FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: milosnikkredensow w Wrzesień 10, 2011, 22:29:40 pm

Tytuł: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: milosnikkredensow w Wrzesień 10, 2011, 22:29:40 pm
Witam! Jak w temacie na jakie zaciski i tarcze zmienic z tylu w PF 125p ?? Najlepiej żeby zmiana byla jak najmniej inwazyjna
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 22:38:13 pm
Jako,że w 125 jest wąski most,to nie da się przełożyć np. całych półosi z mostu lucasa na bębnach.Jeśli chodzi o najmniej inwazyjną przeróbkę,to właśnie taka by ona była.W tym przypadku,trzeba by było zbić z półosi pierścień zabezpieczający i resztę gratów i zamiast zacisków dać bębny z blachami kotwicznymi z lucasa.Nie wiem,jak to pasuje na półosie ze spowalniaczy,ale chyba powinno grać,tylko to roboty trochę.Co do zacisków i tarcz,to nie wiem,co by tam podpasowało plug and play  <mysli>
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: milosnikkredensow w Wrzesień 10, 2011, 22:44:09 pm
pytam bo kupilem kanta od dziadka 1 wlasciciel a kant 88r i brak recznego co bylo norma w oryginalnym ukladzie
a chcilbym to zmienic i miec wszystko jak nalezy. Moje pytanie czy np zaciski z poloneza powyzej 90-> roznily sie czyms od fiata?
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 10, 2011, 22:52:25 pm
Zaciski bedą pasowały:)
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: milosnikkredensow w Wrzesień 10, 2011, 22:53:16 pm
a czy np sa mniej awaryjne od fiatowskich jesli chodzi o hamulec reczny?
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 22:57:38 pm
No to rozebrać,wyczyścić,wysmarować,dać nowe gumki i złożyć.Jak nie,to bębny,albo hydrołapa,albo inna przeróbka,ale to już zabawa w dorabianie i kombinowanie  <mysli>
zaciski poloneza na spowalniaczach to to samo i są tak samo "niezawodne" jak we fiacie  <lol2>
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 11, 2011, 00:20:56 am
Jak sie do nich nie zagląda przez 10 lat to nie dziwota ze zawodne. Zrób to co napisał poprzednik, naciągnij dobrze linke i jeśli nie jest zapieczona to reczny bedzie hulać :) 
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 11, 2011, 14:31:15 pm
Jako,że w 125 jest wąski most,to nie da się przełożyć np. całych półosi z mostu lucasa na bębnach
Jak to się nie da? oczywiście, że można! Zdejmuje się wszystko z połosiek i zamienia, zakłada i działa
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 11, 2011, 14:39:39 pm
Szanowny kolego Zoltan#1930,nie napisałem,że się w ogóle nie da,tylko,że nie da się przełożyć KOMPLETNYCH półosi na bębnach,bo są zwyczajnie za długie.Oczywiście,że można wszystko pozbijać i przełożyć na stare półosie i powinno grać.Koledze chodziło jednak o jak najmniej inwazyjny sposób i chce tarcze wszędzie.  :]
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Wrzesień 11, 2011, 14:59:05 pm
Ale bębny na wąskich półosiach będą za głęboko wchodzić- trzebaby pod nie 5mm dystanse dać.
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 11, 2011, 15:12:10 pm
Dlatego właśnie pisałem,że nie jestem pewny,jak by to "wydało".Jak by nie było,to i tak mniej roboty,niż kombinowanie z innymi zaciskami.Normalnie,to bym namawiał na lucasy z tyłu,jak u mnie,ale kolega chce szybko i łatwo,wiec bębny najszybciej,tylko,że to nie tarcze  :P <lol2>
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: milosnikkredensow w Wrzesień 11, 2011, 22:05:42 pm
no mi zalezy i to bardzo na tarczach chce by fiacik mial jak najmniej przeróbek a inne zaciski nie rzucaja sie tak w oczy
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Dj. Illusion w Wrzesień 11, 2011, 22:43:25 pm
coś gdzieś kiedyś czytałem o zaciskach z Łady że podchodzą, ale nie chce wprowadzać ciebie w błąd. Może jest gdzieś info na ten temat.
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Wrzesień 11, 2011, 23:56:04 pm
Bocian 313 ma z VW zaciski - sam czułem jak to pięknie hamuje. Jest gdzieś artykuł jak je wstawić.
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Wrzesień 12, 2011, 01:19:42 am
zaciski z łady (dwutłoczkowe) podchodzą na przód, a z tyłu łada ma bębny.
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Wrzesień 12, 2011, 09:46:41 am
Ja bym powiedział że praktycznie każdy zacisk da się założyć, wystarczy tylko płytę kotwiczną dorobić.
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Wrzesień 12, 2011, 10:16:44 am
Gdzieś, kiedyś słyszałem o tylnych zaciskach z delty integrale. Nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć.
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 12, 2011, 12:50:21 pm
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=12786.0

Mam zaciski z golfa IV i powiem szczerze że przy normalnej eksploatacji ręczny jest chyba jeszcze mniej obsługowy jak lucasowe bębny. Od czasu złożenia tego wszystkiego do kupy zasadniczo 2x do roku sprawdzam ile jeszcze zostało klocków. Jeśli chodzi o efektywność to na suchym ciężko zblokować koła ale odjechać z zaciągniętym ręcznym też est ciężko.

Niestety rozwiązanie to ma kilka wad:
- ostra rzeźba z mocowaniem
- minimum koła 14"
- koszt całości porównywalny z kosztem zakupu całego autka (z 500zł na gotowo)

Jeśli chodzi o Dfa czy PNa ze starymi hamulcami warto poszukać czegoś z fiata z przełomu lat 80 i 90. Tam też trafiały się czasem lepsze hamulce pasujące do płyt kotwicznych FSO...
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 12, 2011, 15:06:48 pm
A jak oryginalny ręczny w 125p jest w dobrym stanie, to się nie daje na nim ruszyć. Warto wziąć tę opcję pod uwagę... ;)
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 07, 2012, 12:25:46 pm
Co by nie pisać nowego tematu, dopiszę się tutaj.
Sprawa tyczy się zmiany tylnych zacisków na coś lepszego.
Oglądałem ostatnio na allegro zaciski tylne do tempry. Zaciski są systemu bendix, wentylowane.
Zakładam że istnieje taka opcja, że rozstaw otworów mocujących będzie taki sam jak w starym układzie na tylnej osi.
Tarcza w temprze jest 240 mm wentylowana - cały czas mam na myśli tylną oś.
Miał je ktoś kiedyś w łapie?
Tytuł: Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 22, 2012, 13:45:41 pm
Jak zapewne wiesz ja mam zaciski z golfa IV. Nijak nie pasują do poldkowego mostu... Zaciski typu GIRLING/LUCAS. Średnica tłoczka jak w starych PNowych czyli 38mm. Ręczny może nie powala niemniej jednak podstawowa zaleta jest taka że od 3 lat nic nie robiłem z tyłem. Ot tak tylko przy okazji zmian kół zima-lato patrze ile jeszcze klocków zostało...  A jako że jest tego tam jeszcze sporo to na kilka następnych lat mam spokój :d.