FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: GRAND w Sierpień 21, 2011, 15:54:06 pm
-
Heeeelooooooł. :]
Moje pytanie jest krótkie, a konkretne, mianowicie:
Czy silnik wycieraczek z Poloneza Plusa pasowałby do mojej przejścióweczki MR'90? Jeśli tak to fajnie, a jeśli nie, co należy zrobić aby pasował?
Myślę, że jeśli chodzi o połączenie mechaniczne to nie ma problemu, bo można zawsze wytoczyć jakąś przekładkę, ale czy nie byłoby żadnych przeciwwskazań ze strony elektrycznej? <mysli>
Z góry dzięki za wszystkie sugestie i przemyślenia. <spoko>
-
Mechanicznie jest sporo roboty, bo trzeba przerobić mocowanie i napęd, a elektrycznie wystarczy zmienić wtyczkę.
Tu masz fotkę jak to wygląda mniej więcej u mnie. Jakby co mogę porobić dokładniejsze.
http://images24.fotosik.pl/182/d8f0dee3820869c0.jpg (http://images24.fotosik.pl/182/d8f0dee3820869c0.jpg)
-
Grzech#1938 - akurat mechanicznie to nie problem, bo mam na czym to zrobić, bałem się tylko o elektrykę, bo nie za bardzo przepadam z szukaniem przewodów, który jest do czego. :D
Jakbyś miał czas i chęć to chętnie bym zobaczył dokładniejsze foty jak to jest zamontowane, bo przynajmniej nie musiałbym wymyślać jakichś swoich patentów. :]
No i dzięki za pomoc przede wszystkim. :)
Aha - jeszcze jedno pytanie? Wycieraczki latają tak szybko jak w plusie, prawda? :)
-
@Grzech#1938, mógłbyś jakoś ładnie opisać zakres przeróbki ? :) Również chętnie sobie przeszczepię silniczek wycieraczek od plusa, bo u mnie te wycieraczki chodzą strasznie :/ No a poza tym silniczek taki od plusa mam już w garażowych zapasach :)
-
Podepnę się :) Chętnie się dowiem jak to jest podłączone. Także planuję podpiąć silniczek w mojej przejściówce, juz zdobyłem silniczek :), tylko nie wiem , ja nabyłem silnik na 6 przewodów, wiem że sa także na 5 ! Nie wim czy to istotne ale dowiem się niebawem, jak podłączę , tylko z czasem ciężko nie mam kiedy sie zabrać :)
-
Pięć czy 6 nie ma wielkiej różnicy bo na ile pamiętam, to numer 6 i tak po prostu jest gdzieś dokręcony do masy.
Owszem wycieraczki zasuwają jak głupie, bo w dodatku silnik ma mniej pracy z powodu krótszych piórek.
Może i mógłbym ładnie, zwłaszcza, że chyba robiłem foty w trakcie przerabiania. :D
-
No to byłoby super, bo te moje zaczęły się ruszać jak rozluźniony anemik w smole. xD
Ostatnio wyjeżdżałem z roboty to mnie to już doprowadziło do stanu ultra wku*wienia, bo tak wolno się ruszały, że szok. o.O
-
Może to się też dziać z innej przyczyny. Osie ramion wycieraczek mają skłonności do rdzewienia i zacierania się "na amen". Warto zdjąć to co jest na osi silnika i sprawdzić czy mechanizm chodzi tak, że można przesunąć wycieraczki małym palcem, czy też trzeba do tego siły. U mnie jedna oś tak zardzewiała, że ledwo się to dawało ruszyć, a w Plusie to do tego stopnia, że w ogóle się to nie dało rozebrać i musiałem zmieniać wszystko poza silnikiem. Poza tym osie warto rozebrać i przesmarować co jakiś czas profilaktycznie. :)
-
Ja ostatnio robiłem tą operacje ;) z silnikiem z plusa do mr89 ;) czy ja wiem czy tak dużo roboty dwa miejsca do spawania ;) tylko mam też pytanko co do tego ;) bo wycieraczki zatrzymują się tam gdzie je zatrzymam a nie wracają na swoje miejsce wychodzi z tego że regulator jest zbędny tak? czy da się to jakoś rozwiązać ja podłączyłem tylko 4 przewody bo jak piąty złapałem w którykolwiek z wolnych pinów to bezpiecznik padał a i tak jeden zostawał wolny? Masz może schemat jak ten silnik podłączyłeś? do starego gniazda na 6?
-
Nie mam spawarki, więc miałem więcej pracy. Silnik musiałeś źle podłączyć, bo u mnie wszystko zasuwało i zatrzymywało się świetnie. Jutro popstrykam foty i napiszę konkrety.
-
no ja próbowałem na kilka sposobów ;) ale tylko na tym mi wszystko działa ale robiłem to dość chaotycznie i mogłem przeoczyć jakiś układ ;) byłbym wdzięczny ;) za schemat podłączenia ;)
-
;) sorki że pisze ale jeśli można to przypominam ;) o swojej prośbie ;) opisania elekrtyki ;) do wycieraczek co i jak podłączyć ;)
-
No wiem, ale przez tę cholerną pogodę nie miałem jak porobić fotek i walnąć opisu... Jutro się wreszcie za to zabiorę...
