FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Eater#851 w Styczeń 28, 2004, 23:29:35 pm
-
Witam.
Zastanawia mnie ostatnio ile modyfikacji musialby przezyc moj Szerszen w zwiazku z wymiana podszybia na plastikowe.
Jest to MR89 wiec ma stare podszybie, stare wycieraki i stare ogrzewanie.
Jesli wiecie to opiszcie mi co musialbym zrobic.
-
wstawic nowe podszybie, nowe wycieraczki i ogrzewanie:D
-
Kurcze .. na to nie wpadlem Guciu... 8)
-
hmmm staralem sie wymyslic jakas inna wypoiwiedz, ale nic innego ci tu nie powiem. Wydaje mi sie, ze plastkiowe poszybie jest wkrecane, a stare wspawane, wiec bedziesz cial i sztukowal jakies mocowania. inne wycieraczki sa, maja inne punkty mocowan, wiec piora, silniczek i przekladnia( czy jak sie nazywa to metalowe co laczy wycieraczki z silniczkiem) tez nowa. Co do nawiewu.. no to wiesz jak wyglada w starym podszybiu- jest taki wlot pod macha. Natomiast w tym nowym jest w podszybiu, co by oznaczalo przerobke calego pasa.
-
niewiem dokładnie ale przypuszczam że zajebiście dużo roboty , i lepiej przerobić coś innego, deske rozdzielczą np :)
-
Z wlotem ogrzewanie to chyba najmniej problemu bo wystarczy ten plastik co jest w nowym podszybiu pod maską założyc i spokój - blachy tam są takei same. A co do wycieraczej, i podszybia samegoo toi chyba trudniej nieco - rzeczywiście trza by mocno rzeŹbić, bo o ile kojarze to w starym ta zenętrzna blacha jest blachą mocującą osie wycieraczej - w nowym ta blacha jest o dobry 1 cm głębiej jest inna i przykryta tym czarnym plastikiem - nie wspominając o punktach mocowania wycieraczek.
-
Eeeee... zdaje sobie sprawe z tego ze troche rzezbienia bedzie... ale fakt faktem, chyba to sie oplaci.. nowsze wyciraki sa duzo lepsze. Mimo faktu ze wymienilem silnik na szybszy, duuuz szybszy, to nadal powierzchnia czyszczona przez wycieraki daje duzo do zyczenia. Inna sprawa ze nowe podszybie lepiej wyglada...
Dlatego wlasnie przydaloby mi sie troche cennych uwag.
-
To jest prawda.. A wlasnie Eater, jaki silnik wycieraczek wstawiles? Z innego auta czy cos?
-
Guciu w artykulach jest dokladny opis jak zamontowac.. to silniczke z Renault 5.
-
ooo THX
-
A ja bym chciał zrobć podobną modyfikację, tylko trochę inaczej. Mianowicie do starego podszybia chciałbym wstawić nowe wycieraczki z silniczkiem. Napewno jest trochę rzeŹbienia, ale to chyba nie powinno stanowić tak dużego problemu, gdyż po zdemontowaniu starych wycieraczek, otwory po nich się zalepi (zaspawa) i po prostu trzeba będzie przygotować nowe pod rozstaw wycieraczek z MR93. Gorzej wygląda sprawa mocowania nowego silniczka, ale chyba nie jest to problem nie do wykonania ?
Pozdrawiam
Jeff
-
Hmm... Jeff.. wiesz ze twoj pomysl jest lepszy. Mocowanie silniczka to na pewno nie jest problem. Ale musialbym to widziec, a nie mam takiej mozliwosci.
Jak sie wsciekne to moze sprobuje zaadaptowac wycieraczke z Mercedesa 180?
-
nadal powierzchnia czyszczona przez wycieraki daje duzo do zyczenia.
hmm...
Eater probowales juz mozw wsadzic dluze pioro wycieraczki? ja przy starym podszybiu mam dluzsze i czysci sie wiecej, ale nadal pozoastaje "brudny" klin miedzy krawedzia szyby, a miejscem gdzie dochodzi guma :( ja bede miec czas, to zabawie sie w modelowanie ramienia, aby pioro dochodzilo rowno do uszczelki :D
-
Tak tak.. juz to przerobilem... niestety nadal efekty sa marne.. lewe pioro mam dluzsze niz prawe, ale ciagle powierzchnia jest niezadowalajaca.
