FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: jondrownik w Sierpień 26, 2011, 19:30:03 pm
-
Witam mój polonez Caro 91r cierpi na luzy na prawych przegubach kulowych.
Przy przednim wahaczu góra i dół. Przeguby kulowe są wciskane w wahacz.
Nie są przykręcane czy nitowane sprawdziłem by uniknąć takich pytań.
Mechanik stwierdził że nie ma ściągacza i chce mi wymienić całe wahacze na nowe <uoee> <rotfl2> <rotfl2>
nie rozumiem dlaczego. Nie jest pogięty popękany wygląda dobrze.
No ale ja nie jestem mechanikiem.
Czytałem wasze posty i mam parę pytań co do których mam wątpliwości
Niech mnie ktoś doinformuje :
1. czy będzie ciężko bez ściągacza
2. czy trzeba ściskać sprężynę przy wymianie górnego przegubu
3. jak wciskać nowe przeguby o ile będę robił to sam
4. jaka jest orientacyjna cena nowych wahaczy góra dół oczywiście u was
Może macie namiary na jakiś dobry tani towar.
5. jakie macie dodatkowe porady na ten temat
6. wasz patent na ściągacz rysunek, zdjęcie, projekt
Pozdrawiam .
-
może być ciężko niestety z tymi wahaczami gdzie jest wciskany sworzeń zwrotnicy ;) nie jest za bardzo pomyślany ;)
na drugie nie nie trzeba ściskać sprężyny przecież przegób zwrotnicy nie jest w sprężynie tylko przed sprężyna ;)
Jeśli uda ci się samemu ściągnąć sworzeń to ciężko to będzie nabić odpowiednio mocno chociaż mogę się mylić (jeśli tak to koledzy mnie poprawią ;)) że z chwilą dokręcania zwrotnicy do sworznia przegób sam się wprasuje ;) lecz jeśli nawet to zadziała to trzeba będzie nie lada siłą to dokręcić ;)
Ile kosztują wahacze nie mam pojecia ;) nie wymieniałem jeszcze :D a też mam wciskane ;).
Mam jeden sposób ale raczej w dzisiejszych czasach rzadko kto to stosuje bo jest nieoplacalny ;)
A mianowicie niektórzy starzy spece poprostu rozbierają sworzeń i składają na nowych komponentach i wtedy luzu nie ma.
Ja tak robiłem jeszcze u siebie bo jeden miał już luz ;)
Jest też sposób bardziej jakby to nazwać druciarski ;) Stuknij i wegnij tą blaszkę co jest na sworzniu od zewnętrznej strony ;) patent druciarski ale się sprawdza :D wiem bo nie raz robili to moi znajomi i ojciec jak nie miał na wymiane sworznia ;)
Oczywiście to moje rady ;) i zaraz ktoś napisze ci dokladniej co i jak i ewentualnie mnie poprawi ;)
-
Jak odepniesz wahacz od nadwozia to spokojnie wymienisz sworznie, będzie potrzebny dostęp do prasy hydraulicznej lub zacny czujnik udarowy, czyli młotek i też powinno pójść. Chyba , ze ktoś ma patent na aucie to zrobić.Trzeba tylko uważać , bo mogą mieć takie zabezpieczenia lub niektórzy lekko je przyspawywali. Podobnie jest w Uno zrobione, i ładnie mi poszło za pomocą czujnika młotkowego.
-
Górne nowe po 60zł, dolne po 130zł
-
A dało by się przy pomocy małego podnośnika hydraulicznego do 2t wcisnąć sworzeń. Zrobić mocowanie pospawać i wciskać.
Może ktoś już wymyślił taki patent???
-
Dolny nowy przecietnej jakosci, z przegubem i tulejka kupilem za 40zl + przesylka, na allegro, firma gdzies z zachodniopomorskiego...
-
u mnie to młotem poszło, trzeba było długo naparzać bo tam są miejsca delikatnie spawnięte
-
1. Do wypięcia sworzni ściągacz nie jest potrzebny.
2. Nie. Chyba, że trzeba wymienić/wyjąć wahacz.
3. Na prasie
Nie ma ty wielkiej filozofi, ale jest racja z wymianą całych wahaczy. Cena całego wachacza nie jest dużo większa jak samego sworznia, to raz, dwa w przyszłości wymiana sworzni zajmie 2h wszystkich 4szt.
Cena wymiany całych wahaczy i cena wykręcenia wahaczy, wyprasowania sworzni i montaż ponownie starych będzie droższy, a zostaną stare gumy.
Kup nowe zamontuj sam (obowiązkowy jest już ściągacz do spręzyn)/ zleć komuś i tyle.
-
Chyba zdecyduję się na wymianę wahacza.
Chyba że się je wymienia parami??
-
Ja kupiłem takie od 125p, komplet wraz z gumami i przegubami (nitowane) fabryczne, zapłaciłem za dolne ok. 130 zł.
Górne kiedyś też przydało by się zmienić, ale jeszcze luzów nie mają. Dolne to u mnie była tragedia, gumy porozrywane, a przeguby już dawno wymarły.
-
Próbował ktoś z was wcisnąć sworzeń bez odkręcania wahacza. ]
Bo zastanawiam się nad możliwością dorobienia ściągacza a jednocześnie prasy 2 w 1.
Jaką siło musi dysponować ów prasa ???
Czy zastosowanie śruby M24 z drobnym gwintem wystarczy
Coś ala ten http://www.narzedziowy.sklep.pl/images/uploads/prasa.jpg[/img]]http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=5(http://www.narzedziowy.sklep.pl/images/uploads/prasa.jpg) (http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=5[img width=196 height=200)
-
nie bardzo widzę zastosowanie tego ściągacza w Polonezie. popatrz na to :
http://moto.allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-kulistych-20mm-yt-0614-i1772156895.html
-
Próbował ktoś z was wcisnąć sworzeń bez odkręcania wahacza. ]
Bo zastanawiam się nad możliwością dorobienia ściągacza a jednocześnie prasy 2 w 1.
Jaką siło musi dysponować ów prasa ???
Czy zastosowanie śruby M24 z drobnym gwintem wystarczy
Coś ala ten http://www.narzedziowy.sklep.pl/images/uploads/prasa.jpg[/img]]http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=5(http://www.narzedziowy.sklep.pl/images/uploads/prasa.jpg) (http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=5[img width=196 height=200)
Chodzi o wprasowanie przy pomocy tego wynalazku ??
Przypominam że sworznie wprasowywane tak jak w Fiacie 125P
(http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/15/83/36/1715833636)