-
spoko ;) spoko nie chciałem być natrętny ;) ale nie chce żeby mi znowu wycieraczki padły ;) bo skoro u Ciebie działa normalnie to napewno źle podłączyłem więc może to się spalić ;) a za bardzo nie chce też próbować żeby też nie spalić ;) bo tak źle i tak nie dobrze :D mam złe doświadczenia z takimi rzeczami ;D
-
Sorki chorowałem ale jutro zasuwam do auta, pstrykam i tak dalej... (Może komuś się to jeszcze przyda). ;-|
-
No włąśnie nie chciałem być nachalny, ale idzie jesień, zima i wycieraczki by się przydały :d Bo obecnie, to trzeba szybę otwierać i ręką pomagać <rotfl2>
-
widzę że nie jestem jedyny ;)
-
U siebie musiałem zmienić silnik, bo zatarła mi się jedna z osi (tych na których przedłużeniu są ramiona wycieraczek) i niestety nieborak się spalił. Poza tym jednak nowszy działa szybciej i bardziej zdecydowanie mimo, że jest mniejszy no i zdecydowanie łatwiej (i taniej) jest go kupić.
Tak wygląda wtyczka z kablami z dwóch stron:
(http://images8.fotosik.pl/2714/e8eb30cef9a19a0dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e8eb30cef9a19a0d) (http://images8.fotosik.pl/2714/3be794d01f3a4daam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3be794d01f3a4daa)
A tak wygląda zrobione przeze mnie raz dwa mocowanie (trzeba by je było pomalować i tak dalej).
(http://images8.fotosik.pl/2714/5d63ce00d83b07bam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5d63ce00d83b07ba)
Wykonane jest to tak, a nie inaczej bo sam nowy silnik do starego mocowania pasować nie chciał bo miał z tego co pamiętam za krótką ośkę. Trzeba było też zmienić ramię na od nowszego modelu, bo w starszym jest otwór na oś o sporo większej średnicy.
Oryginalne ramię wygląda tak:
(http://images8.fotosik.pl/2714/0a164c42fe0711d6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0a164c42fe0711d6)
Jest w nim takie coś łączące je z resztą mechanizmu:
(http://images8.fotosik.pl/2714/a505aef72b9415a8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a505aef72b9415a8)
Odpowiednik jego w nowym mechanizmie wygląda o tak:
(http://images8.fotosik.pl/2714/0a31d10ddfbfd23em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0a31d10ddfbfd23e)
Na szczęście można go rozwiercić:
(http://images8.fotosik.pl/2714/c3335391cd660715m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c3335391cd660715)
i wybić.
Następnie trzeba wziąć stare ramię i postukując z wyczuciem młotkiem przez śrubokręt tak jak strzałki
(http://images8.fotosik.pl/2714/d9acbbc5e2ad1b78m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d9acbbc5e2ad1b78)
zmniejszyć mu średnicę tego czegoś łączącego, a potem je wybić. Oczywiście jak ktoś ma np spawarkę to można się tak nie bawić tylko wybić to siłę, wbić do nowszego ramienia i zaspawać, no ale ja nie mam spawarki i chciałem mieć co rozklepać. Po rozklepaniu owa "ośka" trzyma się w nowego typu ramieniu bardzo ładnie, można ją spokojnie połączyć z resztą starego mechanizmu i założyć ramię na nowy silnik. :)
A tu rozpiska kabelków:
Złączka wiązki - złączka silniczka
2x czarny - czarny
błękitny - błękitny
szary - szary
błękitny z białym paskiem - błękitny z białym paskiem
biały - biały z granatowym paskiem
błękitny z czarnym paskiem - błękitny z czarnym paskiem.
-
A u mnie silnik z plus miał 5 wtyków a nie 6 ;) czy były dwa rodzaje silników w plusie montowane?
-
Silnik (a dokładniej zespół silnik+ wyłącznik krańcowy) do wycieraczek z 6 kabelkami ma 3 kable od samego silnika i 3 od wyłącznika krańcowego.
Od silnika są to masa, włączane wyłącznikiem zasilanie wolnego biegu i włączane wyłącznikiem zasilanie szybkiego biegu.
Od wyłącznika są to masa, zasilanie cały czas (czyli niezależnie od położenia wyłącznika) i wyjście na przełącznik z którego to co akurat jest potrzebne idzie na aktualnie używany przewód zasilania silnika.
W zespole silnika z 5 przewodami dwie masy po prostu od razu połączone są razem. Reszta jest realizowana analogicznie.
-
aha spoks dzięki za wytłumaczenie ;) zobaczę co i jak :D
-
Obejrzę może dziś schematy od Plusa i starego Polda, to napiszę jaki kolor z jakim.
-
spoko ;) jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc ;) bo ja podłączyłem tylko 4 i działają oba biegi ale zatrzymuje się gdzie chce a jak podłącze w któryś z 2 pinów wolnych pinów 5 kabel to mi bezpiecznik się spala
-
U mnie już silniczek wszczepiony do przejściówki <lol> miałem ciut problem gdyż obracała mi się nakrętka w ośce ramienia wycieraczki -musiałem ją rozwiercic niestety by wyjąć mocowanie silnika,ale dało rade. Różnica sporo zauważalna ,na szybszym biegu bez porównania ze starym silniczkiem :] pozdro
-
Witam!
Mam pytanko czy ten silnik z 6 pinami jest równie mocny co ten z 5 pinami i czy koło zębate tarczy sterującej silnikiem wycieraczek zwiera na moment dwa przewody czy na moment rozwiera po zrobieniu pełnego obrotu?
Pytam bo mam taki silnik na 6 pinów a potrzebuję go zastosować w układzie na 5 pinów i nie mogę znaleźć zdjęcia tej tarczy z 5 pinami....
<co>