FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Młody# w Wrzesień 05, 2011, 00:49:29 am
-
Elo, mam pytanie o rady: Jak wymienic simering na wale korbowym od strony rozrzadu?? wiem tyle ze musze sciagnac kolo pasowe i pasek a co dalej ??
Bo zauwazyłem z pod kola pasowego coraz to konkretniejsze pocenie sie olejem...
-
Odkręcasz koło, rozpinasz rozrząd, wyciągasz koło zębate i pod nim masz uszczelniacz. Wyciągasz go śrubokrętem przebijając ściankę. W miejsce starego wbijasz nowy, proponuję podpasować którąś z nasadek (by równo nabić). Zakładasz koło na wał, potem rozrząd i dokręcasz koło pasowe. To tak w telegraficznym skrócie. Oczywiście najwygodniej zrobić to gdy silnik jest na wierzchu. Przy okazji można wyjąć pompę oleju i sprawdzić jej luzy (dane w Trzeciaku).
-
ale zeby pompe wyjac to muszę miske odkrecac ?
-
ale zeby pompe wyjac to muszę miske odkrecac ?
Nie, pompa oleju w tym silniku w ogóle jest ciekawie rozwiązana. Jeśli patrzysz na silnik od strony rozrządu to znajduje się ona pod kołem pasowym, można odkręcić jej czoło i wyjąć z bloku. Jeśli dobrze pamiętam, to nie ma żadnej uszczelki na łączeniu poza cienkim paskiem silikonu. W sumie to uszczelniacz wybijasz z obudowy pompy oleju. W trzeciaku podane wartości: luz międzyzębny w pompie oleju: 0,05-0,13mm; luz wzdłużny w pompie oleju 0,02-0,06mm; luz promieniowy w pompie oleju 0,280-0,36mm.
Rysunki poglądowe w Trzeciaku
-
to chyba i tak bedzie mi wygodniej wyciagnać silnik i ogarnąc to gdy silnik bedzie na zoli. przy okazji bo wyczyszcze i pomaluję sobie komorę.
-
jest uszczelka między pompą oleju a blokiem silnika
-
jest uszczelka między pompą oleju a blokiem silnika
potwierdzam. Nowa z Rovera kosztuje 25zł
-
Ale oczywiście macie udokumentowany przypadek że komuś ona padła ?
-
Ale oczywiście macie udokumentowany przypadek że komuś ona padła ?
pompa czy uszczelka?
Ja jak odpalę mojego to będe wiedział czy padła czy nie bo ma luzy jak skur...