FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: DaMaGe w Wrzesień 12, 2011, 17:39:26 pm
-
caro plus/bosch/GLI
taka sobie dziwna sprawa...juz ciagnie mi sie to z drugi miesiac ale czasu ostatnio na nic nie mam:/ dwie mozliwe opcje:
1. przekrecam kluczyk w pozycje GO, swieci kontrolka ladowania(czyli tak jak powinna), odpalam dziada, kontrolka nie gasnie (lekko przygasa)...zmierzone ladowanie na wlaczonym silniku bez obciazen: 13.64..wiec raczej w porzadku..na luzie kontrolka ledwo co sie zarzy, przy kazdorazowym dodaniu gazu kontrolka swieci coraz bardziej...
2. przekrecam kluczyk w pozycje GO, kontrolka ladowania nie swieci, odpalam dziada, kontrolka dalej nie swieci...zmierzone ladowanie na wlaczonym silniku bez obciazen: 12.29..wiec cos nie tak...slabiej swieca przy jezdzie zegary, swiatla, wolniej chodza wycieraczki, z tylu na swiatlach dyskoteka, obroty na liczniku faluja...
czesto sie tez zdarza ze podczas jazdy jak nie swieci to nagle zaczyna swiecic...wtedy kontrolki zaczynaja swiecic mocniej, wycieraczki chodzic jak nalezy itp...
co moze byc tego powodem?? pewnie cos co ma zwiazek z alternatorem...tylko co? na powyzszych problemach zrobilem juz ponad 4tys km i oprocz wyzej wymienionych objawow nic wiecej nie zauwazylem...z rozruchem problemow nie ma, jezdzi, trabi...trase nad morze i spowrotem bez problemow przejechal...
od czego zaczac? alternator wymieniany dwa lata temu...
-
zmierzone ladowanie na wlaczonym silniku bez obciazen: 13.64
Toż to słabe bardzo.... 14,2-14,4 powinno być bez obciążenia.
Diody wzbudzenia sprawdzałeś? Regulator napięcia i szczotki?
-
nie ruszalem altka...nie rozbieralem go nigdy wczesniej...nic procz ladowania nie sprawdzalem.. jedyne co wiem to ze mam w altku odlaczony kondensator ale to juz od dawna...zadnych zaklocen nie bylo i tak zostalo..
-
Nie masz styku na połączeniu kontrolka- altek, wyciągnij zegary i sprawdź czy coś nie zaśniedziało. I czy żarówka ma 3waty. No i styki przy altku.
-
Nie masz styku na połączeniu kontrolka- altek, wyciągnij zegary i sprawdź czy coś nie zaśniedziało. I czy żarówka ma 3waty. No i styki przy altku.
a ladowanie?
-
przy wyższych obrotach alternator sam się wzbudzi, bez kontrolki i będzie ładował, do wyłączenia silnika.
-
jeszcze taka sprawa....odpale po calej nocy jak stoi to kontrolka nie swieci ( ladowanie ~12.5 ), dopiero po zagrzaniu sie zaswieca sie kontrolka i ladowanie jest ~13.5 ...
-
Przyczyn moze byc kilka : zuzyte szczotki w alternatorze / zbyt krotkie powoduja słaby styk z pierscieniami / , zuzyte pierscienie po ktorych slizgaja sie szczotki / w miare zwiekszajacego sie przebiegu powstaja rowki , trzeba przetoczyc pierscienie ,a w skrajnym przypadku wymienic je/.Napiecie ładowania za niskie powinno wynosic bez obciazenia 14,4 V.wymontuj altka i po kolei posprawdzaj , sugeruje wymiane regulatora napiecia /tak przy okazji profilaktycznie/. Poza tym sprawdź diody wzbudzenia , to te małe czarne.
-
takie glupie pytanie...zeby wyjac alternator wystarczy "tylko" dwie sruby odkrecic?
-
nie. jeszcze trzeba zdjąć pasek i odpiąć kable :P
-
i dolna sruba nie chce wyjsc ta dluuuga;/ rusza sie moze z 1cm i nic wiecej...kreci sie i nie odkreca:/ pomysly?
-
walnij jej z młotka w kierunku wyjscia, możliwe że masz zerwany gwint
-
mlotek nie pomogl, palnik nie pomogl:/ ide ciac;] stawiam ze sruba w srodku sie 'rozwarstwila' i blokuje wyjscie przy tej tulejce na jednym uchu.....
-
nie skomentuje jak poprzednio byl robiony alternator...:/ to nie mialo prawa wyjsc:/ T R A G E D I A !!
teraz co z nowym...hmmm:
wymieniony alternator....kontrolka teraz wogole nie swieci:/ a ladowanie...hm....zapalam dziada, ladowanie 12,2 i dopoki nie przegazuje to takie zostaje...po przegazowce trzyma juz caly czas 14.2....sugestie? mierzylem zarowno na alternatorze jak i na aku - po drodze nie gubi pradu..
-
A sprawdzałeś jaką ma moc kontrolka ładowania?
-
Zachowuje się jakby nie miał wzbudzania. Na jednym przewodzie dochodzącym do alternatora (cienki kabelek) po przekręceniu kluczyka powinno się pojawiać 12V sprawdź czy faktycznie się pojawia (nie musisz odpalać auta).
-
12.4 jest
-
ja miałem tak że po dodaniu gazu pokazywało mi 20 V, w piątek wymieniłem (roczny) regulator napięcia na nowy i teraz po dodaniu gazu z 14,09 V spada do 12,55 V (przy 3500 obr./min) i też nie wiem co mu jest.
-
mysle nad zakupem nowego alternatora...bo jest okazja kupic za 175 zl..
-
Można kupić taniej....
http://allegro.pl/alternator-ford-escort-fiesta-orion-1-8-d-td-i1818036988.html
-
U mnie się tak żarzyła, aż w końcu 500km od domu zaświeciła się na dobre i trzeba było altka wymienić.