-
Dlatego musimy rozważyć wykonanie chyba jednak trochę prostszego w wykonaniu mojego projektu. Postaram się na najbliższym spocie dokładnie porównać mocowanie całego systemu w obu autach i może dojdziemy do wniosków w jaki sposób to najłatwiej i zarazem najlepiej rozwiązać...
Pozdrawiam
Jeff
-
Hmmm... jeszcze jedno mi do glowy przyszlo...
Dobierajac odpowiednio dlogosc ramion w przekladni z mr89 moze uda sie ustawic go tak, aby oba wycieraki prawidlowo poruszaly sie po szybie w sytuacji gdybysmy przesuneli ich osie do lewego slubka okna.
Czyli - przesunac osie obrotu wycieraczek jak nowych poldkach i tak dobrac dlugosc ramienia polaczonego do silniczka aby wycieraczki nie wychodzily za szybe...
Mysle ze to mozliwe.
-
no owszem można - tylko czy wtedy nie będzie prosciej zaadaptowac cały układ z szerokiego ??. Mocowanie samych ramion jest chyba takie same jak przesuwasz miejsca mocowania to nie problem, pozostaje tylko silniczek ale to w porywach jest 3 śruby + kawałek blachy (nie wiem czy by się nie dało wykorzystac blachy z szerokiego i jakos jej przymocowanć do ścianki grodzowej w wąskim)
-
Na pewno jakos by sie dalo... od czego spawarki i gumówki?
A przyszlo mi jeszcze cos do glowy. Jak wyglada powierzchnia czyszczenia jednej centralnej wycieraczki?
-
Na pewno jakos by sie dalo... od czego spawarki i gumówki?
A przyszlo mi jeszcze cos do glowy. Jak wyglada powierzchnia czyszczenia jednej centralnej wycieraczki?
Jeżeli to jest wycieraczka w wąskiego Caro to chyba różnica jest niewielka, lecz jeżeliby zaadoptować większą wycieraczkę to można uzyskać całkiem niezły efekt. Tylko nie wiem jak to by wyglądało na przeglądzie...
Pozdrawiam
Jeff
-
A co to ma do przegladu?
-
A co to ma do przegladu?
no wlasnie, o ile dobrze pamietam, to auto powinno miec conajmiej 1 sprawna wycieraczke z przodu i to tak, aby czyscila pole widzenia dla kierowcy :)
-
Nie wiem... ja zawsze przechodze przeglad legalnie i takich pierdol jak wycieraki czy homologacja lamp mi nie sprawdzali. Jezdze juz 3 lata.
-
Nie wiem... ja zawsze przechodze przeglad legalnie i takich pierdol jak wycieraki czy homologacja lamp mi nie sprawdzali. Jezdze juz 3 lata.
Zależy na kogo trafisz. Możesz trafić na nadgorliwca, który będzie Ci sprawdzał wszystko i w końcu coś znajdzie. Dobrze jeżeli będzie to element odpowiedzialny za bezpieczeństwo, lecz jeżeli będzie to jakaś z moich przeróbek, która również w pewnym stopniu wpływa na poziom bezpieczeństwa, lecz nie będzie zgodna z fabryką to wtedy nie powiem nie będe zachwycony. Na razie swoim miałem dwa przeglądy i każdy przeszedł bez problemu...
Pozdrawiam
Jeff
-
Nie rónbcie tylko wiochy z centralną wycieraczką stojącą pionowo podczas spoczynku. Jeżeli robić centralną to porządnie abt leżała normalnie. Najlepszy system tego typu ma chyba mercedes (choćby 124 ) - dorwać ten układ do poldka to by było dopiero.
-
No mnie o to nie podejrzewaj... to na prawde jest juz wiocha.
-
A ja mam jedna wycieraczke stojącą pionowo i nie uważam aby to była wiocha
-
Jak to mowi stara rzymska maksyma - kwestia gustu, a o gustach sie nie dyskutuje.
-
Ooo.. to powiedz mi rolek jak wyglada powierzchnia czyszczone przez wycierak? Jest lepsza czy gorsza od standardu?
-
Wyciera wyżej niż w standardzie (mam stare podszybie), ale mało wyciera od strony pasazera.
