ten silniczek od plusa jest wydajnieszy?
-
Nie. Nic nie pasuje od Plusa do Poloneza z wlotem na masce. Wszystko jest totalnie inne. (Mój MR 93 ma metalowe podszybie i miałem okazję wszystko poprzymierzać jak mi się silniczek spalił.) A co dokładnie połamałeś?
Aktualnie mam założony silnik od nowszego modelu, ale w tym celu musiałem totalnie przerobić mocowanie.
(http://images24.fotosik.pl/182/d8f0dee3820869c0.jpg)
-
w moim odłamał się ten bolec który ruszał tą wycieraczkę która jest bliżej silniczka ten do którego jest przykręcona wycieraczka urwał się w miejscu w którym był mocowany do tych rusztowanek :( kur... :D trzeba będzie coś wykombinować :D bo mam caro plusa :D rozebranego :D
-
Za 25 kupiłem kompletne rusztowanie z dźwigniami w stanie lepszym niż w moim aucie. W Plusie wszystko jest całkowicie odmiennie skonstruowane.
O taki jak ten tylko 4 x tańszy: http://moto.allegro.pl/mechanizm-silniczek-wycieraczek-polonez-i1742502632.html
-
Na trasę tegorocznego Rajdu Monte Carlo Historique wyruszyli też z numerem 152 Jerzy i Wojciech Walentowicz w Alfie Romeo 2000 GTV z 1972 roku, Andrzej i Stanisław Postawka w Fiacie 125p z 1976 roku otrzymali numer 178, krakowska załoga Artur Burtan i Piotr Kot w samochodzie Fiat 128 Coupe z roku 1975 pojechała z numerem 182, z kolei numer 187 otrzymał jedyny Polonez z 1978 prowadzony przez wałbrzyskiego kierowcę Jerzego Mazura z pilotem Jackiem Stormem, Andrzej Duszyński i Dariusz Bieńkowski w Fiacie 125p z 1973 roku jadą z numerem 190, numer 196 otrzymali Włodzimierz Cierliński z Jackiem Millerem w Fiacie 125p z 1977 roku.
http://walbrzychfakty.pl/2011/02/16/polonez-z-78-na-trasie-monte-carlo/
i jeszcze dla niedowiarków fotki zrobione przez mnie:)
http://imageshack.us/g/534/zdjcie0015p.jpg/
Emblemat POLSKI 2000 - homemade
Niestety kolego, ale to carówka przerobiona na borka z papierami od 78, bo swego czasu właściciel tego auta odkupił zwłoki 78 od pewnego użytkownika pewnego forum i auto nie nadawało się praktycznie do niczego, na bazie caro zrobił rajdówkę i przeszczepił numery ;)
-
Kurde :D a ma ktoś pomysł jak zrobić tak żeby wycieraczki nie muliły :D bo w sumie wymieniałem całe ramiona wycieraczek i przylegają idealnie ale silnik troche muli