FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Sierpień 12, 2011, 22:35:10 pm
-
POMOCY
oto schematy:
alarm
http://imageshack.us/photo/my-images/571/zdjcie0250p.jpg/
centralny
http://imageshack.us/photo/my-images/200/zdjcie0253.jpg/
domykanie
http://imageshack.us/photo/my-images/52/zdjcie0251s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59/zdjcie0252i.jpg/
i teraz :
centralny mi dziala - zalarmu idzie bialo czarny do białego w zamku centralnym
oraz biały do brązowego
teraz w module domykania podpiąłem
biały +12 po zapłonie
niebieski - impuls zamknięcia zamka centralnego - brązowy przewód z zamka centralnego
czerwony +12 z aku
czarny - masa
i teraz na przewodzie z mdułu pojawia się +12 domykanie
ale jak dołącze do silnika szyb to strzela mi bezpiecznik na +12 aku
było 15 A zamieniłem na 20/25 (żółty) i też strzelił a silnik nawet nie zapiszczał
brak mi pomysłu
POMOCY !!
-
Dobrze podpiales sie pod przycisk, odcinając oryginalne polaczenie przycisk-silniczek?
Samo wyzwalanie domykania po zamknieciu dobrze dziala? Jak dla mnie, modul powinien byc spiety swoim pomaranczowym kablem (wyzwalanie masą) np. do białego od centralnego zamka (impuls zamykania).
-
A zamień biały na +12 z aku, a czerwony daj na +12 po zapłonie jak masz miernik to sprawdź napięcie na przewodach.
-
ok wiec tak,
domykanie dziala moim zdaniem jest podlaczone ok
po zamknieciu zamka na przwodzie pomarańczowo czarnym pojawia się +12
co do zamiany czerwonego na biały - nie sądze ze to dobry pomysł - średnica czerwonego jest dużo większa - poza tym na białym nie ma zapiętego bezpiecznika
coś musi być nie tak z elektryką szyb
dodam, że mechanizm szyb jest odłączony w momencie włączenia domkania - szyby są zrobione na przekaźniku, który aktywuje je po przekręceniu kluczyka
więc domykanie jest zapięte bezpośrednio na silniczek
-
na module domykania są 2 przewody +12
1. sterujący
2. zasilający silnik
bezpiecznik, który wysadza jest... przed modułem sterującym a na przewodzie zasilający silnik szyb, nie sterującym.
wiec jestem pewien ze pod przewód zasilający silnik podłączam +12
jedyne uzasadnienie wywalania tego bezpiecznika, które przychodzi mi do głowy to to, że przycisk w stanie nazwijmy to spoczynku.... podaje masę na przewody do silnika
wtedy występuje zwarcie
przycisk ma następujące wtyki
1. przewód wychodzący do silnika
2. masa
3. napięcie
4. masa
5. przewód wychodzący do silnika
próbowałem się wpiąć w 1 lub 5 - efekt straciłem 3 bezpieczniki.
Ponieważ silnik nawet nie drgnął zastanawiam następuje prawdopodobnie zwarcie....
na przewodzie który dołączam do 1 lub 5 jest na bank +12 - przynajmniej tak mówi multimetr
-
Ależ kombinacja...
Przewód plusowy (ten na którym pojawia sie plus podczas zamykania szyby) z przycisku ROZCINASZ.
Przewody idące do silnika jeżeli przycisk jest w spoczynku są zwarte do masy, jak podajesz plusa to masz zwarcie.
ROZCINASZ PRZEWÓD.
Z modułu wychodza po dwa przewody do kazdej szyby
+ i -
+ do kawałka przewodu od silniczka,
- do kawałka przewodu idącego do przycisku.
Ot cała filozofia.
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=25383.msg457946#msg457946
-
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/modul.png)
-
racja....
sprawdze dzisiaj...
ale to oznacza ze będę musiał przepchnąć jeszcze....2 kable przez przelotkę od drzwi zwiększając ich ilość do.... 23 czy 24
-
Wcale nie !
Przyciski masz w konsoli środowej przecież, wypinasz przewód "+ podnoszeia" z przycisku, wpinasz tam przewód od modułu a przewód od silniczka do modułu....
NIc nie trzeba przeciągać.
-
sprawdziłem wlutowuje sie w przewód idący do silnika,
stingerek musiałem przeciągać przewody ponieważ mam sterowanie w podłokietnikach
2 szyby dziś zrobione
nie działa mi otwieranie teraz klapy bagażnika - ale wg. mnie to wada fabryczna i będę musiał reklamację złożyć - 12V na wejściu pojawia się a silnik nic.
polaryzacja odpada - zamieniłem.
-
W sumie to niekoniecznie, jeśli masz juz w drzwiach stałego plusa, masę, wszystkie przyciski szyb i sygnał z centralnego, to możesz spróbować upchnąć tam całą centralkę od domykania. Zalezy jeszcze, gdzie masz przekaźniki szyb.
-
W sumie to niekoniecznie, jeśli masz juz w drzwiach stałego plusa, masę, wszystkie przyciski szyb i sygnał z centralnego, to możesz spróbować upchnąć tam całą centralkę od domykania. Zalezy jeszcze, gdzie masz przekaźniki szyb.
Ja mam centralkę w konsoli środkowej a przełączniki mam dwa w konsoli i jeden w drzwiach pasażera.
Przekaźniki szyb ? - jakiś schemacik jak to podłączyć ?
-
Jeśli chcesz odciazyc przyciski, to podlaczasz do nich tylko plusa, i ewentualnie masę jeśli ma się świecic. Wyjścia z przycisku zamiast na silniczek dajesz na 85 przekaźników (po dwa przekaźniki na jedną szybę). 86 do masy, 87 do stałego plusa, 87a do masy, 30 na silniczek.
-
ale to nie jest czasem dwa razy wiecej przewodów w "przelotce" ?
Bo przewód musi wyjść do przekaźnika i wrócić do silniczka... a przekaźnik w drzwiach to nie jest chyba dobry pomysł.
-
a przekaźnik w drzwiach to nie jest chyba dobry pomysł.
dlaczego?
-
ja alarm, i moduł domykania upchnąłem za zegarami.
jeśli chodzi o przyciski to 4 w drzwiach kierowcy i po jednym w reszcie drzwi