FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Wrzesień 01, 2011, 21:42:42 pm
-
Kupiłem to:
http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=103&id=214#dol
niestety linka nie może być naprężona, żeby siłownik zadziałał to raz
dwa to skok 10 mm
a trzy to olbrzymia siła którą muszę użyć do otwarcia klapy?
czy ktoś kiedyś to zamontował i mu działało??
-
Dziwne, na stronie podany jest skok - 15cm, jestes pewien ze to w ogole działa? Możesz spróbować zdjąć sprężynkę przy zamku, która ciągnie wajhę w przeciwną stronę niż linka - wsadź tam jakąś delikatniejszą, to siłownik będzie miał lżej.
-
A mozna ta sprezynke calkiem wyjac? U mnie silownik nie dal rady otworzyc zamka po wyjeciu jest ok, tylko czy zamek nie otworzy sie podczas jazdy?
-
co najwyżej 15 mm
na dodatek jest to powiedzmy impuls - szarpnięcie...
Żeby otworzyć klapę to musiałem nieźle za linkę ciągnąć - ujmę szczerze nasiłowałem się
pomysł z lżejszą sprężynką nie wydaje się zły ale czy klapa nie będzie się sama otwierać??
-
Problemem tego siłownika jest nieliniowość uciągu, bo dziala jak elektormagnes w rozruszniku-przytrzyma dużo, ale rozciągnięty nie pociągnie wiele. Próbowałem zrobić tak otwieranie bagażnika własnie elektormagnesem z rozrusznika-po podaniu napięcia można było na trzpieniu z 20kg powiesić i by się trzymało, niestety na początku zakresu (który jest tak jak tu 10-15mm) nie miał siły w ogóle.
http://allegro.pl/silownik-c-zamka-obr-glowica-solidne-8kg-i1785770794.html Ja mam taki i dobrze dziala, bo ciągnie liniowo. Spręzyny w zamku nie wyjmowałem i nie polecam wyjmować ew trochę slabszą.
-
Bez sprezynki mialem problemy z domknieciem bagaznika, trzeba bylo bardzo mocno walic klapa. Na elektromagnesie od rozrusznika tez mialem kiedys bagaznik zrobiony, jakis czas to dzialalo, faktycznie, najtrudniej wyregulowac to tak zeby mial i sile i skok naraz.
-
Ja mam taki siłownik jak Zoltan#1930 dał link, a może nawet trochę słabszy. Sprężynka z zamka wyciągnięta i wszystko od roku działa poprawnie - klapa się lekko zamyka, zamek nie otwiera się podczas jazdy.
-
ja zamieniłem zamek od klapy bagażnika z zamkiem od otwierania siedzeń tylnych i klapa zamyka/otwiera się lekko, nie otworzyła się nigdy podczas jazdy
-
u mnie jest wyjeta oryginalna sprezynka i podlaczony jest silownik Mera Błonie pod centralke alarmu i daje rade- bez problemów klapa sie otwiera z pilota
-
A po co ciągnąć ? jak można pchać ?
Siłownik zamontować po przeciwnej stronie zamka który będzie wypychał zapięcie.
-
Ja mam taki siłownik jak Zoltan#1930 dał link, a może nawet trochę słabszy. Sprężynka z zamka wyciągnięta i wszystko od roku działa poprawnie - klapa się lekko zamyka, zamek nie otwiera się podczas jazdy.
I to ci w atu działa, bo taki siłownik musiał by chyba wracać na swoją pozycje po otworzeniu klapy?
-
Tak, działa. Po otwarciu klapy siłownik traci napięcie i wraca do pozycji wyjsciowej.
http://img820.imageshack.us/img820/8522/p1020523s.jpg fotka jak jest umiejscowiony siłownik u mnie.
-
To jeszcze ciekawiej by zrobić tak że jak fura jest otwarta z alarmu, to centralka daje masę lub prąd na siłownik i na klapie guzik i otwierać sobie guzikiem bez wchodzenia do samochodu.
-
Do Bociana zagadaj, jeżeli dobrze kojarzę on ma właśnie tak zrobione. :)
-
Do Bociana zagadaj, jeżeli dobrze kojarzę on ma właśnie tak zrobione. :)
To było do mnie?
-
To jeszcze ciekawiej by zrobić tak że jak fura jest otwarta z alarmu, to centralka daje masę lub prąd na siłownik i na klapie guzik i otwierać sobie guzikiem bez wchodzenia do samochodu.
Ano mam tak coś w tym stylu. Jak samochód jest zamknięty to otwiera się bagażnik z drugiego kanału pilota. Przy otwartych drzwiach jeden z pinów centralnego zamka jest zwarty do masy(jeśli dobrze pamiętam) i aktywuje układ generatora impulsu o czasie trwania 2 sekundy. Wyzwolenie generatora oznaczające zadziałanie siłownika klapy tylnej realizuje się poprzez naciśnięcie "gwoździa" w tylnej lampie.
Niestety ostatnio układ zaczął szwankować bo mikro-przełącznik nie jest przystosowany do pracy na zewnątrz i widać skorodowały mu już styki (po 3 latach).
-
wiem ze temat mocno stary. ale mam pytanko. mam silownik 8kg slave na drucik, czyli mniej wiecej taki jak Ukash. Z tymze u mnie jest problem z zamocowaniem w taki sposob bo mam w tym miejscu butle z gazem, a po za tym przy takim zamocowaniu chyba sie traci otwieranie z kabiny, a ja chcialbym i takie i takie, moze jest jakies inne ciekawe miejsce do zamontowania? teraz nie mam za bardzo jak spojrzec tam za pas tylni. Lepiej ten silownik na linke przyczepic, czy moze bezposrednio do dzyndzla otwierania zamka?
-
U mnie jest i siłownik i fabryczna dźwignia :)
-
oo.. ja tylko nie mam pojecia jak to zamontowac, znaczy sie gdzie, zeby butli nie wyjomowac..
-
mowicie tu o otweraniu całkowitym klapy do góry ? czy o samym zwolnieniu zamka? bo jak o tym pierwszym to teen silownik sie nie nadaje a jak do zwolnienia zamka to tak jak napisał seba wystarczy zwykły siłownik 3 kg uciagu i zdjęta sprężyna. Temat całkowitego otwarcia klapy był przezemnie poruszany i przerabiany w atu. nie mam patentu puki co nie istnieje też gotowe rozwiazanie na chwile obecną trzeba przemodzić zawiasy łacząc je z silniczkami elektrycznymi i krańcowkami.
-
znalazłem:) temat stary jak świat
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=17131.80
-
nie no tu oczywiscie dla mnie chodzilo o zwalnianie zamka, tylko nie rozumiem czemu zdejmowac sprezyne, skoro silownik czyli ten dzyndzel tez ma powrocic do pierwotnej pozycji zeby sie zatrzasnal..
-
ech zacznij robić to zobczysz czemu, siłownik nie uciagne spręzyny.
-
Ja mam w caro siłownik 8kg i smiga z pilota i ręcznie.Żadnej sprężyny nie zdejmowałem
-
ech zacznij robić to zobczysz czemu, siłownik nie uciagne spręzyny
z palcem w tylku uciagnie. Moj belejaki sie nie skarzy.Tylko nie mozna go na sztywno laczyc ino przez jakas linke czy cus innego miekkiego, aby silownik mial troche momentu na rozped.