FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Sierpień 11, 2011, 13:40:05 pm
-
Otóż moja szalona idea :
Czy można, a raczej jak przerobić nagrzewnicę Calsonica na.... nagrzewnicę z klimatyzacją....
Wg mojej skromnej wiedzy... trzeba by zamontować wymiennik ciepła w środku...
-
Taniej i prościej wymienić na nagrzewnice ze sterowaniem podciśnieniowym i założyć normalny parownik bez zbędnych kombinacji
-
mozliwe ale nie jest to podstawa rozwazan
podstwawa rozważań jest jak calsonika na klime przerobic
-
W którymś temacie Bocian pisał, że realnym pomysłem było by zamontowanie wymiennika w wiatrołapie, który posiadały modele do MR91, z tego co kojarze to calsonic ma tunel powietrzny przykracany do przegrody, po jego przemodelowaniu powinien wejść tam wymiennik.... musisz pomierzyć.
-
Panowie samo wsadzenie parownika w obudowe to nie wszystko.Trzeba jeszcze gdzieś odprowadzić skropliny
-
grizli to do czego zmierzam to calsonic zajmuje sie produkcja różnych układów - głównie z klimą - być może miejsce jest przewidziane tylko z przyczyn oszczędnościowych nie było wykorzystane.
-
Myślę że ich można zapytać:)
http://www.rucker.pl/index.php?id=3&id2=projekty/calsonic
-
już do nich napisałem,
aczkolwiek nie wiem, czy oni przypadkiem tylko nie zaplanowali rozkładu części a producentem nagrzewnicy byl calsonic ltd
-
Ja też swojego czasu rozważałem na ten temat... jestem w trakcie odbudowy auta i tą nagrzewnice oglądałem z każdej strony żeby gdzieś wsadzić taką chłodnice. Żeby nie pisać długiego wypracowania na ten temat powiem krótko NIE ma sensownego miejsca do zamontowania wymiennika, z najprostszego powody, nie ma jak odprowadzić skroplin (chyba że zrobisz tacke pod obudową żeby ściekało) można na upartego taką chłodnice tam wsadzić ale myślę że szkoda zachodu.
Chyba że na prawdy przed ścianą grodziową na wlocie do nagrzewnicy tak jak planował Bocian tylko że on chciał to zrobić na starej nagrzewnicy a przy Calsoniku mogłoby to mieć sens. Tylko nikt nie da gwarancji że to zadziała...
-
Na jakiejś włoskiej stronie widziałem ogłoszenie z Polonezem Truckiem z Calsonikiem i klimatyzacją. Sterowanie klimy znajdowało się w okolicach włączników świateł - po lewej stronie. Tak więc da się, pytanie tylko jak :).
-
Na jakiejś włoskiej stronie widziałem ogłoszenie z Polonezem Truckiem z Calsonikiem i klimatyzacją. Sterowanie klimy znajdowało się w okolicach włączników świateł - po lewej stronie. Tak więc da się, pytanie tylko jak :).
Czyli prawdopodobnie miał zamontowane coś w stylu klimy z MR'93, czyli oddzielny układa dla klimy i oddzielny dla wentylacji.