-
Chlopaki, powiedzcie mi czy latwo zdjac plastikowe podszybie? Widzialem tam dwie srobki po bokach, czy sa gdzies jeszcze?, jak sie zdejmuje wycieraczki zeby wyjac to podszybie (podwaza sie je czy cos?.
-
Nikt nie wyciagal podszybia?
-
Co prawda nie mam u siebie nowego podszybia, ale wydaje mi się, że trzeba będzie ściągnąć ramiona wycieraczek, aby zdjąć podszybie. Jak kiedyś się przyglądałem to widziałem, że było ono przykręcone na jakiś śrubach i od tego bym zaczął. Niestety więcej nie umiem pomóc, gdyż nie zajmowałem się tym jeszcze.
A wracając do głównego tematu wątku to czy ktoś już coś poczynił, aby wymienić stare podszybie na nowe ? Jakieś konkrety ? Muszę przyznać, że o ile w małym deszczu wycieraczki spisują się jeszcze jakoś to o tyle w większej ulewie jest bardzo nieciekawie, a szrotów w mojej okolicy jest jak na lekarstwo, więc silniczek od Renault - Marshall stanowi deficyt w pełnym znaczeniu tego słowa.
Pozdrawiam
-
Nikt nie wyciagal podszybia?
Ja sciagalem musisz odkrecic 2 sruby oraz zdjac raminoa wycieraczek i musisz wyjac to spod uszczelki na dole :mrgreen:
-
dokładnie jak napisali przedmówcy- dwa wkręty , potem zdejmujesz ramiona wycieraczek, potem o ile się nie mylę są jeszcze na trzpieniach takie plastikowe osłonki (krążki) i zdejmujesz całość bez problemu - przy zakładaniu zwróć tylko uwagę na dokładne wsunięcie na całej długości pod uszczelkę
-
Dzieki. :roll:
-
Podczepie sie;-)
To jak wymienial ktos juz te stare podszybie na plastikowe?? Bo mi tez przyszedl takie pomysl bo moje juz skorodowane wiec przydalo by sie nierdzewijace;-). Jak ktos to uczynil to nieche napisze czy duzo z tym roboty etc. Czy da sie bez spawarki, zgrzewarki etc. Pozdrawiam
-
MACHEL, "szukaj",a blizszych info udzieli pewnie Czaku. :roll:
-
Na pewno jest do tego potrzebna siekiera :mrgreen:
a dalsze kroki opisze Czukczu :roll:
-
i o ile się nie mylę Cyneq też ma plastika u siebie zamonowanego :roll:
-
Były gdzie? na forum fotki jak Czaku wymieniał podszybie i z tego co pamiętam potrzebna jest spawarka
-
witka wiec tak jest ci potrzebne cale podszybie rozwiercone nie wyciete byle jak bo bedzie pozniej jebania sie z tym od mr 93 do tego mechanizm wycieraczek caly , musisz wyjac cala deske blotniki zdjac szybe , nastepnie rozwiercasz zgrzewy starego podszybia mas zje pod uszczelka na calej dlugosci i pod blotnikmai masz jakies 6 zgrzewow na strone tylko ze tam jest blacha podwojna wiec musisz rozwiercic najpierw 1 a nastepnie 2 , no i pasowanie nowego i spawanie punktowo w miejscach rozwiertu zgrzewow, pozniej wez sobie jakis klej montazowy i objec cale podszybie aby woda nie dostawala sie .W sumie troche zabawy jest.
A siekiera tez sie przyda i wiertla jakies dobre nie made in toya
[ Dodano: 2005-11-04, 23:25 ]
Wiec troche fotek
Potrzebny jest nam dawca i oto i on
(http://img472.imageshack.us/img472/3298/dawca1rc.th.jpg) (http://img472.imageshack.us/my.php?image=dawca1rc.jpg)
A najpierw wyglada tak
(http://img472.imageshack.us/img472/7936/tak3nb.th.jpg) (http://img472.imageshack.us/my.php?image=tak3nb.jpg)
Teraz to juz nic nie przypomina
(http://img472.imageshack.us/img472/7440/wtrakcie4mb.th.jpg) (http://img472.imageshack.us/my.php?image=wtrakcie4mb.jpg)
O to juz gotowe
(http://img472.imageshack.us/img472/1088/gotowe3xy.th.jpg) (http://img472.imageshack.us/my.php?image=gotowe3xy.jpg)