FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: danieldeni20 w Sierpień 09, 2011, 19:14:47 pm

Tytuł: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Sierpień 09, 2011, 19:14:47 pm
Witam.Mam problem od dłuższego czasu lecz teraz występuje co jedno przegonienie Poldka.Wystarczy że wyprzedzam i kręcę go do 5-6k i już na jałowym mam 1,3k obrotów a było 0,9k i z czasem czyli po 100km już pojawia się tryb awaryjny bo trzyma ponad 2k :S Już mnie wnerwia resetowanie kompa więc proszę o pomoc.Dodam że brat miał w tym samym czasie zakładaną identyczną instalacje i nawet po tygodniu wkłada aku odpala /przegoni i bez adaptacji mu śmiga.Mój Poldolot to Atu(-) abimex  z instalacją Gazową na sterowniku stag 100 z krokowcem.Instalacja ma Ponad Rok/przebieg to 158k/krokowiec wymieniany zaraz przed założeniem gazu.wypięty czujnik prędkości bo borykałem się z wysokimi obrotami na jałowym.Dzieje się to tylko na gazie...Reklamować do gaziarza ? Wcześniej miałem ten problem jak gazownik miał mi na początku ustawione odcinke(przejście auto na benzynę) przy 5k a teraz mam do 7k i problem pojawiać się zaczął nadal..
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Sierpień 15, 2011, 18:00:08 pm
Naprawdę nikt nie miał podobnego problemu?
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Sierpień 15, 2011, 19:30:53 pm
A te 2k trzyma cały czas czy po chwili spada?
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Sierpień 16, 2011, 15:06:53 pm
A te 2k trzyma cały czas czy po chwili spada?
Trzyma a nawet rośnie minimalnie..
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2011, 22:00:55 pm
bez podgladu w ustawienia gazu to ciezko cos wyrokowac,
a czy po przelaczeniu na benzyne obroty nagle spadaja ?

nie mam teraz tabelki z bledami,zeby cos wymyslic ,ale to ECU powinien dazyc do uzyskania odpowiednich obrotow
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Wrzesień 07, 2011, 00:26:57 am
bez podgladu w ustawienia gazu to ciezko cos wyrokowac,
a czy po przelaczeniu na benzyne obroty nagle spadaja ?

nie mam teraz tabelki z bledami,zeby cos wymyslic ,ale to ECU powinien dazyc do uzyskania odpowiednich obrotow

Na benzynie jest identycznie...Nie pisałbym gdyby działo się to rzadko jak wcześniej ale teraz to już co 40km ;( Gdy jeździłem na benzynie nie miałem takiego problemu..
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Wrzesień 07, 2011, 08:25:46 am
12 - brak impulsów czujnika położenia wału korbowego (występuje zawsze jak sprawdzasz kody bo nie pracuje silnik i czujnik też)
24 - brak sygnału czujnika prędkości pojazdu (zobacz se złącze lubi się urywać)
35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV (silnik krokowy, zobacz połączenie elektryczne, czy sam silniczek działa lub uszczelki)

12-wiem
24-jest wypięty bo przez pół roku walczyłem z wysokimi obrotami na jałowym i czujnik prędkości był winny
35-krokowiec ma ponad rok.Auto tylko odpalam na benzynie i od razu przełączam na gaz.
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2011, 09:05:22 am
wyglada na to ,ze ECU walczy z obrotami i przegrywa,
po czym lapie blad 35 i przechodzi w tryb ,gdzie otwiera krokowca i juz nie reguluje obrotow (swoisty tryb awaryjny dla tego bledu),
zeby stwierdzic,czy gaz ma z tym cokolwiek wspolnego (dziwne jakby mial) to poprostu trzeba miec podpietego kompa i obserwowac co sie dzieje z gazem podczas tej walki ECU,

jeden znajomy w astrze 1.6 tez walczyl (a raczej jego mechanicy) z takim problemem ,ale w druga strone - auto lapalo niskie obroty i gaslo,
w koncu jeden to chicial mu zmieniac licznik,bo wymyslil,ze to przez obrotomierz <lol> ,
wiedac Abimexy tak czasami maja problem ze sterowaniem krokowcem,
moze tak podmiana ECU na inny - koszt niewielki ,po 40pln chodza
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Wrzesień 07, 2011, 16:02:41 pm
Brat nawet nie adaptuje kompa..wkłada po miesiącu aku i od razu jeździ i pięknie mu obroty się układają..Ciągle pod górkę...Czyli korkowiec w urządzeniu wtryskowym podczas jazdy na LPG również jest używany?Mogę spróbować podmianki kompów z bratem ale wątpię żeby to coś dało.
Tytuł: Odp: Błędy 12,24,35 i tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2011, 23:27:10 pm
tak ,na gazie dzialaja wszystkie uklady oprocz wtryskiwacza i posrednio sondy lambda (jest emulowana dla ECU ,ale z kolei korzysta z niej komp gazu)
gdyby podejzec co sie dzieje z gazem w chwilach slabosci ,to byloby duzo wiecej wiadome