FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jasso w Wrzesień 13, 2011, 18:38:31 pm
-
Panowie pomocy!
Jak odkręcić to piekielne koło pasowe z alternatora, bo zamówiłem nowy od alfy i muszę je przełożyć.
Próbowałem w imadle blokując imbusem czpień, ale i tak nie udało się go odkręcić.
-
Mi się w końcu udało przekładając długi śrubokręt pod wiatraczkiem wzdłuż niego, tak że miał maksymalną powierzchnie styku z bokiem "wiatraczka".
I tak powoduje to odkształcenie wiatraczka, ale mniejsze niż jakby wsadzić coś równolegle do osi alternatora.
-
akurat wiatraczek to mi totalnie niepotrzebny więc może się rozsypać, byle to odkręcić.
Dzięki za podpowiedź, jutro będę próbował, bo już mi się nie chce do garażu maszerować.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś sprawdzone patenty to proszę się nimi podzielić ;)
-
Odkręcić 4 długie śruby scalające altek do kupy i zdjąć tylną obudowę razem ze stojanem.Potem w imadło,ściskamy za stojan (delikatnie) i elegancko odkręcamy.Potem trzeba to mocno dokręcić (60Nm) więc najlepiej idzie w imadle <spoko> Ja już raz dokręcałem podobnymi metodami,jak Wy tu podajecie i wyszło mi z tego tyle,że się nakrętka popuściła i rozrobiło wentylatorek na altku <uoee>
-
podleć do wulkanizacji z nasadką na 1/2 to odkręcą pneumatem w 2 sekundy
-
ja podszlifowałem koło pasowe z dwóch stron na płasko żeby się w imadle nie obracało oczywiście tylko jego górną część i poszlo bez problemu