FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: milosnikkredensow w Wrzesień 10, 2011, 22:29:40 pm
-
Witam! Jak w temacie na jakie zaciski i tarcze zmienic z tylu w PF 125p ?? Najlepiej żeby zmiana byla jak najmniej inwazyjna
-
Jako,że w 125 jest wąski most,to nie da się przełożyć np. całych półosi z mostu lucasa na bębnach.Jeśli chodzi o najmniej inwazyjną przeróbkę,to właśnie taka by ona była.W tym przypadku,trzeba by było zbić z półosi pierścień zabezpieczający i resztę gratów i zamiast zacisków dać bębny z blachami kotwicznymi z lucasa.Nie wiem,jak to pasuje na półosie ze spowalniaczy,ale chyba powinno grać,tylko to roboty trochę.Co do zacisków i tarcz,to nie wiem,co by tam podpasowało plug and play <mysli>
-
pytam bo kupilem kanta od dziadka 1 wlasciciel a kant 88r i brak recznego co bylo norma w oryginalnym ukladzie
a chcilbym to zmienic i miec wszystko jak nalezy. Moje pytanie czy np zaciski z poloneza powyzej 90-> roznily sie czyms od fiata?
-
Zaciski bedą pasowały:)
-
a czy np sa mniej awaryjne od fiatowskich jesli chodzi o hamulec reczny?
-
No to rozebrać,wyczyścić,wysmarować,dać nowe gumki i złożyć.Jak nie,to bębny,albo hydrołapa,albo inna przeróbka,ale to już zabawa w dorabianie i kombinowanie <mysli>
zaciski poloneza na spowalniaczach to to samo i są tak samo "niezawodne" jak we fiacie <lol2>
-
Jak sie do nich nie zagląda przez 10 lat to nie dziwota ze zawodne. Zrób to co napisał poprzednik, naciągnij dobrze linke i jeśli nie jest zapieczona to reczny bedzie hulać :)
-
Jako,że w 125 jest wąski most,to nie da się przełożyć np. całych półosi z mostu lucasa na bębnach
Jak to się nie da? oczywiście, że można! Zdejmuje się wszystko z połosiek i zamienia, zakłada i działa
-
Szanowny kolego Zoltan#1930,nie napisałem,że się w ogóle nie da,tylko,że nie da się przełożyć KOMPLETNYCH półosi na bębnach,bo są zwyczajnie za długie.Oczywiście,że można wszystko pozbijać i przełożyć na stare półosie i powinno grać.Koledze chodziło jednak o jak najmniej inwazyjny sposób i chce tarcze wszędzie. :]
-
Ale bębny na wąskich półosiach będą za głęboko wchodzić- trzebaby pod nie 5mm dystanse dać.
-
Dlatego właśnie pisałem,że nie jestem pewny,jak by to "wydało".Jak by nie było,to i tak mniej roboty,niż kombinowanie z innymi zaciskami.Normalnie,to bym namawiał na lucasy z tyłu,jak u mnie,ale kolega chce szybko i łatwo,wiec bębny najszybciej,tylko,że to nie tarcze :P <lol2>
-
no mi zalezy i to bardzo na tarczach chce by fiacik mial jak najmniej przeróbek a inne zaciski nie rzucaja sie tak w oczy
-
coś gdzieś kiedyś czytałem o zaciskach z Łady że podchodzą, ale nie chce wprowadzać ciebie w błąd. Może jest gdzieś info na ten temat.
-
Bocian 313 ma z VW zaciski - sam czułem jak to pięknie hamuje. Jest gdzieś artykuł jak je wstawić.
-
zaciski z łady (dwutłoczkowe) podchodzą na przód, a z tyłu łada ma bębny.
-
Ja bym powiedział że praktycznie każdy zacisk da się założyć, wystarczy tylko płytę kotwiczną dorobić.
-
Gdzieś, kiedyś słyszałem o tylnych zaciskach z delty integrale. Nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć.
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=12786.0
Mam zaciski z golfa IV i powiem szczerze że przy normalnej eksploatacji ręczny jest chyba jeszcze mniej obsługowy jak lucasowe bębny. Od czasu złożenia tego wszystkiego do kupy zasadniczo 2x do roku sprawdzam ile jeszcze zostało klocków. Jeśli chodzi o efektywność to na suchym ciężko zblokować koła ale odjechać z zaciągniętym ręcznym też est ciężko.
Niestety rozwiązanie to ma kilka wad:
- ostra rzeźba z mocowaniem
- minimum koła 14"
- koszt całości porównywalny z kosztem zakupu całego autka (z 500zł na gotowo)
Jeśli chodzi o Dfa czy PNa ze starymi hamulcami warto poszukać czegoś z fiata z przełomu lat 80 i 90. Tam też trafiały się czasem lepsze hamulce pasujące do płyt kotwicznych FSO...
-
A jak oryginalny ręczny w 125p jest w dobrym stanie, to się nie daje na nim ruszyć. Warto wziąć tę opcję pod uwagę... ;)
-
Co by nie pisać nowego tematu, dopiszę się tutaj.
Sprawa tyczy się zmiany tylnych zacisków na coś lepszego.
Oglądałem ostatnio na allegro zaciski tylne do tempry. Zaciski są systemu bendix, wentylowane.
Zakładam że istnieje taka opcja, że rozstaw otworów mocujących będzie taki sam jak w starym układzie na tylnej osi.
Tarcza w temprze jest 240 mm wentylowana - cały czas mam na myśli tylną oś.
Miał je ktoś kiedyś w łapie?
-
Jak zapewne wiesz ja mam zaciski z golfa IV. Nijak nie pasują do poldkowego mostu... Zaciski typu GIRLING/LUCAS. Średnica tłoczka jak w starych PNowych czyli 38mm. Ręczny może nie powala niemniej jednak podstawowa zaleta jest taka że od 3 lat nic nie robiłem z tyłem. Ot tak tylko przy okazji zmian kół zima-lato patrze ile jeszcze klocków zostało... A jako że jest tego tam jeszcze sporo to na kilka następnych lat mam spokój :d.