FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Wrzesień 12, 2011, 00:49:31 am
-
w DOHC mam aparat w głowicy. normalnie cewka leży na przednim lewym nadkolu. gdybym ją tam zostawił to "zielony kabelek" miałby metr długości, kabel cewka- aparat też. pomyślałem żeby cewką umocować do maski- jest tam wzmocnienie, więc da się. tylko czy nie będzie jej tam zbyt gorąco? jak ją uchronić przed przegrzaniem?
-
Przede wszystkim to zielony kabelek przecież jest z aparatu do modułu, a nie do cewki.
-
ja mam oryginalny układ Magneti- Marelli- moduł zapłonowy to mała kostka ukryta pod cewką.
-
Czyli masz cewkę razem z modułem. Czyli powinna być w miejscu nie nagrzewającym się i z dobrą wentylacją, oraz z dobrym kontaktem z masą. Długość zielonego kabelka i przewodu WN między cewką, a kopułką są sprawą raczej drugorzędną. U mnie cewka jest aż na błotniku. <lol> Trochę dalej niż w oryginale, za to z dala od gorąca i ewentualnej wody z kałuż.
(http://images6.fotosik.pl/429/047d6e1e39064674m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=047d6e1e39064674)
-
masa to chyba nie jest potrzebna ani modułowi ani samej cewce. moduł wraz z cewką osadzone są na aluminiowym radiatorze. miałem tak samo zrobione jak Ty z tym że zastosowałem już moduł Magneti- Marelli. ale teraz te dwa kabelki biegły by nad całym silnikiem pośród kabli wysokiego napięcia, a to podobno szkodzi temu "zielonemu". moduł jest taki :
http://www.ebay.de/itm/ZUNDMODUL-FIAT-132-2-/380297525997?pt=DE_Autoteile&hash=item588b7fbaed
zamierzam zrobić i założyć osłonę termiczną nad kolektor wydechowy, może owinąć kolektor taką specjalną taśmą termiczną do wydechów? powinna zmniejszyć ilość ciepła oddawanego przez kolektor. co o tym sądzisz?
-
Na masce odradzam bo każdorazowe otwarcie jej powodować będzie naprężenia w kablach i z czasem może spowodować ich złamanie.
Ja mam swoja cewkę na ścianie grodziowej tuż obok serwa bo akurat kabel WN mi nie sięgał dalej.
-
Bocian_s, kabelki da się wymierzyć żeby miały odpowiedni luz, właściwie to wszystkie będę musiał skracać. ściana grodziowa po stronie serwa zasłonięta jest obudową filtra. po drugiej stronie silnika jest miejsce na ścianie ale tam króluje kolektor wydechowy, na nadkolu- akumulator i przekaźniki. jedyne wolne to maska. a miało być plug & play.
-
ściana grodziowa po stronie serwa zasłonięta jest obudową filtra.
Ja mam cewkę między serwem lucasa a zawiasem maski. Mieści się idealnie...
-
Grzesiu, Ty nie bzycz- ja pamiętam. tylko że nie powiedziałeś ile. a jak wybierałem się do Ciebie to OHV zaczęło zdychać i jedyną moją myślą było- wrócić do domu. byłem w Wólce Kosowskiej więc już daleko nie miałem.
-
ja bym na masce tez nie montował bo maska to jednak ruchomy element i podczas jazdy drga a to nie wpłynie pozytywnie na cewkę i moduł.
-
następna sprawa związana z cewką (zapłonową). czy moduł (radiator) musi mieć masą (-) ze względu na elektrykę czy chodzi o oddawanie ciepła? przecież sam moduł jest dobrze izolowanym elementem i połączonym z instalacją dwoma kablami. o co chodzi?
-
ni modułowi ani samej cewce. moduł wraz z cewką osadzone są na aluminiowym radiatorze. miałem tak samo zrobione jak Ty z tym że zastosowałem już moduł Magneti- Marelli. ale teraz te dwa kabelki biegły by nad całym silnikiem pośród kabli wysokiego napięcia, a to podobno szkodzi temu "zielonemu". moduł jest taki :
Jako ciekawostke napisze że te dwa moduły to jedno i to samo , rozgrzebałem ten aluminiowy i znalazłem to co podałeś w aukcji :)
-
i co z tą masą- ma odprowadzać ciepło czy dostarczać prąd?
-
cieplo ma odprowadzac radiator,
jakbym zobaczyl powierzchnie przylegania do karoserii to moglbym sie ustosunkowac co do skutecznosci chlodzenia
-
powierzchnia żadna, dwie obwódki dookoła podłużnych otworów. można powiedzieć że wisi w powietrzu.
-
to nie odprowadza ciepla na bude