FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: xmaniekx w Wrzesień 08, 2011, 13:46:05 pm
-
Witam,
Po swapie mam u siebie problem z wibracjami, szczególnie wyczuwalne przy prędkościach rzędu 10-15 km/h, przy wyższych amortyzują to opony (po podniesieniu tyłu na koziołkach trzęsie jak cholera bo jest sztywno).
Gołym okiem widać, że przy kręceniu wałem skrzynia biegow opada i się podnosi co 180' (tzn idzie sinusoidą), to samo z ruchami na boki gdy odkręcę podporę wału.
Macie jakieś sprawdzone metody na ustawienie równoległe wałka wyjściowego skrzyni i wałka atakującego mostu?
Wał był robiony w zakładzie i był wyważany - zresztą, niewyważenie nie powodowałoby podnoszenia skrzyni z silnikiem.
Pozdrawiam.
-
Przyjrzyj się pod jakim kątem jest ustawiony wielowypust skrzyni do wielowypustu wału napędowego.
Ja mam za wysokie poduszki silnika i skrzynia jest pod kątem, konsekwencją tego jest pojawianie się wibracji w okolicach od 100 km/h w górę.
-
Nie mam wielowypustu na wale. Mam tylko wielowypust w skrzyni. N9
"Na oko" wszystko wyglądało OK, ale to nie jest akurat robota gdzie można coś robić "na oko".
Pozdr
-
Z obu stron jest wielowypust, oba są przykręcane do gumowego łącznika wału.
-
Ale ja nie mam wału z poldoforda... Tylko ze Sierry...
-
Musisz albo opuscic skrzynie nizej albo podniesc podpore w tunelu w zaleznosci jaka sytuacja wystepuje u Ciebie. Rozumiem ze podpora jest w jednej osi ze skrzynia ? U młodego kiedy skrzynia była za wysoko rwało poduszki na wale co 3 dni
-
Póki co nie pałuję tak, żeby rwało gumowy przegub. Ale gdy regulowałem podporę wału to patrzyłem na ten przegub czy się nigdzie nie przegina i wygląda na to, że znosi posługę w miarę dobrze.
Na dniach zrobię nową łapę pod skrzynię, bo na starej nie miałem regulacji, tylko na podporze wału. Ale teraz robię remont garażu a w międzyczasie chcę zebrać know-how, więc czekam na dalsze pomysły. Konkretnie - gdy mam możliwość regulacji to jak sprawdzić czy skrzynia/podpora są dobrze ustawione? Jakaś poziomica? Na oko? Dokręcić, odpalić, poprawić?
Pozdr
-
Konkretnie - gdy mam możliwość regulacji to jak sprawdzić czy skrzynia/podpora są dobrze ustawione?
Maja byc mniej wiecej osiowo w tunelu ,jest spora tolerancja poniewaz silnik i skrzynia podczas jazdy zmieniaja swoje polozenie wgledem wału. Wazne jest natomiast osiowe umocowanie podpory wału w stosunku do mostu i kat na krzyzaku -jezeli podpora jest zbyt wysoko w tunelu to wał jest skrecony pod duzym katem a to moze powodowac problemy
-
wal miedzy skrzynia a podpora powinien byc w osi. inaczej narazamy skrzynie na jej uszkodzenia mechaniczne m.in lozysko na walku z wielowypustem do ktorego przykrecamy wal. natomiast czesc miedzy podpora a mostem powinna miec kat, poniewaz brak katu powoduje szybsze zuzycie sie krzyzakow (sprawdzone w praktyce nie jednokrotnie). jezeli masz mozliwosc regulacji podpory walu gora dol to staraj sie to wyosiowac sugerujac sie ugieciami przegubu elastycznego. jezeli uda sie ustawic za pierwszym razem tak ze nie bedzie czuc wibracji to jest ok. jezeli wibracje beda przesuwaj podpore tak az wibracje ustana badz zmniejsza sie. pod uwage nalezy wziac ewentualne niesprawnosci krzyzakow badz zle wywazenie walu napedowego
-
Macie jakieś sprawdzone metody na ustawienie równoległe wałka wyjściowego skrzyni i wałka atakującego mostu?
Ja mam jedną. Nazywa się szczęście.
Tak na poważnie to jak czytam ten temat to aż mi się włos na głowie jeży ile rzeczy mogło mi się nie udać przy wkładaniu skrzyni N9 z forda... Nie wiem jak ty masz podparty wał ze sierry ale ja mam przerobioną podporę na wzór podkowy czyli w podstawie podpory dospawane nakrętki a całość jest postawiona na wsporniku polonezowskim. Nic nie wibruje nie uderza. Skrzynia wyjmowana i wkładana wielokrotnie i nie było żadnych problemów...
-
Wał był robiony w zakładzie i był wyważany
Zapodał byś mi namiary na tą firme?
-
Firma starszego fachowca + syn http://www.e-podlasie.pl/wizytowka/warsztat_boguslowicz_robert_boguslowicz_893988.html
W tej samej miejscowości druga firma (bardziej profi sprzęt), okazja do targowania się http://czex.pl/kontakt.html
Ja niestety o tej drugiej firmie nie wiedziałem, może dałoby się coś taniej załatwić. Zorientuj się jak sprawa u Ciebie będzie wyglądała i daj znać dla potomnych.