FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: piciek w Sierpień 24, 2011, 12:05:17 pm

Tytuł: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: piciek w Sierpień 24, 2011, 12:05:17 pm
Witam.
Mam zamiar ożywić kontrolkę płynu, by świeciła w momencie załączania się wiatraka chłodnicy.
(http://img849.imageshack.us/img849/6695/20110824115251.jpg)
gdzie najlepiej w skrzynce bezpieczników byłoby się wpiac, żeby zadziałała?
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Sierpień 24, 2011, 12:25:51 pm
Ja wpiąłem kontrolkę bezpośrednio pod czujnik w chłodnicy-przy okazji robienia przycisku do włączania wiatraka, naprawdę przydatny "gadżet" :)
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: piciek w Sierpień 24, 2011, 13:10:09 pm
no ale to trzeba tyyyle kabla ciągnąć :) a tak w skrzynce 40cm i już:)
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Sierpień 24, 2011, 13:48:32 pm
Oczywiście można się podpiąć pod przekaźnik wiatraka pod styk 85 ale ja zrobiłem sobie inaczej :) a kontrolke można podpiąć pod 87 ale nie jestem pewien
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 24, 2011, 17:12:20 pm
87 raczej nie, bo te kontrolki sa sterowane chyba masą. Raczej pod te sam kabelek który wchodzi na przekaźnik z czujnika.
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Sierpień 24, 2011, 23:04:17 pm
Ja mam dodatkowy przekaźnik w skrzynce bezpieczników,sterowany przekaźnikiem wentylatora.Już nie pamiętam jak to dokładnie było,ale musiałem tak zrobić,bo po podłączeniu do przekaźnika wenta,robiła mi się jakaś "choinka" i wszystko głupiało.Teraz jest dobrze.Najlepsze,że kontrolka gaśnie mi dopiero,gdy went przestanie się kręcić  :] Podłączenie do czujnika w chłodnicy da tyle,że jeśli zepsuje się przekaźnik,to kontrolka i tak będzie świecić,że niby wentylator działa  <lol2> Podłączone mam to do kontrolki silnika w zegarach plusowych (cheeck engine) W starych zegarkach miałem podłączone do kontrolki poziomu płynu w chodnicy.Teraz zdobyłem dwie kostki do plusowych zegarów,więc mogę to podłączyć do tej od kontrolki od płynu,a do kontrolki silnika podłączę sobie sygnalizację działania pompy paliwa i jej odłączania na gazie  :P
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Sierpień 25, 2011, 09:37:21 am
Ja zrobiłem to jeszcze inaczej w Caro (-).
Od czujnika do kabiny idzie dodatkowy kabelek, podpięty jest do przełącznika (drugi nóżka przełącznika do masy - mogę włączyć kiedy chcę), oraz do diody, przez którą idzie do tej kontrolki. Dioda jest niezbędna, żeby po wyłączeniu stacyjki nie było połączenia z masą przez kontrolkę. Możliwe że w plusie ta dioda nie jest konieczna, nie wiem.
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 25, 2011, 17:04:05 pm
A ja z tą różnicą, że zamiast długi przewód do czujnika w chłodnicy tylko do przekaźnika w skrzynce wewnątrz...
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Sierpień 25, 2011, 21:38:31 pm
pod który pin ?
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 28, 2011, 12:46:05 pm
dioda jest konieczna wstawiona w kierunku zaporowym
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Sierpień 28, 2011, 13:09:24 pm
dioda jest konieczna wstawiona w kierunku zaporowym
Pewnie dlatego mnie się robiła choinka i musiałem zrobić tak,jak zrobiłem,ale jest dobrze,więc nie ma sprawy  <lol>
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: piciek w Sierpień 29, 2011, 11:40:45 am
dioda jest konieczna wstawiona w kierunku zaporowym
a jak zamaist żarówki będzie włożona dioda SMD to to też jest konieczne?
i do której nózki się podpiąc w przekaźniku?
Tytuł: Odp: Ożywienie kontrolki płynu chłodniczego.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Sierpień 29, 2011, 21:09:01 pm
Oczywiście że nie.
Chodzi o to że jak jest przekręcona stacyjka to powiedzmy z "prawej" strony kontrolka jest podłaczona do plusa, a z lewej do czujnika. Czujnik jak się włącza zwiera tą stronę do masy,  jednocześnie podająć masę na przekaźnik.
Teraz jak wyłączysz stacyjkę "prawa" strona kontrolki ma podaną masę... a więc nożka przekaźnika też zwarta jest do masy, i wentylator pracuje ciągle :)
Przy diodzie święcacej oczywiście  trzeba ją włożyć w odpowiednim kierunku i to wystarczy.