FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: piciek w Sierpień 24, 2011, 12:05:17 pm
-
Witam.
Mam zamiar ożywić kontrolkę płynu, by świeciła w momencie załączania się wiatraka chłodnicy.
(http://img849.imageshack.us/img849/6695/20110824115251.jpg)
gdzie najlepiej w skrzynce bezpieczników byłoby się wpiac, żeby zadziałała?
-
Ja wpiąłem kontrolkę bezpośrednio pod czujnik w chłodnicy-przy okazji robienia przycisku do włączania wiatraka, naprawdę przydatny "gadżet" :)
-
no ale to trzeba tyyyle kabla ciągnąć :) a tak w skrzynce 40cm i już:)
-
Oczywiście można się podpiąć pod przekaźnik wiatraka pod styk 85 ale ja zrobiłem sobie inaczej :) a kontrolke można podpiąć pod 87 ale nie jestem pewien
-
87 raczej nie, bo te kontrolki sa sterowane chyba masą. Raczej pod te sam kabelek który wchodzi na przekaźnik z czujnika.
-
Ja mam dodatkowy przekaźnik w skrzynce bezpieczników,sterowany przekaźnikiem wentylatora.Już nie pamiętam jak to dokładnie było,ale musiałem tak zrobić,bo po podłączeniu do przekaźnika wenta,robiła mi się jakaś "choinka" i wszystko głupiało.Teraz jest dobrze.Najlepsze,że kontrolka gaśnie mi dopiero,gdy went przestanie się kręcić :] Podłączenie do czujnika w chłodnicy da tyle,że jeśli zepsuje się przekaźnik,to kontrolka i tak będzie świecić,że niby wentylator działa <lol2> Podłączone mam to do kontrolki silnika w zegarach plusowych (cheeck engine) W starych zegarkach miałem podłączone do kontrolki poziomu płynu w chodnicy.Teraz zdobyłem dwie kostki do plusowych zegarów,więc mogę to podłączyć do tej od kontrolki od płynu,a do kontrolki silnika podłączę sobie sygnalizację działania pompy paliwa i jej odłączania na gazie :P
-
Ja zrobiłem to jeszcze inaczej w Caro (-).
Od czujnika do kabiny idzie dodatkowy kabelek, podpięty jest do przełącznika (drugi nóżka przełącznika do masy - mogę włączyć kiedy chcę), oraz do diody, przez którą idzie do tej kontrolki. Dioda jest niezbędna, żeby po wyłączeniu stacyjki nie było połączenia z masą przez kontrolkę. Możliwe że w plusie ta dioda nie jest konieczna, nie wiem.
-
A ja z tą różnicą, że zamiast długi przewód do czujnika w chłodnicy tylko do przekaźnika w skrzynce wewnątrz...
-
pod który pin ?
-
dioda jest konieczna wstawiona w kierunku zaporowym
-
dioda jest konieczna wstawiona w kierunku zaporowym
Pewnie dlatego mnie się robiła choinka i musiałem zrobić tak,jak zrobiłem,ale jest dobrze,więc nie ma sprawy <lol>
-
dioda jest konieczna wstawiona w kierunku zaporowym
a jak zamaist żarówki będzie włożona dioda SMD to to też jest konieczne?
i do której nózki się podpiąc w przekaźniku?
-
Oczywiście że nie.
Chodzi o to że jak jest przekręcona stacyjka to powiedzmy z "prawej" strony kontrolka jest podłaczona do plusa, a z lewej do czujnika. Czujnik jak się włącza zwiera tą stronę do masy, jednocześnie podająć masę na przekaźnik.
Teraz jak wyłączysz stacyjkę "prawa" strona kontrolki ma podaną masę... a więc nożka przekaźnika też zwarta jest do masy, i wentylator pracuje ciągle :)
Przy diodzie święcacej oczywiście trzeba ją włożyć w odpowiednim kierunku i to wystarczy.