FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Arek1975 w Sierpień 30, 2011, 21:20:11 pm
-
Powitać. Mam problem z tym moim GSI- 2000 r.
Wygląda to tak, odpalam rano silnik(a pali od pierwszego cacy), po około 3min zaczyna się telepanie silnika na wolnych obrotach. Po 5 min ruszam i tu zaczyna się problem, podczas dodawania gazu( jazda na benzynie)auto zaczyna się dziwnie zachowywać. Wygląda to tak że auto dławi się miedzy 2500-a 2700 obr/min a powyżej puszcza i idzie żwawo dalej. To samo dzieje się gdy silnik ma temp roboczą, ale objawy są łagodniejsze, czyli drganie silnika na wolnych obrotach jest słabsze a przytrzymanie podczas dodawania gazu na Pb krótsze.
Co zostało zrobione żeby autko wyzdrowiało;
Nowe świece i przewody.
Nowy filtr paliwa i powietrza
Wyczyszczone preparatem do styków elektrycznych wszystkie wtyczki i czujniki
Nawet pojechałem do mechanika na diagnostykę( auto było sprawdzane skanerem na zgaszonym i zapalonym silniku) i pan stwierdził że nie ma żadnych błędów <blee> <blee>
Nowy silnik krokowy
Nowa sonda lambda
Moje typy i przypuszczenia to, albo przepustnica albo jakiś czujnik daje zły sygnał do kompa i silnik wariuje.
Poradźcie coś na to bo szkoda mi silnika a serduszko ma zdrowe i nie bierze oleju................ :( :(
-
a jak jedziesz na II przy obrotach 1500rpm i wcisniesz gaz do dechy ,to tez sie dlawi ?
sprawdz na cieplym
-
Nie ma takiego problemu przy takich obrotach. To 3- sekundowe przytrzymanie występuje między 2700-a 3000 obrotów.Wygląda to tak że dodajesz gazu i wtedy coś go przymula na 2-3 sek i nagle puszcza................. <mysli> <mysli>
Chyba się dławi ale 1500obr to dla niego nie za mało,ten silnik dobrze pracuje od 2000 tyś.................. <mysli> <mysli>
-
jak jedziesz na II i dasz pedal w podloge to nie jest mu za ciezko,
sprawdz to od 1500rpm do np. 4000rpm ,
chodzi glownie o pedal w podlodze ,bo wtedy sie wlacza PO
-
Jak przyjedzie żona to zrobię tak jak mówisz.................... i odpowiem jak było........................
-
Filtr paliwa nie jest czasami z Filtronu?
-
Jestem po jeździe testowej....... <spoko> <spoko>
wygląda to tak, na PB wciśniecie pedału gazu od 1500 obr, nic się nie dzieje, auto idzie do 4000 tys i jest ok............ nie muli
ale na gazie jest nie ciekawie, od 1500 nie może się zebrać muli go tak do 1900-2000obr potem idzie normalnie do przodu...........
na gazie to zamulanie występuje ale nie cały czas, raz jest dobrze, raz źle............. <co> <co>
filtr paliwa nie jest z filtronu, nie wiem jaki bo nie pamiętam chyba niemiecki...........................
-
Skoro problemy są na gazie, to lepiej byś wymienił filtr gazu a nie paliwa ;-)
-
Panowie to jest moje 4 auto z gazem................. filtr gazu zaraz po kupnie to podstawa........
A może przyczyna leży po stronie czujnika temperatury silnika który daje zły sygnał do kompa albo wina przepustnicy i czujnika jej położenia.........
-
Skoro na benzynie chodzi dobrze, to ja bym się tego nie czepiał. Akurat benzyna jest bardziej czuła na jakieś problemy z elektryką niż LPG.
Co tam za instalka konkretnie siedzi u Ciebie?
-
to o co w koncu chodzi ? na benzynie chodzi zawsze dobrze,a na gazie niedobrze ,czy jak ?
jezeli na benzynie by niedomagal ,to moze swiadczyc o czujniku temp. ,
ale gaz (mniemam,ze IIgen ,a nie IV) rzadzi sie swoimi prawami
-
Czytaj uważnie co napisałem w pierwszym poście. Silnik ma nie równa pracę na wolnych obrotach gdy jest zimny szarpie bardziej, gdy jest ciepły drgania są mniejsze......................
co do gazu że nie idzie od 1500 obr jak mi kazałeś zrobić próbę to jest sprawa regulacji albo wyczyszczenia parownika...........
-
Gdzie są te czujniki. Widziałem 2........
1 przy termostacie......
2 wkręcony w blok silnika poniżej głowicy........
-
Czujniki są dwa i obydwa są wkręcone w obudowę termostatu. Jeden ma dwa przewody, a jeden jeden przewód. Ten z dwoma przewodami jest od komputera. Masz jeszcze czujnik temp. powietrza w obudowie filtra.
-
Walczę dalej , podmieniłem cewkę zapłonową z lanosa ale to nic nie dało.Nadal chodzi nierównomiernie na wolnych obrotach na zimnym silniku.Może czujnik położenia wału, albo czujnik położenia przepustnicy słyszałem że istnieje możliwość jego regulacji............ <co> <co>
-
Walczę dalej , podmieniłem cewkę zapłonową z lanosa ale to nic nie dało.Nadal chodzi nierównomiernie na wolnych obrotach na zimnym silniku.Może czujnik położenia wału, albo czujnik położenia przepustnicy słyszałem że istnieje możliwość jego regulacji............ <co> <co>
To samo się dzieje u mnie. Nikt nie wie jak rozwiązać ten problem?
-
prosze o usunięcie tego postu.
-
U mnie było podobnie z tym, że wolne trzymał bez problemu, ale zdarzało się dość często, że się dławił i nie miał siły jechać. Okazało się że stoją hydrozawory i nie ma jednej krzywki na wałku rozrządu :(