FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: mruk1313 w Sierpień 15, 2011, 12:37:45 pm
-
Witam wszystkich. Ostatnio borykam się z podobnym problemem ( szukałem na forum ,ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedźi)
Mianowicie , wycieraczki z przodu pracują tylko na drugim biegu, 1 czyli pracy przerywanej jak i 3 biegu jest brak , nawet jak włącze spryskiwacz to nic się nie dzieje i nie ma żadnej reakcji.
Bezpiecznik jest sprawny , kierunki są , awaryjne też, oświetlenie wnętrza też jest i wszystko działa, pomóżcie co mu dolega bo niewiem od czego zacząć , czy ten mikroprocesor powiedział papaap , czy raczej silnik wycieraczek.
pozdrawiam
-
mikroprocesor powiedział papa.
-
mikroprocesor powiedział papa.
dobrze tylko jakiego szukać od 97 roku od plusa czy nowego???
-
nowy ok 94zł. numer katalogowy do Caro + 76756 do Atu i Kombi 76939
szukać od plusa albo nowego albo ze szrotu
-
numer to nie problem bo mam katalog części. mam kilka na zapas ze szrotu. Lakoniczne pytanie jak to sprawdzić czy wszystko działa, po prostu załozyć na miejsce starego ten używany???
zaznaczam że wszystko działa oprócz tych wycieraczek.
-
po prostu załozyć na miejsce starego ten używany
Tak od razu będzie efekt.
do Atu i Kombi 76939
Na pewno ?
W kombi jest wycieraczka z tyłu, powinien być inny.
-
no dobra
ale jeśłi wyjdzie to samo i wycieraczki będa nadal niedziałać to co dalej??
silniki czy tylko to urządzenie mikroprocesorowe obstawiacie
-
Na pewno ?W kombi jest wycieraczka z tyłu, powinien być inny.
według katalogu FSO w obu jest to samo urządzenie...
-
Na pewno ?W kombi jest wycieraczka z tyłu, powinien być inny.
według katalogu FSO w obu jest to samo urządzenie...
Może wycieraczka w Kombi nie ma nic wspólnego z mikroprocesorem ?
-
Ani w caro ani w kombi wycieraczka z tyłu nie jest sterowana mikroprocesorem.Steruje nią przycisk albo zwykły albo z funkcją czasowej pracy
http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=136
-
Inny to jest od Trucka, bo nie ma tylnej szyby ogrzewanej.
-
dobrze
wiec od czego zapodac mam kilka od caro plusa ze szrotu. narazie nie ma mnie na miejscu i nie mam mozliwości sprawdzenia.
problem jest tylko z tymi wycieraczkami , światła kierunki itp wszystko jest tak jak powinno byc.
-
Od atu i caro różni się obsługą świateł stop, jak je zamienisz to będzie Ci świrować kontrolka od przepalenia żarówki stop (w atu są 3 a w caro 2).
od caro też jest przewidziany pod 3 STOP.
"kontrola świateł stopu 3x21W + (2x21W przyczepa)"
ATU i Kombi rózni się włacznikiem zwłocznym oświetlenia wnętrza. W Caro jest sterowany masą, w Atu/Kombi plusem.
-
niestety
popodmieniałem 3 urządzenia mikroprocesorowe i niestety na wszystkich jest ten sam objaw ,brak spryskiwacza , 1 oraz 3 biegu wycieraczki.
natomiast na 2 biegu chodzą płynnie i tak jak powinny chodzić
-
no to pająk do sprawdzenia i styki w skrzynce bezpieczników
-
ok sprawdzę i dam znac
styki ogólnie jakie w skrzynce sprawdzic??
-
popodmieniałem 3 urządzenia mikroprocesorowe i niestety na wszystkich jest ten sam objaw ,brak spryskiwacza , 1 oraz 3 biegu wycieraczki.
natomiast na 2 biegu chodzą płynnie i tak jak powinny chodzić
Przelej pająka naftą, napsikaj WD40 i poczekaj aż wyschnie.
-
ok dzia za sugestie
jutro się tym zajme
o efektach dam znac
ale pojawił się drugi problem nie gasnie lampka oświetlenia bagażnika...
włącznik jest ok , bo podmieniałem gow drugim samochodzie i tam gasła lampka a w mopim nie gasnie.
pomoże ktoś i w tej kwestii?/ dodam ze kable całe itp
-
ok dzia za sugestie jutro się tym zajme o efektach dam znac ale pojawił się drugi problem nie gasnie lampka oświetlenia bagażnika...włącznik jest ok , bo podmieniałem gow drugim samochodzie i tam gasła lampka a w mopim nie gasnie.pomoże ktoś i w tej kwestii?/ dodam ze kable całe itp
a jak odłaczysz od krańcówki kable to gaśnie? do lampki bagażnika idzie stały + i masa, więc lampka jest sterowana bez żadnego przekaźnika itp. musi gdzieś kabel masować, sprawdź dokładnie, czy na pewno nie jest nigdzie przetarty.
-
a jak odłaczysz od krańcówki kable to gaśnie? do lampki bagażnika idzie stały + i masa, więc lampka jest sterowana bez żadnego przekaźnika itp. musi gdzieś kabel masować, sprawdź dokładnie, czy na pewno nie jest nigdzie przetarty.
jak odłącze wtyk to gasnie
ok jutrosprawdzę , to znaczy by gdzieś doykal bo tam idą dwa żółte kable do lampki oraz dwa do wlącznika klapy
-
do krańcówki idzie czarny i żółtoczarny, sprawdź żółto czarny bo on najprawdopodobniej robi zamieszanie.
-
do krańcówki idzie czarny i żółtoczarny, sprawdź żółto czarny bo on najprawdopodobniej robi zamieszanie.
edit
podmieniłem pająk i objawy takiesame, urządzenie mikroprocesorowe sprawne, na każdym podmienianym jak i sprawdzonym nowym to samo,
2. odnosnie lampki bagażnika- wszystkie przewody sprawne żadnego ubytku czy przetarcia.
-
lampka działa juz , okazało się ze ktoś podłączył źle kabel od alarmu,źle podpiety kabel do krancówki, dawał cały czas plus.
edit
jak sprawdzić na krótko silnik wycieraczek, pająk podmieniony i nadal to samo, mikroprocesor podmieniny ( 3 sztuki używki o tym samy numerze 076756) i też to samo.
Kostki przy złączu do silniczka przeczyszczone , zero nalotu.
pod które piny zmostkować przewodem żeby sprawdzić na krótko silnik wycieraczek ( przednich). Moze ktoś posiada opis pinow w złączu które idzie do silnika wycieraczek.
-
Biały ==> przełącznik wycieraczek,
Niebieski ==> przełącznik wycieraczek, bezpiecznik,
Biało-jasnobłękitny ==> mikroprocesor,
Czarny ==> masa ?
Szary ==> mikroprocesor, włącznik wycieraczek
Spisywałem ze schematu z książki.
dziekuje wszystkim za sugestie. okazało się że padl silnik wycieraczek.
podmiana na drugi naprawiła problem.
teraz wszystko jest tak jak powinno chodzić.